| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Drobne naprawy > Mercedes W210: wymiana silniczków wycieraczek

Mercedes W210: wymiana silniczków wycieraczek

Uszkodzony silniczek wycieraczek wymaga jak najszybszej wymiany. Poniżej znajduje się opis demontażu silniczka wycieraczek przednich i tylnych w Mercedesie W210.

Brak wycieraczek podczas deszczowej pory to najgorsze co może nas spotkać. Jeżeli mamy uszkodzony silniczek nie powinniśmy czekać z jego wymianą. Zaczynamy od silniczka przedniej wycieraczki.

Pierwszy krok to zdjęcie plastikowej pokrywy z ramienia wycieraczki po czym odkręcamy znajdującą się pod nią śrubę.

Zobacz też: Mercedes W210: wymiana pompy cieczy chłodzącej w silniku Diesla 2.9 (602)

Wyciągamy ramię wycieraczki do góry jednocześnie podtrzymując je w taki sposób żeby nie doprowadzić do uszkodzenia przedniej szyby. Kolejny krok to demontaż nawiewów wlotów powietrza do układu ogrzewania i wentylacji po lewej i prawej stronie. Zdejmujemy osłonę mechanizmu napędu wycieraczki oraz odkręcamy nakrętki i śrubę mocującą. Podważamy klamrę mocującą gumową poduszkę. Najlepiej zrobić to za pomocą płaskiego śrubokręta.

Odpinamy złącze elektryczne od silnika wycieraczki i demontujemy mechanizm napędu wycieraczki. Zanim wyjmiemy całkowicie silnik należy zaznaczyć położenie wycieraczki względem korbowodu. Teraz odkręcamy nakrętkę i zdejmujemy korbę z czopa wałka napędu wycieraczki. Kolejny krok to odkręcenie nakrętki wałka z silnika napędu wycieraczki. Na końcu odłączamy korbowód od korby i odkręcamy śruby mocujące silnik. Montaż przebiega w odwrotnej kolejności.

Zobacz też: Mercedes W210: demontaż chłodnicy

Tylna wycieraczka (kombi)

Na początku należy zwilżyć tylną szybę. Włączamy tylną wycieraczkę i wyłączamy w momencie kiedy ustawi się w skrajnym położeniu. Oznaczamy na szybie położenie tylnej wycieraczki. Najlepiej zrobić to za pomocą taśmy klejącej. Podczas montażu będziemy mieli możliwość idealnego osadzenia ramienia wycieraczki. Teraz podnosimy plastikową pokrywkę.

Zobacz też: Mercedes W210: wymiana termostatu

Luzujemy nakrętkę mocującą i odchylamy do góry ramię wycieraczki i ściągamy je z czopa. W tym celu wystarczy poruszać ramieniem na boki. Teraz ściągamy ramię wycieraczki z wałka a następnie otwieramy tylną klapę i demontujemy poszycie wewnętrzne tylnej klapy. Odłączamy złącze elektryczne oraz przewód płynu spryskiwacza. Teraz odkręcamy trzy śruby mocujące silnik i wyjmujemy go. Kontrolujemy czy gumowa tuleja wałka silnika wycieraczki nie nosi uszkodzeń, w razie potrzeby wymieniamy ją.

Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności. Pamiętajmy o poprawnym ułożeniu ramienia wycieraczki. Należy stosować się do oznaczenia na szybie (naklejony kawałek taśmy).

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Marek Jurkiewicz

General Manager serwisu infoPraca (Grupo Intercom).

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »