REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Mercedes W210 E270 CDI: wymiana alternatora

Robert Kuśpiel
mechanik
mechanik

REKLAMA

REKLAMA

W poradniku tym pokażemy sposób wymiany alternatora w Mercedesie E270 CDI. Cała praca nie jest trudna i nie ma potrzeby wizyty w warsztacie w celu wymiany alternatora.

Przed wymianą musimy podjąć ważną decyzję: decydujemy się na zakup nowego lub regenerowanego alternatora, czy też oddajemy nasz do regeneracji. Zazwyczaj, oddając nasz alternator do regeneracji, dostaniemy inny, o identycznych parametrach. Jeśli chodzi o jego parametry, jest to alternator o mocy 150A i jest chłodzony wodą.

REKLAMA

Zaczynamy od spuszczenia płynu z układu chłodzenia, musimy odszukać korek spustowy, który znajduje się on po prawej stronie na dole chłodnicy. Podstawiamy naczynie pod korek spustowy, a następnie odkręcamy korek od zbiorniczka wyrównawczego. W międzyczasie, kiedy spływa nam płyn chłodniczy, przystępujemy do dalszych prac. Zdejmujemy pasek klinowy, luzujemy napinacz i zdejmujemy pasek klinowy.

Zobacz też: Mieszanie płynów eksploatacyjnych

REKLAMA

Teraz demontujemy przewody powietrzne, czyli przewody doprowadzające powietrze do turbiny i do puszki filtra powietrza. Jeżeli spłynął już cały płyn, odstawiamy naczynie na bok, żeby niczego nie rozlać. Teraz zaglądamy pod auto w celu odkręcenia dolnych osłon, znajdują się tam trzy. Nie ma jednak potrzeby, żeby wykręcać wszystkie, wystarczą tylko dwie przednie. W ten sposób zyskujemy już w miarę swobodny dostęp do alternatora.

Na początku odkręcamy przewód od alternatora, a robimy to za pomocą klucza 17. Nie zapominamy również o odpięciu kostki elektrycznej, następnie przystępujemy do demontażu alternatora. Zamocowany jest na czterech śrubach, jedna długa śruba znajduje się na górze, a kolejna jest na dole. Dwie krótkie śruby również znajdują się u dołu -jedna mocuje alternator do bloku, a druga mocuje alternator do łapy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Jak awaryjnie otworzyć samochód?

Wyjmujemy alternator, jednak należy zwrócić uwagę, żeby wysunął się z metalowego wężyka doprowadzającego płyn. Jeżeli mamy nowy lub zregenerowany alternator, przystępujemy do naprawy. Montujemy dwie nowe uszczelki w miejscu doprowadzenia płynu i montujemy alternator. Chcąc zyskać pewność, że zamontowane uszczelki się nie podwiną, musimy odkręcić łapę, do której zamocowana jest turbina.

W ten sposób zapewnimy sobie odpowiednie spasowanie alternatora i nie podwiniemy żadnej uszczelki. Montaż pozostałych części przeprowadzamy w odwrotnej kolejności, a na koniec zalewamy płyn chłodniczy i odpowietrzamy układ.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Elektryczny SUV nie kojarzy się z emocjami? Pomyślicie tak tylko dlatego, że jeszcze nigdy nie jeździliście prawie 400-konną Ariyą. Z tym autem niewiele modeli sportowych ma szansę podczas startu spod świateł. A to nie koniec jej zalet.

Wielki potencjał zielonej logistyki, na który długo jeszcze poczekamy [ESG w logistyce 2024-2030]
Będą nowe stawki za badania psychologiczne kierowców

Ministerstwo Zdrowia chce podnieść stawkę za badania psychologiczne kierowców. Aktualna stawka obowiązuje już dekadę. Ile ma wynosić nowa?  

Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

REKLAMA

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

REKLAMA

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

REKLAMA