| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Drobne naprawy > Volkswagen Polo III: demontaż chłodnicy

Volkswagen Polo III: demontaż chłodnicy

Uszkodzona lub niedrożna chłodnica może doprowadzić do przegrzania silnika. W poradniku tym pokażemy jak samemu wymienić chłodnice w Volkswagenie Polo III.

Chłodnica nie podlega cyklicznym wymianom. Najczęściej demontuje się chłodnice z powodu naprawy pozostałych elementów, uszkodzenia mechanicznego lub nagromadzenia się kamienia kotłowego. W przypadku zakupu drugiej chłodnicy należy przemyśleć czy kupić nową czy używaną. Zdecydowanie radzimy wybrać nowy egzemplarz, w przypadku używanego nie mamy pewności jaki jest stan. Trzeba mieć na uwadze, że Polo III nie jest już młodym samochodem i chłodnica też ma swoje lata.

Zobacz też: Volkswagen Polo III: kontrola ciśnienia sprężania

Pierwszy krok to zlanie całej cieczy chłodzącej. W tym celu podstawiamy puste naczynie pod dolny przewód chłodnicy i odkręcamy opaskę zaciskową. Zsuwamy go i czekamy aż spłynie cały płyn. Podczas wykonywania tej czynności, korek w zbiorniczku wyrównawczym powinien być odkręcony. Kolejny krok to demontaż osłony chłodnicy oraz lewego reflektora. Następnie luzujemy opaski mocujące i odłączamy od chłodnicy górny i dolny przewód cieczy chłodzącej.

Odłączamy złącze przewodu elektrycznego od wyłącznika termicznego po lewej stronie chłodnicy oraz odkręcamy osłonę zamka przedniej maski. W tym momencie pozostaje nam odkręcić śruby mocujące chłodnicę i możemy ją wyjąć. W przypadku samochodów z klimatyzacją nie należy rozszczelniać całego układu. Odkręcamy kondensator od chłodnicy i przesuwamy go do przodu. Wówczas chłodnice również wysuwamy delikatnie do przodu.

Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności. Najpierw montujemy i przykręcamy chłodnicę. Następnie montujemy osłonę zamka przedniej maski. Instalujemy złącze wyłącznika termicznego i podłączamy dolny i górny przewód cieczy chłodzącej. Obydwa należy zabezpieczyć za pomocą opasek. Montujemy lewy reflektor oraz kratkę i osłonę chłodnicy.

Zobacz też: Volkswagen Polo III: demontaż skrzyni biegów

Teraz napełniamy cały układ nowym płynem chłodniczym. Nie należy używać starego płynu do nowej chłodnicy. Uzupełniamy zbiorniczek do górnego oznaczenia i uruchamiamy silnik. Czekamy aż termostat się otworzy i zakręcamy korek na zbiorniczku. Następnie udajemy się na jazdę próbną. Po powrocie sprawdzamy szczelność wszystkich przewodów oraz kontrolujemy poziom płynu w zbiorniczku.

Jeżeli jest taka potrzeba to uzupełniamy brakującą ilość. Starą chłodnicę i płyn chłodniczy oddajemy do punktu utylizacji.

Zobacz też: Volkswagen Polo III: wymiana przednich i tylnych klocków i tarcz hamulcowych

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

24ivalue.pl - to firma udostępniająca w Polsce system ekspercki 24ivalue

Jest to pierwszy tego rodzaju system w Polsce i na Świecie, który kompleksowo obejmuje trudne obszary księgowe.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »