| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Drobne naprawy > Alfa Romeo 164: czyszczenie przepływomierza i przepustnicy. Poradnik

Alfa Romeo 164: czyszczenie przepływomierza i przepustnicy. Poradnik

W momencie, kiedy dochodzi do szarpania podczas jazdy w pewnych zakresach obrotów oraz ich falowania, należy wziąć pod uwagę konieczność czyszczenia przepływomierza powietrza i przepustnicy.

Co będzie nam potrzebne?
• Śrubokręt płaski
• Śrubokręt gwiazdkowy
• Klucz 10
• Benzyna ekstrakcyjna
• Czyste szmatki

Zobacz też: Fiat i Chrysler będą produkować Alfy Romeo i Jeepy w Europie


Zaczynamy od przepływomierza - w tym celu należy odpiąć od niego wtyczkę. Pamiętajmy jednak, ze nie ciągniemy jej na siłę. Wystarczy wcisnąć na niej od góry drut i wtedy bez problemu się wysuwa. Następnie odpinamy zatrzaski obudowy filtra powietrza i odkręcamy śrubę obejmy. Teraz zdejmujemy pokrywę z przepływomierzem, jednocześnie warto sprawdzić stan filtra powietrza oraz wyczyścić dolną część jego obudowy. Kiedy już to zrobimy, odkręcamy cztery śruby (klucz 10) od elementu, który znajduje się w pokrywie obudowy filtra. W ten oto sposób mamy odczepiony przepływomierz z kanałem przelotowym.

Teraz sięgamy po czystą szmatkę i dokładnie czyścimy cały kanał, otwieramy wewnętrzną klapkę i przemywamy czujnik przepływomierza (np. benzyną), po czym zabieramy się za przepustnicę i gumową rurę. Chcąc mieć całkowitą pewność, gdzie leży przyczyna, najpierw odkręcamy obejmę i ściągamy rurę, sprawdzając przy tym, czy nie jest popękana. Czyścimy ją oraz kanał dolotowy przepustnicy odchylając wewnętrzną klapkę.

Po wykonaniu tych operacji możemy wszystko złożyć w odwrotnej kolejności. Pamiętajmy o zresetowaniu ustawień komputera - w tym celu musimy odłączyć akumulator na 5 minut. Jak widać, metoda na czysty dolot nie jest trudna do wykonania.

Może jednak okazać się, że nie są to jedyne elementy, które wymagają dokładnego przeczyszczenia. Powodem falujących obrotów może być również silniczek krokowy, dlatego warto przemyśleć jego przeczyszczenie. Tutaj trzeba być wyjątkowo ostrożnym, należy go dobrze złożyć. Dopływ tak zwanego „lewego powietrza” do silnika, czyli powietrza ponad normę, sprawia, że nie pracuje on prawidłowo, przez co źle dobiera proporcję paliwa i powietrza.

Może się zdarzyć tak, że czyszczenie tych elementów nie przyniesie żądanych efektów. W takim wypadku musimy liczyć się z wymianą przepływomierza, sondy lambda, silnika krokowego. Zanim podejmiemy się wymiany tych wszystkich elementów, polecamy pojechać na diagnostykę komputerową, która znacznie zawęzi nam poszukiwania przyczyny takich objawów.

Zobacz też: Jak rozebrać i wyczyścić przednie reflektory w Alfie Romeo 166?

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

More7 Polska Sp. z o.o.

More7 Polska Sp. z o.o. to poznański producent i integrator dedykowanego systemu do zarządzania relacjami z Klientem CRM7.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »