| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Drobne naprawy > Fiat Punto MK2: wymiana miski olejowej – opis krok po kroku

Fiat Punto MK2: wymiana miski olejowej – opis krok po kroku


Cieknąca miska olejowa może świadczyć o konieczności jej wymiany. Zaklejenie uszkodzenia nie jest niestety trwałym rozwiązaniem.

Z taką usterką, jak cieknąca miska olejowa, nie należy zbyt długo jeździć. Istnieje ryzyko powstania większej szczeliny, a w konsekwencji dużego ubytku oleju. Po kilku latach miska olejowa ma już wiele uszkodzeń zewnętrznych i to w nich zazwyczaj powstają szczeliny, przez które ucieka olej. Dlatego zaleca się montowanie osłon silnikowych. W większości przypadków zasłaniają całkowicie miskę olejową, co znacznie wydłuża jej żywotność.

Zobacz też: Honda Civic LSi: wymiana pierścienia uszczelniającego aparat zapłonowy

Musimy kupić nową miskę olejową i uszczelniacz. Na początku spuszczamy olej z silnika. Najlepiej wykonywać tą czynność z pozycji kanału lub podnośnika samochodowego. Odkręcamy korek na misce olejowej i czekamy, aż spłynie cały olej. Podstawą jest, aby auto było w jednym poziomie. Do całej operacji przyda nam się zestaw solidnych kluczy i WD40. Miska przykręcona jest śrubami na klucz 10. Większość z nich będzie najprawdopodobniej zapieczona.

Teraz odkręcamy rurę wydechową od kolektora, a na końcu sam kolektor. Przed jego zdjęciem należy odkręcić osłonę termiczną za pomocą kluczy 8 i10 oraz drążek rozporowy, umiejscowiony z tyłu pod skrzynią biegów. Przykręcony jest na klucze 13, 15, 17, 19. Nie możemy zapomnieć również o osłonie koła zębatego wieńca - klucz 10 i 13. Przy montażu kolektora musimy zastosować nowe uszczelki – do kupienia w ASO.

Razem z kolektorem wyjmujemy sondę lambda. Teraz odkręcamy miskę - przy zostawieniu jednej nakrętki delikatnie dokręconej powinna odejść bez problemu. Zazwyczaj jest tak, że stara uszczelka dosyć solidnie ją trzyma. Wystarczy użyć noża lub szpachelki i delikatnie wepchnąć pomiędzy miskę a korpus. Śrubka, którą zostawiliśmy sprawi, że opadająca miska nie upadnie nam na nogi.

Czyścimy dokładnie powierzchnię przylegania miski, najlepiej papierem ściernym, benzyną ekstrakcyjną i nożykiem. Powierzchnia musi być idealnie czysta. Wszelkie zabrudzenia i pozostałości po starej uszczelce mogą doprowadzić do nieszczelności. Odtłuszczamy krawędź nowej miski i nakładamy uszczelniacz. Zakładamy ją na swoje miejsce i równomiernie dociskamy. Śruby przykręcamy naprzemiennie, na koniec solidnie dociągamy.

Składamy wszystkie elementy w odwrotnej kolejności i wlewamy świeży olej do silnika. Wykonujemy jazdę próbną i sprawdzamy ewentualne wycieki. Polecamy kontrolować auto jeszcze przez kilka dni.

Zobacz też: Układ smarowania silnika

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Tomasz Czopik

Rajdowy Mistrz Polski, właściciel Szkoły Bezpiecznej Jazdy SBJ

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »