| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | WIDEOAKADEMIA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Drobne naprawy > Fiat Palio: wymiana zbiorniczka płynu chłodniczego – opis krok po kroku

Fiat Palio: wymiana zbiorniczka płynu chłodniczego – opis krok po kroku


Wymiana zbiornika płynu chłodzącego nie jest bardzo skomplikowana. W poradniku tym przedstawimy jak sprawnie i szybko wymienić uszkodzony zbiorniczek na płyn chłodzący.

Na początku musimy kupić zbiorniczek płynu chłodzącego. Koszt to ok. 30zł. Warto również wymienić węże i opaski, tutaj również jest podobna cena. Jeżeli mamy gdzieś nieszczelność, najprawdopodobniej nie unikniemy tej wymiany. Na początku musimy spuścić płyn z całego układu chłodzenia. Podstawiamy puste naczynie pod chłodnice i zdejmujemy dolny wąż. Odkręcamy korek od zbiorniczka i czekamy aż spłynie cały płyn.

Teraz odkręcamy wszystkie śruby trzymające zbiornik. Najlepiej posłużyć się nasadką. Po odkręceniu wszystkich, wysuwamy go w kierunku silnika. Następnie przechodzimy do wymontowania wszystkich węży - zastosujemy bardzo szybką metodę. Będziemy ucinać węże przy samych opaskach zaciskowych. Zostawiamy tylko jeden wąż, który jest w kształcie litery „S”.

Zobacz też: Dlaczego wydech rdzewieje?

W miejscach, gdzie występuje duże wygięcie, zastosujemy w środku sprężyny, które będą zapobiegać zginaniu. Najczęściej nieszczelności powstają na łączeniach. Należy je dokładnie przeczyścić. W tym momencie zaczynamy montować nowe węże. Nie wolno ich pomylić na rozdzielaczu, w którym znajduje się odpowietrznik. Na ich końcówkach zaciskamy opaski.

Teraz sprawdzamy dokładnie wszystkie połączenia. Jeżeli nie mamy żadnych zastrzeżeń, przystępujemy do montażu zbiorniczka. Wsuwamy go w prowadnice i przykręcamy śruby. Następnie podłączamy do niego węże i zaciskamy je opaskami. Teraz pozostaje nam dokręcić dolny wąż przy chłodnicy i nalewamy płyn chłodniczy. Możemy użyć starego, jednak polecamy zakup nowego.

Zalewamy układ płynem i przystępujemy do odpowietrzania. Na początku otwieramy duży obieg, czyli ustawiamy pokrętło ogrzewania na max. Zakręcamy odpowietrzniki – jeżeli staniemy przodem do zderzaka, to znajdują się one po lewej stronie, na górze, jest tam plastikowa nakrętka zakończona łopatką. Teraz odkręcamy korek od zbiorniczka wyrównawczego. Na odpalonym silniku czekamy aż otworzy się termostat i włączy wentylator.

Zobacz też: Jak zamontować uszczelkę podgłowicową?

W tym momencie odkręcamy powoli odpowietrzniki. Jeżeli dobrze przeprowadziliśmy całą wymianę nie powinniśmy zauważyć ubytków płynu. W przypadku, kiedy się nic nie zmieni, musimy sprawdzić samochód pod względem mechanicznym.

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Katarzyna Przyborowska

Radca Prawny

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »