| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Drobne naprawy > BMW silnik M44: czyszczenie przepustnicy

BMW silnik M44: czyszczenie przepustnicy


Falujące obroty, nierówna praca silnika to główne powody, z których czyścimy przepustnicę.
Operacja nie jest trudna, możemy ją wykonać w kwadrans, lub jeszcze szybciej. Efekt? Auto nie do poznania.

Zabrudzona przepustnica, może znacznie obniżyć kulturę pracy naszej jednostki. Nieuświadomiony użytkownik, może dać się naciągnąć mechanikowi na duże koszta.

Są specjalne preparaty do czyszczenia przepustnic, jednak ich zakup nie jest konieczny.
Do czyszczenia możemy wykorzystać benzynę ekstrakcyjną. Dobrym środkiem jest również preparat do czyszczenia hamulców. Jednak po jego użyciu dobrze by było wspomóc się WD40.
Pracę zaczynamy od zdjęcia gumy łączącej przepływomierz z przepustnicą. Po obu stronach znajdują się obejmy, które trzeba zdjąć.

Zobacz również: Co należy kontrolować w aucie by jeździć bezpiecznie?

W silnikach tych znajdują się dwie przepustnice. Różnią się wymiarami gardzieli. Pierwsza otwiera się górna. Jeżeli dodamy więcej gazu, otwiera się dolna przepustnica.

Odkręcamy silnik krokowy za pomocą klucza Torx 30.
W tym momencie musimy uważać, żeby nie uszkodzić uszczelki od silnika krokowego.
W środku widoczna będzie ruchoma zapadka. Czyścimy ją za pomocą WD40. Warto podczas polewania tym środkiem, poruszać zapadką.

Zobacz również: Czyszczenie przepustnicy – jak to zrobić w Renault Clio z silnikiem D4F?

Kiedy mamy już wszystko wyczyszczona skręcamy wszystko w odwrotnej kolejności i odpalamy samochód. Efekt pracy będzie odczuwalny i widoczny.
Czyszczenie można wykonać np. dwa razy w roku.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Duże Odszkodowania

Kancelaria odszkodowawcza

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »