REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Toyota Avensis I: wymiana termostatu w silniku 1.6 i 1.8

Robert Kuśpiel
mechanik
mechanik

REKLAMA

REKLAMA

W tym poradniku przeprowadzimy wymianę termostatu w Toyocie Avensis I 1.6. Opis sprawdza się również w silniku 1.8. Kody silników to 4A-FE oraz 7A-FE.

Wstęp

REKLAMA

Najpierw musimy zakupić odpowiedni termostat, w naszym przypadku wybór padł na Wahlera WA 3478.82D. Oczywiście pasuje on również do silnika 1.8. Ostatnie dwie cyfry oznaczają temperaturę otwarcia termostatu, w naszym przypadku 82 stopnie.

Co będzie nam potrzebne?

• Termostat
• Płynu chłodzący
• Klucz nasadowy 10 z przedłużką

Wykonanie

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

W celu ułatwienia pracy zabieramy się za wykręcenie obudowy filtra powietrza. Nie powinniśmy mieć z tym żadnych problemów, wystarczy zdjąć wąż z pokrywy, zdjąć pokrywę, wyjąć filtr i odkręcić trzy śruby. Nasz termostat znajduje się bezpośrednio za metalowym króćcem. Z lokalizacją nie powinniśmy mieć problemów, nachodzi na niego górny wąż od chłodnicy.

Zabezpieczamy sobie silnik i skrzynię biegów przed rozlaniem płynu. Możemy teraz przejść do odkręcania śrub trzymających króciec. Są to dwie śruby na klucz 10. Możemy teraz swobodnie wyjąć termostat, postaramy się wszystko zrobić bez spuszczania płynu z chłodnicy. Jeżeli termostat nie będzie chciał wyjść, możemy podważyć śrubokrętem koszyk termostatu.

Zobacz też: Jak wykonywać poważniejsze naprawy?

Jeżeli wyjmiemy termostat, zacznie wypływać płyn, wystarczy podłożyć jakieś naczynie, żeby się nie rozlewał. Można trochę to zmniejszyć poprzez podniesienie przedniej lewej strony samochodu. Można też wymienić termostat na szybko, a po wyjęciu starego wkładamy od razu nowy. Warunek jest taki, że musimy posiadać uszczelkę do nowego termostatu. W przeciwnym razie musimy przełożyć go ze starego.

Po założeniu termostatu sprawdzamy czy jest dobrze włożony. Jeżeli nie mamy żadnych zastrzeżeń, przykręcamy pokrywę termostatu i przechodzimy do kolejnych operacji. Uzupełniamy braki w układzie chłodzenia, najlepiej dolać nowego płynu, oczywiście, jeśli ktoś chce, może wlać ten płyn, co spływał nam do naczynia. Przystępujemy do odpowietrzenia układu.

Zobacz też: Odpowietrzanie układu hamulcowego

Utrzymujemy obroty w granicach 1500-2000, czekamy, aby wentylatory dwukrotnie się załączyły. Sprawdzamy płyn w układzie chłodzenia, a jeśli są braki, uzupełniamy je - w ten sposób mamy wymieniony termostat. Jak widać, cała operacja nie jest trudna, można ją wykonać samemu, a nasze ogrzewanie będzie w końcu sprawne.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Elektryczny SUV nie kojarzy się z emocjami? Pomyślicie tak tylko dlatego, że jeszcze nigdy nie jeździliście prawie 400-konną Ariyą. Z tym autem niewiele modeli sportowych ma szansę podczas startu spod świateł. A to nie koniec jej zalet.

Wielki potencjał zielonej logistyki, na który długo jeszcze poczekamy [ESG w logistyce 2024-2030]
Będą nowe stawki za badania psychologiczne kierowców

Ministerstwo Zdrowia chce podnieść stawkę za badania psychologiczne kierowców. Aktualna stawka obowiązuje już dekadę. Ile ma wynosić nowa?  

Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

REKLAMA

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

REKLAMA

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

REKLAMA