REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Detail picking - wyzwanie dla operatorów logistycznych

Detail picking to najnowsze wyzwanie dla operatorów logistycznych. Skończyły się czasy obsługi jedynie pełnych palet i skrzyń.
Detail picking to najnowsze wyzwanie dla operatorów logistycznych. Skończyły się czasy obsługi jedynie pełnych palet i skrzyń.
ID Logistics

REKLAMA

REKLAMA

Detail picking to najnowsze wyzwanie dla operatorów logistycznych. Skończyły się czasy obsługi jedynie pełnych palet i skrzyń.

Tradycyjnie, logistyka kontraktowa przede wszystkim była ukierunkowana na składowanie i obsługę „dużych jednostek”, przykładowo pełnych palet i skrzyń. Za przygotowanie do sprzedaży pojedynczych sztuk artykułów odpowiadały same sklepy, co było uznawane za najlepszy sposób na obniżenie kosztów w ramach łańcucha dostaw. Jednak w ciągu ostatnich lat zwyczaje konsumenckie drastycznie się zmieniły, co w rezultacie doprowadziło do silnego rozwoju biznesu B2C (e-commerce, …), sieci małych i średnich sklepów osiedlowych typu convenience oraz zwiększenia asortymentu towarów w sklepach tradycyjnych. Dla logistyki, zmiany te oznaczały duże zmiany w sposobie obsługi produktów i przepływów. Operatorzy logistyczni musieli więc dostosować się do tej ewolucji i rozwiązać równanie: krótszy czas dostawy + mniejsze zamówienie + niższe koszty.

REKLAMA

Zobacz też: Dlaczego rośnie zainteresowanie outsourcingiem w logistyce?

„Jeszcze kilka lat temu, większość naszych klientów zwracała się do nas z pytaniem o możliwość przygotowania i dostarczenia pełnych palet i/albo skrzyń. My tak projektowaliśmy nasze procesy magazynowe, aby zapewnić ich efektywny przepływ. Obsługa tradycyjnych kanałów dystrybucji oczywiście wciąż stanowi bardzo istotną część naszych operacji, ale obecnie ponad połowę nowych klientów, obsługiwanych globalnie przez Grupę ID Logistics, stanowią firmy e-commerce albo takie, dla których handel elektroniczny stanowi istotną część ich działalności” powiedział Yann Belgy, dyrektor generalny ID Logistics Polska.

Dodatkowo, branże takie jak kosmetyczna, odzieżowa, dóbr luksusowych czy sieci sklepów osiedlowych typu convenience, często oczekują dostawy zaledwie kilku sztuk konkretnego artykułu a nie całych skrzyń albo palet. Taki „detail picking” wymaga od operatora logistycznego specyficznej organizacji i procesów, mających na celu optymalizację składowania, czasu realizacji zamówienia i kosztów obsługi.  Aby osiągnąć sukces, nie wystarczy tylko podjąć decyzję i po prostu zaproponować klientom świadczenie tego typu usług. To wymaga specyficznego know-how i dużych inwestycji. A więc, jak udało się ID Logistics, operatorowi logistycznemu dotychczas specjalizującemu się w obsłudze „dużych jednostek”, osiągnąć silną pozycję w sektorze detail picking?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Skutki podatkowe sprzedaży udziałów na gruncie ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych

„Innowacyjność i umiejętność adaptacji do zmieniających się potrzeb klientów od samego początku  stanowiły integralną część naszego DNA. Zawsze czymś naturalnym dla nas było towarzyszenie klientom, szukanie nowych rozwiązań i inwestowanie w sektory, które oczekują naszego wsparcia. Grupa ID Logistics uznała detail picking za strategiczną szansę rozwoju. W 2013 roku zdecydowała się na przejęcie CEPL, operatora 3PL specjalizującego się w tym sektorze. W tym samym czasie Grupa rozwijała swój potencjał IT i utworzyła wyspecjalizowany dział R&D, który pozwolił jej pozyskać know-how i wspierać działalność klientów w każdym z 14 krajów, gdzie jest obecna, łącząc specjalistyczną wiedzę z umiejętnością adaptacji do lokalnej specyfiki. Dzięki tym posunięciom możemy teraz proponować naszym klientom sprawdzone i efektywne rozwiązania, takie jak zautomatyzowany magazyn, mechanizacja procesów, pick/put-to-light, antresole, dynamiczne regały, sortery, przenośniki taśmowe, itd., oraz szyte na miarę innowacyjne rozwiązania dopasowane do ich specyficznych potrzeb” powiedziała Marzena Wal, dyrektor handlowy ID Logistics.  

Zobacz też: Jak zmierzyć efektywność łańcucha dostaw?

Czy w Polsce ID Logistics uruchomi w pełni zautomatyzowany magazyn, tak jak to ma miejsce w Europie Zachodniej?

„Nie proponujemy naszym klientom rozwiązań tylko dlatego, że dobrze wyglądają, ale dlatego, że są efektywne i pragmatyczne. Obecnie poziom kosztowy w Polsce jest bardziej konkurencyjny niż w krajach Europy Zachodniej, dlatego też nie ma ekonomicznego uzasadnienia do wdrażania w pełni zmechanizowanych rozwiązań. To będzie się stopniowo zmieniać wraz z planowanym wzrostem poziomu kosztowego w Polsce oraz pojawieniem się tańszych i bardziej elastycznych rozwiązań. Z innego punktu widzenia, automatyzacja może być też dla nas wsparciem tam, gdzie trudno jest zatrudnić pracowników i/albo wtedy, kiedy czasy realizacji zamówień są bardzo krótkie. Tego typu inwestycje wymagają dobrego przygotowania i dłuższego czasu deprecjacji, co nie zawsze jest możliwe w przypadku operacji logistyki kontraktowej. Dlatego też coraz częściej proponujemy naszym klientom częściowo zautomatyzowane rozwiązania, które stanowią dobre połączenie efektywności kosztowej, jakości, reaktywności i elastyczności. Tego typu rozwiązania bardzo dobrze adaptują się na polskim rynku. Naszym klientom chcemy oferować optymalne rozwiązania, a w ciągu najbliższych lat zamierzamy mocno rozwijać nasze aktywności z zakresu detail picking” powiedział Yann Belgy.

Źródło: Materiały prasowe ID Logistics

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

REKLAMA

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

REKLAMA

AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

REKLAMA