REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak naprawić uszkodzony zbiornik paliwa?

Jakubowski Ryszard
fot. Skoda
fot. Skoda

REKLAMA

REKLAMA

Niewielkie uszkodzenia zbiornika paliwa można usunąć we własnym zakresie. Jednak pamiętajmy, że trwałość naprawy może nie być długa.

Na rynku pojawiają się różnego rodzaju preparaty o zachęcających do kupna opisach, a służące do naprawy zbiorników paliwa, chłodnic itp.. Zwykle nie towarzyszą im rzetelne szczegółowe opisy techniczne, dlatego należy mieć do nich ograniczone zaufanie.

REKLAMA

Zbiorniki paliwa współczesnych samochodów są wykonywane z dwóch rodzajów surowca: z metalu i tworzywa sztucznego. Od nich głównie zależy sposób naprawy. Zbiornik z tworzywa sztucznego należy od razu oddać do wyspecjalizowanej firmy. Wszelkie naprawy żywicą poliestrową i matą są zabiegami doraźnymi i nigdy nie wiadomo, kiedy tak wykonana łata „puści”. Nie można naprawiać we własnym zakresie aluminiowych zbiorników paliwa. Inne metalowe można lutować i łatać.

Zobacz również: Jak wymontować uszkodzony zbiornik paliwa?

REKLAMA

Po znalezieniu miejsca przecieku należy jego otocznie bardzo dokładnie oczyścić do lśniącego metalu. Najlepiej to robić papierem lub płótnem ściernym o średniej ziarnistości (120 – 180). Starać się, aby pył ze szlifowania nie przedostał się do wnętrza zbiornika. Po starannym oczyszczeniu miejsce uszkodzone należy pokryć warstwą specjalnej pasty do lutowania lub przemyć płynem do lutowania (jest żrący!). Następnie elektryczną lutownicą o dużej mocy (co najmniej 200 watów, najlepiej – 600 watów) podgrzać silnie miejsce naprawy, drugą ręką podsuwając w pobliże grota lutownicy laskę spoiwa cynowo-ołowianego i rozprowadzając je równomiernie grotem. Proces ten nazywa się bieleniem.

Lutowanie nie jest ani proste ani łatwe. Dlatego za naprawę zbiornika tą techniką może się wziąć jedynie osoba, która posiadła wcześniej umiejętność lutowania większych przedmiotów, niż występujące w układach elektronicznych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Gdy miejsce zostanie starannie pobielone, można przystąpić do właściwego uszczelniania zbiornika. Jeżeli otwór jest niewielki, można próbować go zalać samym spoiwem cynowo-ołowianym, formując nad nim wzgórek o wysokości kilku milimetrów. Jeżeli jest większy, trzeba położyć łatkę. Najlepiej wykonać ją z niezbyt grubej blachy mosiężnej lub miedzianej, wówczas łatwo będzie ją przylutować. Łatka powinna mieć zaokrąglone rogi lub być owalna. Po pobieleniu jej obustronnie należy przyłożyć ją na właściwe miejsce i przytrzymując cienkim wkrętakiem lub metalowym szpikulcem oblać jej brzegi sporą ilością spoiwa. Łatka powinna solidnie przywrzeć. Jakość lutowania poznaje się po wyglądzie powierzchni spoiwa. Powinna być jednolita, gładka (może być lekko sfalowana), lśniąca.

Zobacz również: Jak przygotować auto do samodzielnych napraw?

REKLAMA

Po zalutowaniu lub załataniu wszystkich otworów zbiornik należy przepłukać niewielką ilością wody, następnie dokładnie osuszyć, np. na słońcu i zamontować w pojeździe, wykonując wszystkie czynności, jak podczas jego demontażu, ale w odwrotnej kolejności. Pamiętać o założeniu opasek zaciskowych na wszystkie przewody paliwowe.

Nie wolno pod żadnym pozorem stosować lutowania twardego lub spawania uszkodzonych zbiorników. Grozi to wybuchem znajdujących się w nich resztek paliwa i jego par. Nie wolno przy pracy ze zbiornikiem używać otwartego ognia ani palić tytoniu!

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
To już pewne: samochód zarejestrujesz przez Internet, koniec z kolejką w urzędzie po tablice. Znamy termin

Samych tablic rejestracyjnych jeszcze z sieci nie ściągniemy – choć kto wie, może za jakiś czas będzie można je wydrukować techniką 3D albo zmienią się przepisy i auta dopuszczone do ruchu będą inaczej znakowane niż formie tablic – ale wkrótce formalności związane z rejestracją załatwimy sami przez Internet. Teraz to jest możliwe tylko jeśli upoważnimy do tego dealera w salonie – i to nie każdego.

Zguba w Uberze. Co zostawiają pasażerowie? I jak odzyskać pozostawiony przedmiot?

Zguby w Uberze bywają naprawdę nietypowe. Przykład? W 2023 r. w taksówce znaleziona została np. sztuczna szczęka. Całe szczęście przedmioty pozostawione podczas przejazdu łatwo odzyskać. Pomaga w tym aplikacja.

Drogowa kumulacja na Śląsku. Pijany kierowca z potrójnym zakazem prowadzenia i poszukiwany w jednym aucie

Myśleliście, że nic już was nie zdziwi? No to przeczytajcie tę historię. Policjanci z będzińskiej drogówki zatrzymali do kontroli drogowej Opla. Jak się okazało, jego kierowca był pijany. I miał potrójny zakaz prowadzenia. A to dopiero początek czarnej serii.

Jak sprawdzić kontrahenta w branży TSL?

Podstawą każdej współpracy biznesowej jest zaufanie. A nic tak nie wzmaga jego poziomu, jak... kontrola i wcześniejsze sprawdzenie kontrahenta. Jak zweryfikować partnerów z branży TSL? To ważne pytanie, aby nie dać się złapać w oszustwo "na zlecenie transportowe".

REKLAMA

Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

REKLAMA

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

REKLAMA