REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Mercedes W203: naprawa zamka drzwi

Robert Kuśpiel
Fot. Mercedes
Fot. Mercedes

REKLAMA

REKLAMA

Poradnik ten poświęcimy naprawie zamka drzwi w Mercedesie C klasy. Postaramy się to zrobić tanio i solidnie. Nie będziemy wymieniać całego zamka, lecz podejmiemy się jego naprawy.

Co będzie nam potrzebne?

REKLAMA

• Nity o średnicy 5mm
• Nitownica
• Wiertarka
• Zestaw wierteł
• Szczypce
• Zamek z Volkswagena z roczników 1980 – 1995

Wykonanie

REKLAMA

Wszystkie z wymienionych narzędzi powinny być w naszym domowym warsztacie, jedynie nitownicę będziemy musieli ewentualnie dokupić. Na pewno przyda nam się także przy innych naprawach. Jeśli chodzi o zamek drzwi, można go dostać na serwisach aukcyjnych lub szortach. Nie powinniśmy zapłacić więcej niż ok. 15 zł. Naprawę zaczynamy od odłączenia napięcia, wyjmujemy kluczyk ze stacyjki i odłączamy akumulator. Polecamy nie wkładać kluczyka do stacyjki przed ukończymy naprawy.

Pierwszą czynnością jest zdjęcie tapicerki, z czym nie powinniśmy mieć problemów. Demontujemy wszystkie mocowania, podważamy tapicerkę i ją zdejmujemy. Nie zapominajmy o odpięciu sterowania elektrycznych szyb i linki klamki. Dla wygody możemy zdemontować boczną poduszkę powietrzną. jednak w tym celu musimy rozwiercić nity. Samej poduszki nie musimy odpinać, wystarczy ją podwiesić.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Jak samodzielnie naprawić szybę w samochodzie?

Następnie odklejamy wygłuszenie drzwi. Nie należy odklejać całego, wystarczy tyle, żeby ułatwić sobie dostęp do zamka drzwi. Następna czynność, czyli rozwiercenie nitów trzymających prowadnicę szyby, polega na rozwierceniu śruby trzymającej zamek. Następnie go wyjmujemy, nie szarpiemy jednak, trzeba nim trochę manewrować, żeby swobodnie wyszedł. Przechodzimy teraz do demontażu zamka Volkswagena, wyjmujemy z niego uszkodzoną sprężynkę.

Demontujemy obudowę naszego zamka i lokalizujemy uszkodzoną sprężynkę. Wyjmujemy poszczególne części sprężyny i przechodzimy do montażu sprężyny od Volkswagena. Jeden jej koniec wkładamy do rowka pod ramieniem, a drugi w otwór w dźwigni. Sprawdzamy, czy wszystko działa, montujemy zamek do samochodu w celu próby automatycznej.

Zobacz też: Jak walczyć ze skutkami gradobicia?

Jeżeli po podpięciu zamka okaże się, że już działa, składamy wszystko w odwrotnej kolejności. Na koniec kilka uwag odnośnie do samej sprężynki. Panuje tutaj pewna zależność: jeżeli uszkodziła nam się sprężynka w zamku w drzwiach pasażera, musimy dokupić zamek kierowcy. Unikniemy wtedy sytuacji, że sprężynka jest niedopasowana. Z kolei w przypadku drzwi kierowcy, kupujemy zamek pasażera.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Elektryczny SUV nie kojarzy się z emocjami? Pomyślicie tak tylko dlatego, że jeszcze nigdy nie jeździliście prawie 400-konną Ariyą. Z tym autem niewiele modeli sportowych ma szansę podczas startu spod świateł. A to nie koniec jej zalet.

Wielki potencjał zielonej logistyki, na który długo jeszcze poczekamy [ESG w logistyce 2024-2030]
Będą nowe stawki za badania psychologiczne kierowców

Ministerstwo Zdrowia chce podnieść stawkę za badania psychologiczne kierowców. Aktualna stawka obowiązuje już dekadę. Ile ma wynosić nowa?  

Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

REKLAMA

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

REKLAMA

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

REKLAMA