| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Drobne naprawy > Audi A3 8L: naprawa spryskiwacza tylnej szyby - poradnik

Audi A3 8L: naprawa spryskiwacza tylnej szyby - poradnik


Poradnik ten skierowany jest do osób, które mają problem ze spryskiwaczem tylnej szyby. Konkretnie mamy tutaj na myśli brak jakiejkolwiek reakcji na próbę włączenia spryskiwacza tylnej szyby.

Na początku odkręcamy trzy śruby podtrzymujące silniczek i wyciągamy wtyczkę zasilania i rozłączamy przewód, który podaje płyn. Idąc dalej, opuszczamy klapę i delikatnie podważamy śrubokrętem plastikową czapeczkę na dwóch zatrzaskach. Następnie psikamy WD-40 na śrubę, która dociska ramię do przefrezowanej tulejki. Trzeba tutaj zaznaczyć, że ramię jest bardzo mocno zamocowane.

Teraz wyciągamy mechanizm spod klapy i rozkręcamy Torxem metalową pokrywkę. Znajduje się pod nią uszczelka, następnie można zauważyć mechanizm poruszający ramię pióra. Z pokrywką powinien zejść czarny zawór, z urwaną najczęściej miedzianą rurką 3,5 mm. Dyszę spryskującą i pozostałą część demontujemy i czyścimy. Elementy te znajdują się w górnej części. Gdy wszystko mamy zdemontowane, przechodzimy do naprawy.

Zobacz również: Jak usunąć nieszczelności pomiędzy gaźnikiem i kolektorem ssącym?

Bierzemy czarny zawór, który usadowiony był w metalowej pokrywce (dobrze, jeśli posiada jeszcze kawałek miedzianej rurki). Szlifujemy koniec rurki, tak żeby nie było zadziorów. Teraz bierzemy rurkę, którą chcemy i szlifujemy ją tak, żeby pasowała do starej, a jeśli mamy taką możliwość, wygładzamy dookoła rurkę. Następnie sprawdzamy, czy wchodzi w oryginalną rurkę, a jeżeli wszystko jest jak należy, czas połączyć te dwa elementy.

Zobacz też: Jak naprawiać połączenia elektryczne?

Pasujące części odtłuszczamy i sklejamy za pomocą kleju Kropelka. Musimy być ostrożni, żeby nie skleić otworu. Nadszedł czas na naprawę dyszy, obcinamy więc rurkę teflonową na około 1 cm, która będzie nam służyć jako uszczelniacz. Nakładamy ją na rurkę miedzianą tuż za zaworkiem, a po zdjęciu dokładnych wymiarów, przycinamy dokładnie rurkę. Chcąc włożyć dyszę w rurkę, będzie nam potrzebne wiertło 2,5 mm, którym należy wywiercić ten otwór.

Zobacz również: Jak często należy dokonywać przeglądu technicznego samochodu?

Następnie nakładamy smar w tuleję, gdzie rurka będzie zamontowana i smarujemy na mechanizmie obracania ramieniem. Skręcamy wszystko w odwrotnej kolejności.
Pozostaje nam wyregulowanie wszystkiego, przy czym dyszę najlepiej regulować szpilką. Ramię pióra również regulujemy. Przedstawiony przez nas sposób opiera się o wykorzystanie własnych elementów, ale oczywiście jest możliwy do kupienia zestaw naprawczy. Koszt takiego zestawu to ok. 150 złotych. Jak widać, są dwie metody naprawy takiej usterki, wszystko zależy od tego, ile chcemy wydać na to pieniędzy.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Paweł Majtkowski

Analityk Expandera

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »