REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Volkswagen Polo III: wymontowanie rozdzielacza zapłonu

Robert Kuśpiel
Volkswagen Polo III wymontowanie rozdzielacza zapłonu
Volkswagen Polo III wymontowanie rozdzielacza zapłonu

REKLAMA

REKLAMA

Wymontowanie rozdzielacza zapłonu nie jest skomplikowane jeśli znamy poszczególne kroki. W poradniku tym pokażemy jak samemu zdemontować rozdzielacz zapłonu w Volkswagenie Polo III.

Pierwszy krok to odłączenie przewodu wysokiego napięcia od rozdzielacza lub zdjęcie kopułki rozdzielacza poprzez odpięcie mocowania kopułki. W tym celu wystarczy użyć śrubokręta i przesunąć w bok mocowanie. Odłączamy złącze od czujnika Halla i przechodzimy do ustawienia wału korbowego silnika w położeniu GMP pierwszego cylindra.

REKLAMA

Zobacz też: Volkswagen Polo III: wymiana termostatu

REKLAMA

Pozycja GMP, czyli górne martwe położenie tłoka inaczej zwane skrajnym położeniem tłoka w cylindrze. Jest kilka sposobów na ustawienie silnika w położeniu GMP. Na początku należy zdemontować górną osłonę paska zębatego. Następnie obracamy wał korbowy silnik aż wał rozrządu znajdzie się w położeniu GMP. Wykonujemy to w następujący sposób.

Pierwszy krok to uniesienie samochodu a dokładnie jego jednej ze stron. Najlepiej skorzystać z tradycyjnego lewarka razem z podstawkami. Włączamy 5 bieg i zaciągamy hamulec ręczny. Zaczynamy obracać uniesione koło co powoduje również obracanie wału korbowego. Teraz ustawiamy samochód na równej powierzchni i włączmy 5 bieg. Przetaczamy samochód do przodu lub do tyłu.

Zobacz też: Volkswagen Polo III: wymiana przednich i tylnych klocków i tarcz hamulcowych

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Ustawiamy dźwignię zmiany biegów w położenie neutralne i zaciągamy hamulec ręczny. Następnie zaczynamy obracać wał korbowy za środkową śrubę koła pasowego. Pamiętajmy, że nie można obracać wału korbowego silnika za śrubę mocującą koło wałku rozrządu. W taki sposób doprowadzimy do zbyt dużego obciążenia paska rozrządu. Obracamy wał korbowy silnika aż znak na kole wału rozrządu pokryje się ze znakiem GMP na osłonie paska zębatego. Właśnie takie ustawienie odpowiada położeniu tłoka 1 cylindra w GMP.

Odkręcamy śrubę zaciskową i zdejmujemy rozdzielacz zapłonu z głowicy cylindrów. Przechodzimy do montażu. Sprawdzamy pierścienie uszczelniające czy nie mają na sobie żadnych uszkodzeń. W razie potrzeby należy je wymienić na nowe. Montujemy rozdzielacz zapłonu i przykręcamy go solidnie.

Zobacz też: Volkswagen Polo III: demontaż pompy paliwa

Teraz sprawdzamy czy kopułka rozdzielacza nie ma pęknięć. Jeżeli mamy podejrzenia co do uszkodzenia to należy ją wymienić na nową. Zakładamy kopułkę rozdzielacza i wciskamy mocowanie. Na końcu podłączamy przewody wysokiego napięcia zgodnie z kolejnością zapłonu 1 – 3 – 4 – 2. Pamiętajmy, żeby nie pomylić kolejności.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

Jak podróżować z przyczepą kempingową? Jak się przygotować na taki wyjazd?

Pokój hotelowy z widokiem na jezioro i wraz z serią osobistych drobiazgów? Proszę bardzo! To jednak z zalet podróżowania z przyczepą kempingową. Sezon na takie wyjazdy właśnie w Polsce startuje. Warto zatem podpowiedzieć, jak kierowca może się do niego przygotować.

Wielkie zmiany dla kierowców w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim. Obejmą m.in. DTŚ

Rząd szykuje wielkie zmiany dla kierowców. Wyznaczył odcinki dróg w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim, które stracą status dróg krajowych. Nowelizacja, która wejdzie w życie 1 stycznia 2025 r., obejmuje m.in. legendarną Drogową Trasę Średnicową. Szlaki te wyjdą spod zarządu GDDKiA. Co to oznacza?

Nowy zakład bieżnikowania opon w Polsce. Handlopex wykorzysta technologię Bridgestone

Handlopex uruchamia zakład bieżnikowania opon używanych w Kleszczelach. Ten każdego roku rocznie będzie produkował ok. 12 000 opon bieżnikowanych w technologii Bandag. Technologii Bandag, która została opracowana przez Bridgestone.

REKLAMA

1,4 mld zł na autobusy z KPO. Nowy nabór dofinansuje nie tylko zakup autobusów elektrycznych

Ministerstwo infrastruktury ogłasza drugi nabór w konkursie autobusowym. Dostępna jest pula 1 403,5 mln zł. Za tą kwotę z KPO ma zostać sfinansowany zakup 372 autobusów. I nie muszą być one zeroemisyjne.

Kolejne podwyżki dla kierowców. Po cichu zmieni się stawka za psychotesty. Co z badaniami lekarskimi i przeglądami?

Do listy zmian, którą można zatytułować "seria podwyżek dla kierowców", spokojnie da się dopisać kolejną. Ministerstwo zdrowia planuje właśnie zmianę ceny badań psychologicznych. Ta wzrośnie o jedną trzecią. Ile zapłacą kierowcy? I kiedy stawka wzrośnie?

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Elektryczny SUV nie kojarzy się z emocjami? Pomyślicie tak tylko dlatego, że jeszcze nigdy nie jeździliście prawie 400-konną Ariyą. Z tym autem niewiele modeli sportowych ma szansę podczas startu spod świateł. A to nie koniec jej zalet.

Wielki potencjał zielonej logistyki, na który długo jeszcze poczekamy [ESG w logistyce 2024-2030]

REKLAMA

Będą nowe stawki za badania psychologiczne kierowców

Ministerstwo Zdrowia chce podnieść stawkę za badania psychologiczne kierowców. Aktualna stawka obowiązuje już dekadę. Ile ma wynosić nowa?  

Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

REKLAMA