| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Logistyka > Zarządzanie łańcuchem dostaw > Dlaczego rośnie zainteresowanie outsourcingiem w logistyce?

Dlaczego rośnie zainteresowanie outsourcingiem w logistyce?

Outsourcing powoli zadamawia na polskim rynku logistycznym. Jakie są jego zalety? Czy każda firma może sobie na niego pozwolić?

Outsourcing w logistyce

Polski rynek logistyczny wykazuje coraz większe zainteresowanie outsourcingiem. Dzięki temu firmy działające w tej branży mają szansę stać bardziej efektywne. Muszą jednak się zastanowić, kiedy warto z niego skorzystać. Znaczenie ma również cena i jakość usług logistycznych.

Firmy logistyczne coraz częściej rozważają outsourcowanie swoich usług. Część z nich podjęła już tę decyzję, z powodzeniem konkurując na rynku. Dzięki zaawansowanym technologiom i usprawnionemu procesowi dostaw unikają zarówno problemów z opóźnieniem, jak i wszelkich negatywnych konsekwencji wynikających z takiej sytuacji. Outsourcing ułatwia również wymianę informacji w łańcuchu logistycznym, co ma przełożenie na końcowy efekt i zadowolenie klientów.

Zobacz też: Jak sprawdzić wiarygodność kontrahenta w branży logistycznej?

– Ważne jest dla Polski i reszty Europy, aby wdrażać nowsze technologie, takie jak real time data, big data w chmurze, cloud computing itp. Ułatwią one komunikację między komponentami i sprawią, że Polska i pozostałe kraje Europy będą bardziej efektywne w przemyśle logistycznym. Pierwszym ważnym krokiem jest stworzenie i przystosowanie bardziej zrozumiałego logistycznego systemu, w którym jego komponenty komunikują się ze sobą w bardziej inteligentny sposób, aby zapewnić szybsze, skuteczne i bardziej przewidywalne w skutkach podejmowanie decyzji, mówi Curtis Shull, CEO Proximus RFID Solutions.

Zobacz też: Zwiększenie stawki zwrotu akcyzy od paliwa rolniczego w 2016 r.

Firmy zastanawiają się, czy rozbudować proces logistyczny wewnątrz firmy, czy po prostu outsourcować usługi. Już wiele przedsiębiorstw korzysta z tej ostatniej formy i wszystko wskazuje na to, że przyszłość będzie należeć do outsourcingu. Tym bardziej, że firmy specjalistyczne są w stanie o wiele bardziej zapewnić prawidłowe funkcjonowanie łańcucha dostaw i stosują nowoczesne rozwiązania.

– Do tej pory outsourcing logistyczny koncentrował się na prostych usługach. Staliśmy przed wyzwaniem, czy budować magazyny sami, czy po prostu outsourcować zarządzanie gospodarką magazynową firmom specjalistycznym. Dotyczy to również przewozu towarów. Według mnie, a także jak wynika z badań, które wykonujemy, właściwym kierunkiem jest outsourcing całego łańcucha dostaw, a nie tylko tej części związanej z fizycznym przemieszczaniem się produktów, uważa Andrzej Zawistowski z Polskiego Stowarzyszenia Menedżerów Logistyki i Zakupów.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Marcin Wicherkiewicz

Radca prawny

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »