| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Drobne naprawy > Mercedes W210: wymiana termostatu

Mercedes W210: wymiana termostatu

Uszkodzony termostat ma negatywny wpływ na pracę układu chłodzenia. W poradniku tym pokażemy jak dokonać wymiany termostatu w Mercedesie W210.

Awaria termostatu może doprowadzić do usterki silnika. Jeżeli termostat się nie otworzy to może dojść do przegrzania silnika. w przypadku kiedy pozostaje ciągle otwarty to mamy problem z osiągnięciem prawidłowej temperatury a co za tym idzie wydajność układu ogrzewania jest bardzo mała. Powodem zbyt szybkiego nagrzewania się silnika może być nadmiar kamienia kotłowego w chłodnicy.

Zalecamy kupno termostatu dobrej sprawdzonej firmy. Ceny zaczynają się już od 25 złotych, dochodząc nawet do 120złotych. Pod żadnym pozorem nie zalecamy montować używanych termostatów.

Przechodzimy do demontażu. Na początku odłączamy ujemną klemę akumulatora. Jeżeli mamy zabezpieczone radio za pomocą kodu to po ponownym podłączeniu radia nastąpi jego zablokowanie (należy wpisać odpowiedni kod).

Zobacz też: Mercedes W210: demontaż chłodnicy

Teraz musimy odkręcić korek od zbiorniczka wyrównawczego. Jeśli silnik jest gorący to należy robić to poprzez grubą szmatę, żeby nie doszło do poparzenia. Kolejny krok to spuszczenie cieczy chłodzącej. Podnosimy samochód za pomocą lewarka i podpieramy auto na „kobyłkach”. Pamiętajmy o zachowaniu wszystkich zasad bezpieczeństwa. Teraz demontujemy dolną osłonę silnika.

Na dole chłodnicy znajduje się króciec spustowy, na który zakładamy odpowiedni wąż elastyczny (średnica 12mm). Podstawiamy puste naczynie pod chłodnicę i wsadzamy do niego wcześniej zamontowany przewód. Odkręcamy korek spustowy i czekamy aż spłynie cała ciecz. Następnie wsuwamy drugi przewód o średnicy 14mm na korek spustowy w kadłubie silnika. Podstawiamy naczynie pod silnik i wykręcamy korek spustowy.

Odpinamy opaskę mocującą i demontujemy elastyczny przewód powietrza. Następnie odkręcamy pokrywę termostatu od obudowy pompy cieczy chłodzącej o odkładamy ją na bok wraz z podłączonym przewodem. W tym momencie możemy wyjąć termostat. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności. Wkładamy termostat używając nowego pierścienia uszczelniającego.

Zobacz też: Mercedes W210: wymiana cieczy chłodzącej

Zakładamy pokrywę razem z termostatem i dokręcamy ją. Montujemy przewód powietrza i wlewamy ciecz chłodzącą (upewniamy się czy korki spustowe są dokręcone). Uruchamiamy silnik i czekamy do momentu aż włączy się wentylator. Kontrolujemy czy obudowa termostatu jest szczelna i czy chłodnica jest wyczuwalnie ciepła w dolnej części. Na końcu uzupełniamy płyn chłodzący do odpowiedniego poziomu.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Jacek Trusiński

Radca prawny

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »