| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Drobne naprawy > Skoda Fabia I: czyszczenie potencjometru przepustnicy

Skoda Fabia I: czyszczenie potencjometru przepustnicy


Artykuł ten przedstawia proces czyszczenia potencjometru w Fabii 1.4. Jednak można go wykorzystać również w przypadku Seata Toledo lub Leona, z tym samym silnikiem. Różnice mogą być bardzo małe.

Zaczynamy od wymontowania przepustnicy. Najpierw musimy zdemontować rurę z dolotu, następnie odkręcamy przepustnicę od kolektora ssącego. Wypinamy wtyczki i możemy swobodnie wyjąć ją z auta. Teraz musimy sprawdzić, w jaki sposób została zamocowana czarna osłona. Mamy trzy warianty. Pierwszy to montaż na zaczepy. Wystarczy je podważyć w kilku miejscach i mamy zdemontowaną osłonę. Wariant drugi, to zaciśnięta opaska, przecinamy ją i ściągamy. Trzeci wariant, to montaż na śruby.

Zobacz również: Jak używać kobyłek?

Teraz przechodzimy do wyczyszczenia potencjometru. Robimy to za pomocą patyczka kosmetycznego. Do czyszczenia używamy preparatu do styków, typu Kontakt.
Należy nie demontować kół zębatych, gdyż będzie problem z ich montażem. Czarny dekielek, uszczelniamy na łączeniu silikonem. Jeżeli mamy opaskę, musimy kupić nową o odpowiedniej długości.

Zobacz również: Dlaczego pasek klinowy piszczy?

Skręcamy wszystko w odwrotnej kolejności i montujemy w samochodzie. Po zamontowaniu należy pamiętać o adaptacji przepustnicy. Możemy zrobić to sami, o ile posiadamy interfejs do pojazdów grupy VAG. Niestety, adaptacji przepustnicy nie można pominąć.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Kancelaria Prawa Sportowego i Gospodarczego „Dauerman”

Kancelaria specjalizuje się w prawie sportowym i gospodarczym.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »