| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Logistyka > Zarządzanie łańcuchem dostaw > Detail picking - wyzwanie dla operatorów logistycznych

Detail picking - wyzwanie dla operatorów logistycznych

Detail picking to najnowsze wyzwanie dla operatorów logistycznych. Skończyły się czasy obsługi jedynie pełnych palet i skrzyń.

Tradycyjnie, logistyka kontraktowa przede wszystkim była ukierunkowana na składowanie i obsługę „dużych jednostek”, przykładowo pełnych palet i skrzyń. Za przygotowanie do sprzedaży pojedynczych sztuk artykułów odpowiadały same sklepy, co było uznawane za najlepszy sposób na obniżenie kosztów w ramach łańcucha dostaw. Jednak w ciągu ostatnich lat zwyczaje konsumenckie drastycznie się zmieniły, co w rezultacie doprowadziło do silnego rozwoju biznesu B2C (e-commerce, …), sieci małych i średnich sklepów osiedlowych typu convenience oraz zwiększenia asortymentu towarów w sklepach tradycyjnych. Dla logistyki, zmiany te oznaczały duże zmiany w sposobie obsługi produktów i przepływów. Operatorzy logistyczni musieli więc dostosować się do tej ewolucji i rozwiązać równanie: krótszy czas dostawy + mniejsze zamówienie + niższe koszty.

Zobacz też: Dlaczego rośnie zainteresowanie outsourcingiem w logistyce?

„Jeszcze kilka lat temu, większość naszych klientów zwracała się do nas z pytaniem o możliwość przygotowania i dostarczenia pełnych palet i/albo skrzyń. My tak projektowaliśmy nasze procesy magazynowe, aby zapewnić ich efektywny przepływ. Obsługa tradycyjnych kanałów dystrybucji oczywiście wciąż stanowi bardzo istotną część naszych operacji, ale obecnie ponad połowę nowych klientów, obsługiwanych globalnie przez Grupę ID Logistics, stanowią firmy e-commerce albo takie, dla których handel elektroniczny stanowi istotną część ich działalności” powiedział Yann Belgy, dyrektor generalny ID Logistics Polska.

Dodatkowo, branże takie jak kosmetyczna, odzieżowa, dóbr luksusowych czy sieci sklepów osiedlowych typu convenience, często oczekują dostawy zaledwie kilku sztuk konkretnego artykułu a nie całych skrzyń albo palet. Taki „detail picking” wymaga od operatora logistycznego specyficznej organizacji i procesów, mających na celu optymalizację składowania, czasu realizacji zamówienia i kosztów obsługi.  Aby osiągnąć sukces, nie wystarczy tylko podjąć decyzję i po prostu zaproponować klientom świadczenie tego typu usług. To wymaga specyficznego know-how i dużych inwestycji. A więc, jak udało się ID Logistics, operatorowi logistycznemu dotychczas specjalizującemu się w obsłudze „dużych jednostek”, osiągnąć silną pozycję w sektorze detail picking?

Zobacz też: Skutki podatkowe sprzedaży udziałów na gruncie ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

AkademiaGier.com

ekspert z zakresu HR

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »