| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Drobne naprawy > Audi A3 8L: wymiana rurki bagnetu oleju - poradnik

Audi A3 8L: wymiana rurki bagnetu oleju - poradnik


Uszkodzenie rurki bagnetu oleju zdarza się dosyć rzadko, jednak warto wiedzieć jak taką usterkę wyeliminować. W Audi A3 8L, rurkę bagnetu jest bardzo łatwo uszkodzić, do tego jest ona z plastiku, w związku z czym ryzyko wzrasta.

Rurka najczęściej ulega uszkodzeniu podczas prac przy samochodzie. Jazda z uszkodzoną rurką nie jest wskazana. Podchodząc do tego racjonalnie, nie ma powodu, by jechać z taką usterką do mechanika. Pracy nie ma dużo i nie jest zbyt skomplikowana. Dlatego zabieramy się do skompletowania odpowiednich rzeczy do naprawy. W naszym przypadku, jest to Audi A3 z silnikiem AGN. Rurka, którą wykorzystamy, została zakupiona w ASO, numer: 06A 103 663B, koszt ok. 20zł.

Zobacz również: Odpowietrzanie układu hamulcowego

Pracę zaczynamy od otworzenia maski. Teraz przechodzimy do demontażu osłony silnika. Nie ma potrzeby zdejmowania całej, wystarczy zdjąć tylko przednią. Górna osłona zostaje na swoim miejscu. Kiedy zdejmiemy przednią osłonę, mamy o wiele lepszy dostęp do uszkodzonej rurki. Możemy teraz przejść do demontażu uszkodzonej rurki. Nie należy ciągnąć lub wyrywać jej na siłę. Jest bardzo krucha i możemy być pewni, że się pokruszy.

Rurka wpięta jest w blok silnika, na górze jest zapięta na blaszkę za ucho, znajdujące się przy rurce. W miejscu, gdzie jest wpięta w blok silnika, rurka ma jeszcze jeden pierścień. Natomiast na zewnątrz jest kołnierz. Ogólnie wygląda to tak, że pierścień wchodzi do środka, natomiast na zewnątrz jest kołnierz. Dlaczego tak przestrzegamy przed połamaniem rurki? Łamiące się kawałki plastiku mogą wpaść do miski olejowej. Jeżeli będą to dosyć pokaźne kawałki, będziemy musieli wymienić olej w silniku. No i oczywiście, trzeba mieć pewność, że wszystkie wypłynęły wraz z olejem. Kiedy wyjmiemy starą rurkę z bloku silnika, zobaczymy wystający pierścień, na który wciskamy nową rurkę. Na górze rurki przepuszczamy blaszkę przez oczko.

Zobacz również: Jak usunąć zamek z klamki?

Wbrew pozorom nie jest to takie łatwe. Plastikowa rurka nie daje się łatwo wcisnąć na pierścień metalowy. Tym bardziej, że musimy tak jakby zapiąć tę plastikową rurkę. Wszystko musimy robić z odpowiednim wyczuciem, bo łatwo uszkodzić nową rurkę. Najlepiej wkładać i wyjmować rurkę kilkanaście razy. Będziemy widzieć, że wciska się coraz dalej. Plastik wyrobi się na tyle, że rurka się zatrzaśnie. Jeżeli zamontujemy prawidłowo rurkę, możemy przystąpić do składania wszystkich elementów. Oczywiście robimy to w odwrotnej kolejności do demontażu. Jak widać naprawa jest bardzo łatwa.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Zbigniew Sztymelski

Specjalista z zakresu podatków i rachunkowości, księgowy w biurze rachunkowym

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »