| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Drobne naprawy > Volkswagen Polo III: wymontowanie rozdzielacza zapłonu

Volkswagen Polo III: wymontowanie rozdzielacza zapłonu

Wymontowanie rozdzielacza zapłonu nie jest skomplikowane jeśli znamy poszczególne kroki. W poradniku tym pokażemy jak samemu zdemontować rozdzielacz zapłonu w Volkswagenie Polo III.

Pierwszy krok to odłączenie przewodu wysokiego napięcia od rozdzielacza lub zdjęcie kopułki rozdzielacza poprzez odpięcie mocowania kopułki. W tym celu wystarczy użyć śrubokręta i przesunąć w bok mocowanie. Odłączamy złącze od czujnika Halla i przechodzimy do ustawienia wału korbowego silnika w położeniu GMP pierwszego cylindra.

Zobacz też: Volkswagen Polo III: wymiana termostatu

Pozycja GMP, czyli górne martwe położenie tłoka inaczej zwane skrajnym położeniem tłoka w cylindrze. Jest kilka sposobów na ustawienie silnika w położeniu GMP. Na początku należy zdemontować górną osłonę paska zębatego. Następnie obracamy wał korbowy silnik aż wał rozrządu znajdzie się w położeniu GMP. Wykonujemy to w następujący sposób.

Pierwszy krok to uniesienie samochodu a dokładnie jego jednej ze stron. Najlepiej skorzystać z tradycyjnego lewarka razem z podstawkami. Włączamy 5 bieg i zaciągamy hamulec ręczny. Zaczynamy obracać uniesione koło co powoduje również obracanie wału korbowego. Teraz ustawiamy samochód na równej powierzchni i włączmy 5 bieg. Przetaczamy samochód do przodu lub do tyłu.

Zobacz też: Volkswagen Polo III: wymiana przednich i tylnych klocków i tarcz hamulcowych

Ustawiamy dźwignię zmiany biegów w położenie neutralne i zaciągamy hamulec ręczny. Następnie zaczynamy obracać wał korbowy za środkową śrubę koła pasowego. Pamiętajmy, że nie można obracać wału korbowego silnika za śrubę mocującą koło wałku rozrządu. W taki sposób doprowadzimy do zbyt dużego obciążenia paska rozrządu. Obracamy wał korbowy silnika aż znak na kole wału rozrządu pokryje się ze znakiem GMP na osłonie paska zębatego. Właśnie takie ustawienie odpowiada położeniu tłoka 1 cylindra w GMP.

Odkręcamy śrubę zaciskową i zdejmujemy rozdzielacz zapłonu z głowicy cylindrów. Przechodzimy do montażu. Sprawdzamy pierścienie uszczelniające czy nie mają na sobie żadnych uszkodzeń. W razie potrzeby należy je wymienić na nowe. Montujemy rozdzielacz zapłonu i przykręcamy go solidnie.

Zobacz też: Volkswagen Polo III: demontaż pompy paliwa

Teraz sprawdzamy czy kopułka rozdzielacza nie ma pęknięć. Jeżeli mamy podejrzenia co do uszkodzenia to należy ją wymienić na nową. Zakładamy kopułkę rozdzielacza i wciskamy mocowanie. Na końcu podłączamy przewody wysokiego napięcia zgodnie z kolejnością zapłonu 1 – 3 – 4 – 2. Pamiętajmy, żeby nie pomylić kolejności.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Forum Od-nowa

Organizacja non-profit

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »