| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Drobne naprawy > Jak naprawiać i konserwować wycieraczki?

Jak naprawiać i konserwować wycieraczki?

Awaria wycieraczek to w czasie deszczu jedna z najbardziej nieprzyjemnych usterek. Aby jej uniknąć, warto zadbać o sterujący nimi mechanizm. Jego konserwacja jest czasochłonna, jednak tańsza od wymiany.

Mało kto pamięta, że mechanizm wycieraczek, tak ważny w naszym aucie, musi być co jakiś czas smarowany. Wystarczy jedna zapieczona śruba, a cały układ zostaje unieruchomiony. Najbardziej podatne na rdzę są trzpienie, do których mocowane są ramiona wycieraczek. Z tego powodu warto jest je smarować. Jeżeli pomyśleliśmy o tym zawczasu i regularnie smarowaliśmy mechanizm smarem w sprayu (np. WD40), nie ma potrzeby demontowania mechanizmu.

Zobacz również: Co zrobić z pękniętą szybą? wymienić czy naprawić?

Jeśli jednak układ nie był smarowany od kilku lat, należałoby go wymontować i solidnie wyczyścić i nasmarować. Brzmi to skomplikowanie, jest jednak o wiele prostsze niż mogłoby się wydawać. Za przykład weźmy mechanizm wycieraczek auta marki Opel.

Zaczynamy od zdjęcia ramion wycieraczek. Następnie demontujemy podszybie, bez tego nie dostaniemy się do mechanizmu. Podszybie w Oplach jest zamocowane dwiema śrubami. Po ich wykręceniu swobodnie wyjmujemy podszybie. Wszystkie połączenia przegubowe (tzw. „jabłka”) odłączamy od siebie i nakładamy dużą ilość smaru. Problem sprawić może smarowanie trzpieni. Najpierw za pomocą płaskiego śrubokręta usuwamy zabezpieczenie trzpienia. Następnie wyciągamy trzpień poruszając nim w prawo i w lewo. Często jednak nie przynosi to efektu. Wówczas musimy trzpień wybić – róbmy to jednak ostrożnie, gdyż możemy zniszczyć mechanizm wycieraczek, który do najtańszych nie należy.

Zobacz również: Jak zregenerować zużyte gumki wycieraczek?

Po nasmarowaniu wszystkich elementów, montujemy mechanizm wycieraczek, podszybie i ramiona wycieraczek. Po ustawieniu zakresu ich pracy uruchamiamy wycieraczki (najlepiej najpierw polać wodą szybę, aby pióra nie zużywały się w kontakcie z suchą powierzchnią) i czekamy krótką chwilę, aby zaaplikowany na łączeniach smar dobrze się rozprowadził.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Kancelaria Radcy Prawnego Marta Jeleń

Kancelaria Radcy Prawnego

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »