| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Drobne naprawy > Audi A3 8L: wymiana przewodów odpowietrzających w silniku AGN i APG - poradnik

Audi A3 8L: wymiana przewodów odpowietrzających w silniku AGN i APG - poradnik


Konieczność wymiany tych przewodów spowodowana jest ich brakiem szczelności. Jeśli pojawiają się na nich małe dziury, kwalifikują się tylko do wymiany.

Na samym początku kilka słów odnośnie samych przewodów. Składają się one z dwóch części. Dokładnie z trzech przewodów, które łączą się trójnikiem i jeszcze jednym oddzielnym przewodem. Najpierw musimy wymienić właśnie trójnik. Sprawa się nieco komplikuje na etapie zakupu. Trójnik jest dostępny zazwyczaj tylko w ASO, jego cena to ok. 170 zł. Stajemy przed wyborem kupna nowego bądź używanego. Jednak nie mamy pewności jak długo posłuży nam używany trójnik. Przy zakupie trójnika, ważny jest numer VIN. W zależności od rocznika auta, rozróżniamy dwa typy trójników. Poniżej zostanie przedstawiona wymiana nowego trójnika.

Zobacz również: Jak sprawdzić termostat układu chłodzenia?

Zaczynamy od demontażu osłony silnika, a konkretnie od jej górnej części. Przykręcona jest ona na trzy śruby imbusowe. Jednak, przed jej demontażem, musimy poodpinać przewody od świec. Kiedy usuniemy górną osłonę, przechodzimy do demontażu dolnej osłony. Jest ona, podobnie jak górna osłona przykręcona na trzy śruby. Jedna jest umieszczona na środku, dwie znajdują się po bokach.

Po zdjęciu osłon mamy dostęp do interesujących nas części. Zdejmujemy oryginalne zaciski płaskim śrubokrętem oraz u dołu silnika wyciągamy zapinkę dolnej części rurki. Wyjmujemy całość. Możemy sobie porównać jak wygląda stary trójnik a jak nowy. Stary jest miękki i dziurawy. Na starym trójniku mamy zamontowany dolny przewód. Zdejmujemy go, oczyszczamy i sprawdzamy, w jakim stanie jest kołnierz na końcu przewodu. Jeżeli stan jest wątpliwy, tę rurkę również wymieniamy.

Zobacz również: Co może być przyczyną nierównej pracy silnika?

Nowe rurki na przewodach trójnika mają białe kreski. Musimy je dopasować do punktów na plastikach. W ten sposób da nam to idealne położenie rurek. Po zamontowaniu wszystkiego i zapięciu spinek, możemy montować osłony silnika. Jak widać praca nie jest trudna. Jedyne, co może przerażać, to koszt zakupu nowych części. Jednak, jeśli zamierzamy jeździć samochodem przez kilka lat, wymiana jest konieczna. Ceny nowych części są wysokie jednak mimo to i tak polecamy wybór nowych. Po kilku tysiącach kilometrów, może się okazać, że używany trójnik jest do wymiany.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Kancelaria Effect

Kancelaria zajmuje się obsługą prawną firm i osób prywatnych, a w szczególności windykacją należności i dochodzeniem odszkodowań powypadkowych

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »