| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Drobne naprawy > Mercedes W202: wymiana chłodnicy

Mercedes W202: wymiana chłodnicy

Wymiana chłodnicy w Mercedesie W202 nie jest wymagana jeśli nie ma z nią problemów. Powodem, dla którego należy dokonać naprawy jest: uszkodzenie mechaniczne lub nadmiar kamienia kotłowego. Pierwszy przypadek może wystąpić w aucie kilkutygodniowym jak i kilkunastoletnim. W przypadku kamienia kotłowego, problem ten dotyczy aut z dużym przebiegiem. Jego nadmiar powoduje obniżenie sprawności chłodnicy.

Na początku odłączamy ujemną klemę od akumulatora. Teraz należy zlać płyn chłodniczy. Będzie nam do tego potrzebne puste naczynie. Do nowej chłodnicy zalecamy użycie świeżego płynu. Opakowanie ze starym oddajemy do punktu utylizacji.

Zobacz też: Mercedes W202: kontrola układu chłodzącego – silniki Diesla

Odkręcamy korek na zbiorniczku wyrównawczym w celu zredukowania ciśnienia. Następnie musimy wymontować dolną osłonę silnika. W celu ułatwienia zadania możemy podnieść samochód do góry za pomocą lewarka. Nakładamy na króciec spustowy kawałek przewodu gumowego o odpowiedniej średnicy (silniki 2.2 i 2.5). W 2.0 nie ma takiej konieczności. Wykręcamy korek spustowy i zlewamy ciecz chłodzącą.

W silniku 2.0 należy dodatkowo odpiąć zaczepy sprężyste od owiewki wentylatora. Następnie podnosimy ją delikatnie do góry i ustawiamy nad wentylatorem. W silnikach 604 i 605 (2.2 i 2.5) należy zdemontować sprzęgło Visco razem z owiewką wentylatora.

Owiewkę demontujemy poprzez wyjęcie jej z zaczepów. Jeśli chodzi o sprzęgło wiskotyczne w silniku 2.2 odkręcamy nakrętkę mocującą sprzęgło. Najlepiej przytrzymać koło pasowe pompy cieczy chłodzącej

Zobacz też: Mercedes W202: wymiana oleju silnikowego w silniku Diesla

Należy zwrócić uwagę, że jest to lewy gwint - odkręcanie i przykręcanie odbywa się w odwrotnych kierunkach. Możemy teraz zdjąć sprzęgło wiskotyczne wraz z wentylatorem. Następnie odkręcamy trzy śruby mocujące i rozłączamy wentylator od sprzęgła.

W silniku 2.5 na początku demontujemy owiewkę wentylatora i opieramy ją nad nim. Następnie odkręcamy śrubę sprzęgła wiskotycznego. Jednocześnie trzymamy koło pasowe pompy wody. Wyjmujemy wentylator razem ze sprzęgłem a następnie odkręcamy ze sprzęgła cztery śruby mocujące.

W autach z automatyczną skrzynią biegów za pomocą zacisków zaciskamy przewody doprowadzania i odprowadzania oleju. Odpinamy wszystkie opaski zaciskowe przewodów cieczy chłodzącej a następnie zdejmujemy zaczepy sprężyste. Odpinamy linkę blokady maski przedniej i wyjmujemy chłodnice. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności. Pamiętajmy o użyciu świeżego płynu i odpowietrzeniu układu chłodzenia.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Agnieszka Sakowska

Ekspert podatkowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »