REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Detail picking - wyzwanie dla operatorów logistycznych

Detail picking to najnowsze wyzwanie dla operatorów logistycznych. Skończyły się czasy obsługi jedynie pełnych palet i skrzyń.
Detail picking to najnowsze wyzwanie dla operatorów logistycznych. Skończyły się czasy obsługi jedynie pełnych palet i skrzyń.
ID Logistics

REKLAMA

REKLAMA

Detail picking to najnowsze wyzwanie dla operatorów logistycznych. Skończyły się czasy obsługi jedynie pełnych palet i skrzyń.

Tradycyjnie, logistyka kontraktowa przede wszystkim była ukierunkowana na składowanie i obsługę „dużych jednostek”, przykładowo pełnych palet i skrzyń. Za przygotowanie do sprzedaży pojedynczych sztuk artykułów odpowiadały same sklepy, co było uznawane za najlepszy sposób na obniżenie kosztów w ramach łańcucha dostaw. Jednak w ciągu ostatnich lat zwyczaje konsumenckie drastycznie się zmieniły, co w rezultacie doprowadziło do silnego rozwoju biznesu B2C (e-commerce, …), sieci małych i średnich sklepów osiedlowych typu convenience oraz zwiększenia asortymentu towarów w sklepach tradycyjnych. Dla logistyki, zmiany te oznaczały duże zmiany w sposobie obsługi produktów i przepływów. Operatorzy logistyczni musieli więc dostosować się do tej ewolucji i rozwiązać równanie: krótszy czas dostawy + mniejsze zamówienie + niższe koszty.

REKLAMA

Zobacz też: Dlaczego rośnie zainteresowanie outsourcingiem w logistyce?

„Jeszcze kilka lat temu, większość naszych klientów zwracała się do nas z pytaniem o możliwość przygotowania i dostarczenia pełnych palet i/albo skrzyń. My tak projektowaliśmy nasze procesy magazynowe, aby zapewnić ich efektywny przepływ. Obsługa tradycyjnych kanałów dystrybucji oczywiście wciąż stanowi bardzo istotną część naszych operacji, ale obecnie ponad połowę nowych klientów, obsługiwanych globalnie przez Grupę ID Logistics, stanowią firmy e-commerce albo takie, dla których handel elektroniczny stanowi istotną część ich działalności” powiedział Yann Belgy, dyrektor generalny ID Logistics Polska.

Dodatkowo, branże takie jak kosmetyczna, odzieżowa, dóbr luksusowych czy sieci sklepów osiedlowych typu convenience, często oczekują dostawy zaledwie kilku sztuk konkretnego artykułu a nie całych skrzyń albo palet. Taki „detail picking” wymaga od operatora logistycznego specyficznej organizacji i procesów, mających na celu optymalizację składowania, czasu realizacji zamówienia i kosztów obsługi.  Aby osiągnąć sukces, nie wystarczy tylko podjąć decyzję i po prostu zaproponować klientom świadczenie tego typu usług. To wymaga specyficznego know-how i dużych inwestycji. A więc, jak udało się ID Logistics, operatorowi logistycznemu dotychczas specjalizującemu się w obsłudze „dużych jednostek”, osiągnąć silną pozycję w sektorze detail picking?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Skutki podatkowe sprzedaży udziałów na gruncie ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych

„Innowacyjność i umiejętność adaptacji do zmieniających się potrzeb klientów od samego początku  stanowiły integralną część naszego DNA. Zawsze czymś naturalnym dla nas było towarzyszenie klientom, szukanie nowych rozwiązań i inwestowanie w sektory, które oczekują naszego wsparcia. Grupa ID Logistics uznała detail picking za strategiczną szansę rozwoju. W 2013 roku zdecydowała się na przejęcie CEPL, operatora 3PL specjalizującego się w tym sektorze. W tym samym czasie Grupa rozwijała swój potencjał IT i utworzyła wyspecjalizowany dział R&D, który pozwolił jej pozyskać know-how i wspierać działalność klientów w każdym z 14 krajów, gdzie jest obecna, łącząc specjalistyczną wiedzę z umiejętnością adaptacji do lokalnej specyfiki. Dzięki tym posunięciom możemy teraz proponować naszym klientom sprawdzone i efektywne rozwiązania, takie jak zautomatyzowany magazyn, mechanizacja procesów, pick/put-to-light, antresole, dynamiczne regały, sortery, przenośniki taśmowe, itd., oraz szyte na miarę innowacyjne rozwiązania dopasowane do ich specyficznych potrzeb” powiedziała Marzena Wal, dyrektor handlowy ID Logistics.  

Zobacz też: Jak zmierzyć efektywność łańcucha dostaw?

Czy w Polsce ID Logistics uruchomi w pełni zautomatyzowany magazyn, tak jak to ma miejsce w Europie Zachodniej?

„Nie proponujemy naszym klientom rozwiązań tylko dlatego, że dobrze wyglądają, ale dlatego, że są efektywne i pragmatyczne. Obecnie poziom kosztowy w Polsce jest bardziej konkurencyjny niż w krajach Europy Zachodniej, dlatego też nie ma ekonomicznego uzasadnienia do wdrażania w pełni zmechanizowanych rozwiązań. To będzie się stopniowo zmieniać wraz z planowanym wzrostem poziomu kosztowego w Polsce oraz pojawieniem się tańszych i bardziej elastycznych rozwiązań. Z innego punktu widzenia, automatyzacja może być też dla nas wsparciem tam, gdzie trudno jest zatrudnić pracowników i/albo wtedy, kiedy czasy realizacji zamówień są bardzo krótkie. Tego typu inwestycje wymagają dobrego przygotowania i dłuższego czasu deprecjacji, co nie zawsze jest możliwe w przypadku operacji logistyki kontraktowej. Dlatego też coraz częściej proponujemy naszym klientom częściowo zautomatyzowane rozwiązania, które stanowią dobre połączenie efektywności kosztowej, jakości, reaktywności i elastyczności. Tego typu rozwiązania bardzo dobrze adaptują się na polskim rynku. Naszym klientom chcemy oferować optymalne rozwiązania, a w ciągu najbliższych lat zamierzamy mocno rozwijać nasze aktywności z zakresu detail picking” powiedział Yann Belgy.

Źródło: Materiały prasowe ID Logistics

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zguba w Uberze. Co zostawiają pasażerowie? I jak odzyskać pozostawiony przedmiot?

Zguby w Uberze bywają naprawdę nietypowe. Przykład? W 2023 r. w taksówce znaleziona została np. sztuczna szczęka. Całe szczęście przedmioty pozostawione podczas przejazdu łatwo odzyskać. Pomaga w tym aplikacja.

Drogowa kumulacja na Śląsku. Pijany kierowca z potrójnym zakazem prowadzenia i poszukiwany w jednym aucie

Myśleliście, że nic już was nie zdziwi? No to przeczytajcie tę historię. Policjanci z będzińskiej drogówki zatrzymali do kontroli drogowej Opla. Jak się okazało, jego kierowca był pijany. I miał potrójny zakaz prowadzenia. A to dopiero początek czarnej serii.

Jak sprawdzić kontrahenta w branży TSL?

Podstawą każdej współpracy biznesowej jest zaufanie. A nic tak nie wzmaga jego poziomu, jak... kontrola i wcześniejsze sprawdzenie kontrahenta. Jak zweryfikować partnerów z branży TSL? To ważne pytanie, aby nie dać się złapać w oszustwo "na zlecenie transportowe".

Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

REKLAMA

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

REKLAMA

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

Jak podróżować z przyczepą kempingową? Jak się przygotować na taki wyjazd?

Pokój hotelowy z widokiem na jezioro i wraz z serią osobistych drobiazgów? Proszę bardzo! To jednak z zalet podróżowania z przyczepą kempingową. Sezon na takie wyjazdy właśnie w Polsce startuje. Warto zatem podpowiedzieć, jak kierowca może się do niego przygotować.

REKLAMA