REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Audi A3 8L 1.6 AKL: wymiana termostatu - poradnik

Robert Kuśpiel
Wymiana termostatu w Audi A3
Wymiana termostatu w Audi A3

REKLAMA

REKLAMA

W poradniku tym przeprowadzimy wymianę termostatu w Audi A3. Jest to kolejna czynność, którą możemy wykonać we własnym zakresie. Wymianę termostatu przeprowadzimy na przykładzie Audi A3 8L 1.6 AKL.

Koszt zakupu termostatu nie jest duży, na pewno nie obciąży znacznie naszego budżetu. Zaczynamy od odkręcenia plastikowej pokrywy silnika. W ten sposób będziemy mieli wygodniejszy dostęp do króćca z termostatem. Najpierw odkręcamy korek od zbiornika wyrównawczego płynu chłodnicy. Kolejny krok to spuszczenie płynu chłodniczego. W tym celu musimy odkręcić korek spustowy.

REKLAMA

Zobacz też: Audi A3 8L: czyszczenie zaworu N75

Z jego lokalizacją nie powinniśmy mieć żadnych problemów. Kiedy stoimy przodem do samochodu, po prawej stronie chłodnicy, na dole znajduje się korek. Nie powinniśmy mieć problemów z jego lokalizacją. Podkładamy puste naczynko i pociągamy za korek w kierunku silnika i przekręcamy go o pół obrotu. W ten oto sposób, mamy otwarty korek. Czekamy aż płyn spłynie, odkładamy napełnione naczynie i przechodzimy do kolejnego kroku.

Zobacz również: Jak awaryjnie otworzyć samochód?

REKLAMA

Teraz za pomocą klucza imbusowego odkręcamy dwie śruby trzymające króciec. Najlepiej wykorzystać takie klucze imbusowe, które mają okrągłą główkę. Powodem takiego wyboru jest umiejscowienie drugiej śruby. Znajduje się ona w bliskim sąsiedztwie alternatora. W tym miejscu należy zwrócić szczególną uwagę, żeby nie uszkodzić kabla kluczem imbusowym. Kiedy odkręcimy króciec, możemy się spodziewać, że wyleci nam płyn chłodniczy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Następny krok to demontaż starego termostatu. Wyjmujemy stary termostat, razem z uszczelką. Możemy teraz zamontować nowy. Wkładamy go i zakładamy uszczelkę. Warto zaznaczyć, że uszczelkę smarujemy czerwonym silikonem i przykładamy ją do króćca. Taki sposób zagwarantuje nam, że uszczelka nie wypadnie podczas przykręcania króćca. Następnie przykręcamy dwie śruby imbusowe i zamykamy korek spustowy od chłodnicy. Nadszedł czas na zalanie układu płynem chłodniczym.

Zobacz również: Jak bezpiecznie wykonywać prace pod samochodem?

Możemy wlać wcześniej zlany płyn, jednak polecamy zalanie nowego płynu. Tym bardziej, jeżeli nie był on wymieniany od dłuższego czasu. Wycieramy silnik w okolicy, gdzie znajduje się termostat, będziemy widzieć ewentualne wycieki płynu. Odpalamy silnik i pozwalamy na odpowietrzenie układu. Ewentualną różnicę uzupełniamy płynem. Kiedy przestaną ulatniać się pęcherzyki powietrze a silnik osiągnie temperaturę 90 stopni i pozostanie na tym poziomie, to możemy mieć pewność, że termostat się otworzył. Wąż za termostatem powinien być tak samo gorący jak ten na górze chłodnicy. Jeżeli będą jakieś ubytki płynu, należy je uzupełnić.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

REKLAMA

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

REKLAMA

Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

REKLAMA