REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Audi A8 D2 4.2: wymiana łożyska koła przedniego

a8team.pl
mechanik
mechanik

REKLAMA

REKLAMA

W poradniku tym przedstawimy sposób wymiany łożyska koła przedniego w Audi A8 D2. Z uszkodzonym łożyskiem nie należy zbyt długo jeździć, dlatego najwyższy czas przystąpić do naprawy.

Co będzie nam potrzebne?

REKLAMA

• Płaskie klucze 2 x 18 i 2 x 16 i 1 x 22
• Klucz nasadowy 18, 16, 13, 10
• Klucz imbusowy 17 i 10
• Klucz płaski numer 22
• Klucz do kół
• Klej do śrub
• Podnośnik
• Dwie breszki
• Prasa
• Duży młotek

Wykonanie

REKLAMA

Zaczynamy od poluzowania śruby mocującej półoś, co robimy za pomocą klucza 17. Luzujemy również śrubę dolnych wahaczy z wykorzystaniem klucza 17. Teraz luzujemy śruby koła, podnosimy samochód, odkręcamy do końca śruby i zdejmujemy koło. Oczywiście pamiętamy o prawidłowym zabezpieczeniu auta przed upadkiem. Następnie odkręcamy dwie śruby mocujące zacisk do zwrotnicy, będzie nam do tego potrzebny klucz 18.

Odpinamy od zwrotnicy i amortyzatora kabel od czujnika zużycia klocków. Możemy teraz zsunąć zacisk z tarczy i ściągnąć tarczę z piasty. Odkładamy na bok tarczę i zacisk- oczywiście zacisk nie może wisieć na przewodzie hamulcowym. Odkręcamy śruby 10. trzymające osłonę czujnika ABS, możemy teraz wyjąć czujnik, jednak nie jest to takie łatwe. Najlepiej polewać go WD-40, wtedy będzie nam znacznie łatwiej.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Jak opróżnić zbiornik paliwa?

Kolejny krok to odkręcenie do końca śruby półosi i amortyzatora od wahacza. Następnie odkręcamy końcówkę drążka, a potem, za pomocą dwóch kluczy 18, odkręcamy dolne wahacze od zwrotnicy i wybijamy je. Teraz odkręcamy cztery śruby 18. od mocowania amortyzatora. Skręcamy kołami maksymalnie w przeciwną stronę i kolumna wysuwa się z samochodu. Breszkami demontujemy piastę i możemy teraz udać się na prasę w celu pozbycia się starego łożyska. Nie powinno być żadnego problemu z jego wybiciem.

Zobacz też: Czym grozi woda w paliwie?

Za pomocą starego łożyska wbijamy nowe i montujemy piastę, przechodzimy do montażu. Górne wahacze wbijamy w zwrotnicę przed zamontowaniem ich do auta. Pozostałe czynności w montażu robimy w odwrotnej kolejności. Na koniec pamiętajmy, żeby dociągnąć wszystkie śruby, gdy samochód jest opuszczony. Może się okazać, że będzie potrzebne ustawienie geometrii. Oczywiście wszystko zależy od tego czy wkręcimy śruby w te same miejsce, zalecamy więc sprawdzenie na stacji diagnostycznej. Podczas całej wymiany warto polewać wszystkie śruby WD-40, będzie nam znacznie łatwiej je wykręcić.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

REKLAMA

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

REKLAMA

Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

REKLAMA