| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Drobne naprawy > Opel Omega B/B FL: wymiana silniczka przedniej i tylnej wycieraczki

Opel Omega B/B FL: wymiana silniczka przedniej i tylnej wycieraczki

Uszkodzony silniczek wycieraczki to najgorsze co może nam się przytrafić w deszczowy dzień. W poradniku tym pokażemy jak samemu dokonać wymiany silniczka wycieraczki przedniej i tylnej.

Na początku zajmiemy się silniczkiem przedniej wycieraczki. O ile bez tylnej wycieraczki można podróżować, w przypadku przedniej może okazać się to bardzo trudne a nawet niemożliwe. Pierwszy krok to odłączenie klemy akumulatora. Następnie demontujemy ramiona wycieraczek. Następnie musimy wymontować plastikową nakładkę. Znajduje się ona pod przednią szybą.

Zobacz też: Opel Omega B/B FL: wymiana sprężyn i amortyzatorów

Teraz mamy swobodny dostęp do silniczka oraz całego mechanizmu. Odpinamy zabezpieczenie złącza elektrycznego i wyjmujemy je z silniczka. Najlepiej podważyć je za pomocą małego śrubokręta. Odkręcamy śruby mocujące silnik i wyjmujemy go razem z dźwigniami wycieraczek. Zalecamy oznaczyć położenie dźwigni. W ten sposób unikniemy problemów podczas montażu.

Kolejny krok to odkręcenie nakrętki mocującej dźwignię do silnika. Pozostaje nam odkręcić śruby mocujące silnik do płytki i rozdzielić te dwa elementy. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności. Pamiętajmy o odpowiednim ustawieniu ramion wycieraczek.

Tylna wycieraczka występowała tylko w nadwoziu kombi. Zanim zaczniemy pracę przy silniczku należy zwilżyć dokładnie tylną szybę. Teraz uruchamiamy wycieraczkę i zatrzymujemy ją w krańcowym położeniu. Warto oznaczyć na szybie położenie wycieraczki. Wystarczy przykleić kawałek taśmy. Podczas montażu osadzamy wycieraczkę w taki sposób, żeby pokrywała się z taśmą.

Zobacz też: Opel Omega B/B FL: demontaż półosi

Odchylamy osłonę mocowania wycieraczki i odkręcamy nakrętkę mocującą. Zdejmujemy ramię wycieraczki oraz osłonę mocowania silnika. Pod tymi elementami znajduje się nakrętka, którą również należy odkręcić. Wyjmujemy ją razem z gumowymi pierścieniami, podkładkami oraz osłoną. Otwieramy tylna klapę i wypinamy zatrzaski mocujące poszycie klapy. Jeżeli będą problemy to można podważyć delikatnie śrubokrętem.

Przewód elektryczny zamocowany jest za pomocą specjalnej opaski zaciskowej. Przecinamy ją i odbezpieczamy kostkę złącza elektrycznego. Odkręcamy dwie śruby mocujące silnik i wyjmujemy go z tylnej klapy. Demontujemy gumową tuleję i możemy przystąpić do montażu nowego silnika. Podobnie jak w przypadku przednich wycieraczek, montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności.

Zobacz też: Czy płaskie wycieraczki są lepsze? Jak kupić odpowiednią wycieraczkę?

Jeśli chodzi o zakup silniczka to polecamy zakup używanego. Ceny nie są wygórowane.

reklama

Polecamy artykuły

Autor:

Źródło:

Własne

Zdjęcia

Uszkodzony silniczek wycieraczki to jedna z najgorszych awarii, jakie mogą się przytrafić w deszczowy dzień
Uszkodzony silniczek wycieraczki to jedna z najgorszych awarii, jakie mogą się przytrafić w deszczowy dzień

Personel i Zarządzanie 4/201730.03 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Artur Dawid Samek

radca prawny, ekspert z zakresu prawa pracy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »