| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Drobne naprawy > Alfa Romeo JTD: montaż zaworu blow off w Dieslu – opis krok po kroku

Alfa Romeo JTD: montaż zaworu blow off w Dieslu – opis krok po kroku


Zawór blow off najczęściej montowany jest w typowo mocnych sportowych samochodach. Jednak nic nie stoi na przeszkodzie, żeby mieć w swojej Alfie Romeo JTD charakterystyczne syczenie.

Co będzie nam potrzebne?
• Blow off firmy HKS
• Trójnik
• Zawór elektromagnetyczny
• Włącznik
• Wężyk odporny na temperaturę
• Zawór z przewodem od pompy podciśnienia
• Mały trójnik
• Kabel dwużyłowy około 4 m
• Konektory
• Koszulki termokurczliwe

Najpierw musimy przeciąć rurę dolotową oraz zamocować trójnik wraz z blow off. Całość zaciskamy opaskami. Ważne jest, aby między elementami nie było nieszczelności. Następnie łączymy trójnik z wężem podciśnienia, który biegnie do sterowania EGR. Znajduje się ono na ścianie grodziowej i możemy je rozpoznać po czarnym kolorze, dwóch wężykach i wystającej kostce.

Zobacz też: Alfa Romeo GTV: regulacja zderzaka

Koniecznie musimy zwiększyć otwór w oryginalnym trójniku, przymocowanym jest na pompie vacu – serwo. Jest to bardzo mała dziurka, więc blow nie będzie miał możliwości otwarcia, jeśli nie wykonamy tej operacji, do której przyda się małe wiertło.

Teraz prowadzimy jeden z wężyków trójnika do elektrozaworu. Z niego prowadzimy kolejny wężyk i wpinamy drugi trójnik. Na tym odcinku wkręcamy jeden mały wkręt. Jeżeli go zabraknie, to podciśnienie, które przedostaje się tędy i steruje pracą blow off będzie cały czas w wężyku. Efektem tego jest brak możliwości stworzenia podciśnienia sterującego.

Pozostaje ostatni wężyk, który doprowadzamy do blow off. Czas na przymocowanie włącznika - wykonujemy to na blaszanym uchwycie. Dołączamy go do pedału gazu tak, że gdy jest w pozycji neutralnej to wciska włącznik. Jeśli dodajemy gazu – odcina zasilanie. Jeden z kabli prowadzimy do „+” w naszym aucie. Musi być to takie zasilanie, które ginie po wyłączeniu zapłonu. Przy włączniku jeden kabelek to masa, drugi zaś prowadzimy do wspomnianego wcześniej elektromagnesu na „-".

Teraz odpalamy samochód i sprawdzamy działanie naszej modyfikacji. Jeżeli po dodaniu gazu zawór się otwiera, a po puszczeniu zamyka to wszystko wykonaliśmy poprawnie. Pozostaje nam zabezpieczyć wszystkie połączenia koszulkami termokurczliwymi. Polecamy zamontować manualny włącznik na linii elektrozawór – przełącznik pod pedałem. W ten sposób będziemy mogli w każdej chwili wyłączyć blow off, kiedy podczas długiej podróży znacznie nam przeszkadzać specyficzne syczenie spod maski.

Zobacz też: Jak wymienić pasek wielorowkowy w Alfie Romeo?

reklama

Autor:

Źródło:

Własne

Zdjęcia

 Zawór blow off najczęściej montowany jest w typowo mocnych sportowych samochodach. Jednak nic nie stoi na przeszkodzie, żeby mieć w swojej Alfie Romeo JTD charakterystyczne syczenie. Fot. Fotolia
Zawór blow off najczęściej montowany jest w typowo mocnych sportowych samochodach. Jednak nic nie stoi na przeszkodzie, żeby mieć w swojej Alfie Romeo JTD charakterystyczne syczenie. Fot. Fotolia

Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych 2017 Komentarz54.90 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Accace Poland

Accace wywodzi się z Europy Środkowo-Wschodniej. Naszymi założycielami są przedsiębiorcy, którzy podjęli się zaoferowania klientom usług najwyższej jakości, w rozsądnych cenach, wykonywanych przez wykwalifikowanych profesjonalistów. Przez lata Accace stał się jedną z najbardziej dynamicznych firm outsourcingowych i doradczych w regionie.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »