REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Audi A3 8L 1.8 AGN: wymiana chłodnicy - poradnik

Robert Kuśpiel
mechanik
mechanik

REKLAMA

REKLAMA

Wymiana chłodnicy w Audi A3 8L z silnikiem 1.8 AGN, nie jest trudna, ale przebiegnie sprawniej, jeśli zapewnimy sobie pomoc drugiej osoby.

Na początku musimy wybrać odpowiednią, dla naszego samochodu, chłodnicę. Poniżej znajduje się porada jak zamontować nową chłodnicę. Jeżeli mamy zamiar montować używaną, oczywiście jest to dopuszczalne, tylko trzeba zastanowić się czy nasza używana nie jest lepsza od używanej, którą kupimy. Jeśli chodzi o wybór nowej chłodnicy jest on bardzo duży. Wymiana zostanie opisana na przykładzie chłodnicy Valeo.

REKLAMA

Najlepiej jakbyśmy mieli do dyspozycji kanał lub podnośnik warsztatowy. Jednak, jak wiadomo, nie zawsze jest taka możliwość, dlatego można to wykonać bez tych udogodnień. Zaczynamy od demontażu przedniego zderzaka. Nie jest to zbyt skomplikowane. Mamy do odkręcenie 4 Torxy w każdym nadkolu, 2 Torxy pod dokładką zderzaka oraz plastikowe kołki w pasie przednim. Będą one widoczne po uniesieniu maski.

Zobacz również: Jak przepłukać układ chłodzenia?

REKLAMA

Teraz przechodzimy do akumulatora. Zdejmujemy klemy z akumulatora i odkręcamy jedną śrubę znajdującą się u podstawy akumulatora. Kolejny krok to demontaż dolotu, nie trzeba jednak demontować całego. Wystarczy wyjąć tę część, która zaczyna się za atrapą chłodnicy. Akumulator przykręcony jest za pomocą dwóch śrub. Przechodzimy do demontażu wentylatora, oczywiście nie ma potrzeby demontażu tego od klimatyzacji. Odkręcamy trzy śruby i wyjmujemy wtyczkę.

Następnie demontujemy plastik, na którym przykręcone są wentylatory. Plastik ten przymocowany jest do chłodnicy na czterech śrubach typu Torx. Teraz musimy wyjąć lewą lampę, wyjmujemy kierunkowskaz, żeby mieć dostęp do wszystkich śrub. Odkręcamy trzy śruby Torx i wypinamy wtyczki. Na tym etapie możemy odkręcić chłodnicę klimatyzacji od chłodnicy cieczy. Żeby je rozdzielić, trzeba odkręcić cztery śruby. Kiedy mamy je oddzielnie, odkręcamy chłodnicę cieczy, przykręcona jest na cztery śruby.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz również: Skutki zapowietrzenia układu chłodzenia

Teraz odkręcamy uchwyt trzymający przewód od klimatyzacji. Kolejny krok, to odłączenie kabla idącego do czujnika wody w chłodnicy. Znajduje się pomiędzy dwoma wężami do chłodnicy cieczy. Odkręcamy na dole kranik i spuszczamy płyn. Odpinamy dwa przewody wodne i możemy już wyjąć chłodnicę. Unosimy auto od strony kierowcy za pomocą zwyczajnego podnośnika. Chłodnicę wyjmujemy od dołu, uważając, żeby niczego nie uszkodzić. Przekładamy czujnik ze starej chłodnicy do nowej. Nową chłodnicę również wsadzamy dołem. Składamy wszystko w odwrotnej kolejności. Napełniamy układ chłodzący płynem. Odpalamy silnik, włączamy ogrzewanie. Po chwili uzupełniamy różnicę w zbiorniczku.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    REKLAMA

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    REKLAMA

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    REKLAMA