| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Drobne naprawy > Opel Vectra A: demontaż miski olejowej

Opel Vectra A: demontaż miski olejowej

Uszkodzona miska olejowa wymaga jak natychmiastowej wymiany. Brak oleju w silniku może doprowadzić do jej uszkodzenia. Poniżej znajduje się opis wymiany miski olejowej w samochodzie Opel Vectra A.

Przechodzimy do montażu nowej lub starej miski olejowej. Na początku należy oczyścić dokładnie całą powierzchnię przylegania. Mogą się znajdować na niej resztki uszczelki. Teraz przykręcamy wspornik rurki prowadzącej bagnet do sprawdzania poziomu oleju. Kładziemy na całą powierzchnię styku masę uszczelniającą. Jest ona dostępna w salonach Opla lub sklepach motoryzacyjnych.

Na odrzutnik oleju naciągamy nową uszczelkę oleju. Nie ma jednej wersji odrzutnika. Jeżeli uszczelka jest zawulkanizowana na odrzutniku to moment dokręcania wynosi 10Nm, w innym przypadku 5Nm. Przechodzimy do przykręcania odrzutnika i miski olejowej. Tutaj bardzo ważne są momenty dokręcania. Jeżeli zdecydowanie zostaną przekroczone to może dojść do zgniecenia uszczelki.

  • Silnik 1.4 i 1.6 (bez C16NZ2) – 8Nm
  • Silnik 1.7, 1.8, 2.0, 1.6 (C16NZ2) – 5Nm (10Nm)
  • Silnik 2.5 – 15Nm

Zobacz też: Jak regulować napięcie paska w silnikach Opla?

Teraz przykręcamy przednią rurę wydechową momentem 25Nm. Podpinamy przewód od czujnika oleju jeśli występuje w naszym samochodzie.

W silniku 1.7 montaż przebiega podobnie jednak z pewnymi różnicami. Po wyczyszczeniu powierzchni przylegania miski i nałożeniu masy uszczelniającej dokręcamy górną miskę olejową momentem 10Nm. Następnie przykręcamy dolną część miski olejowej takim samym momentem. Na końcu montujemy przednią rurę wydechową do turbosprężarki stosując moment 65Nm.

Na końcu pozostaje nam zalanie silnika nowym olejem. Najlepiej wymienić filtr oleju. Nie zaleca się wlewania tego samego oleju. Zalanie nowym olejem bez zmiany filtru również jest niedopuszczalne.

Teraz udajemy się na jazdę próbną do momentu aż silnik osiągnie roboczą temperaturę pracy. Po powrocie unosimy ponownie samochód i sprawdzamy czy połączenie miski olejowej jest szczelne. Pod takim samym kątem sprawdzamy korek spustu oleju. Jeżeli zobaczymy delikatne wycieki to należy dokręcić śruby mocujące, wytrzeć olej i ponownie udać się na jazdę próbną.

Zobacz też: Kiedy opona nadaje się do wymiany?

Do wykonywania takich prac bardzo potrzebny jest klucz dynamometryczny. Nie wszystkie mocowania da się przykręcić na wyczucie. Odpowiedni moment ma bardzo duże znaczenie, jeśli chodzi o elementy silnika.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Monika Siwik

Specjalista ds. księgowości

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »