REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Audi A3 8L: wymiana pompy wspomagania - poradnik

Robert Kuśpiel
fot. Audi
fot. Audi

REKLAMA

REKLAMA

Wymiana pompy wspomagania w Audi A3, nie jest trudna, jednak trzeba uważać na pewne szczegóły. W poradniku tym dowiesz się jak szybko i bez problemu wymienić pompę wspomagania.

Na początku należy zwrócić uwagę na kilka istotnych rzeczy. Jeżeli mamy kilkuletnie auto, wskazane jest, żeby wymienić przewody hydrauliczne łączące przekładnie kierowniczą z pompą wspomagania. Jeżeli mamy stare przewody, do tego uszkodzone, mogą one być poważnym zagrożeniem. Odrywające się resztki starego oplotu lub gumy, powodują wadliwe działanie. Kolejna uwaga dotyczy płynu. Nie należy zalewać tego samego płynu po wymianie pompy. Używamy tylko nowego. Co więcej, po wymianie, po przejechaniu 500 kilometrów należy wymienić płyn w układzie wspomagania w celu wypłukania pozostałych zanieczyszczeń. Jeżeli słyszymy szum pompy, oznacza to, że jest zapowietrzony układ lub mogą być zagięte przewody hydrauliczne.

REKLAMA

Zobacz również: Jak uruchomić samochód „na pych”?

REKLAMA

Wymiana pompy wspomagania wygląda następująco. Odpinamy dodatni kabel, w silnikach benzynowych jest on podłączony do cewki, natomiast w silnikach Diesla do elektrozaworu. Jeżeli tak zrobimy, uniemożliwimy rozruch silnika. Wymontowujemy pompę wspomagania, pamiętając o odłączeniu przewodów hydraulicznych. Wyjmujemy pompę i mamy gotowe miejsce do montażu nowej pompy.

Pierwszy krok, to zamontowanie nowej pompy, bez podłączania przewodów hydraulicznych do przekładni. Zalewamy zbiornik pompy wspomagania. Robimy tak w celu umożliwienia swobodnego przepływu płynu przez pompę oraz przewody. „Kręcimy” silnikiem bez podłączania zapłonu na biegu jałowym. Wszystko po to, żeby pozbyć się starego zanieczyszczonego płynu z pompy wspomagania.

Zobacz również: Jak często należy dokonywać przeglądu technicznego samochodu?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Mocujemy przewód zasilający łączący pompę z przekładnią oraz przewód wychodzący – odbierający płyn z przekładni wspomagania. Nie montujemy przewodu wychodzącego z przekładni, doprowadzającego z powrotem płyn do zbiornika. W tym momencie zatykamy ten przewód i napełniamy zbiornik pompy płynem hydraulicznym. Kolejny krok, to ponowne zakręcenie silnikiem bez podłączenia zapłonu. Teraz upuszczamy płyn do momentu, kiedy jego kolor rozjaśni się przepływając przez przewód. Podłączamy przewód powrotny do zbiornika i napełniamy zbiornik do wymaganego poziomu. Podpinamy kable elektryczne i możemy uruchomić silnik. Kręcimy kierownicą w lewo i w prawo, aby płyn wszędzie dotarł. Sprawdzamy poziom płynu i uzupełniamy różnicę. Na koniec pozostaje nam jeszcze odpowietrzenie układu.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Elektryczny SUV nie kojarzy się z emocjami? Pomyślicie tak tylko dlatego, że jeszcze nigdy nie jeździliście prawie 400-konną Ariyą. Z tym autem niewiele modeli sportowych ma szansę podczas startu spod świateł. A to nie koniec jej zalet.

Wielki potencjał zielonej logistyki, na który długo jeszcze poczekamy [ESG w logistyce 2024-2030]
Będą nowe stawki za badania psychologiczne kierowców

Ministerstwo Zdrowia chce podnieść stawkę za badania psychologiczne kierowców. Aktualna stawka obowiązuje już dekadę. Ile ma wynosić nowa?  

Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

REKLAMA

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

REKLAMA

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

REKLAMA