| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Logistyka > Zarządzanie łańcuchem dostaw > Port w Gdańsku - inwestycje do 2020 r.

Port w Gdańsku - inwestycje do 2020 r.

Do 2020 r. w porcie w Gdańsku może zostać zainwestowanych aż 8 mld złotych. Około 1 mld zł z tej sumy może zainwestować Zarząd Morskiego Portu Gdańsk, pozostałą część kwoty zainwestują spółki prowadzące działalność w porcie.

Około 8 mld zł może być zainwestowanych do 2020 r. w Gdańsku na terenie portu i w jego otoczeniu. Jak podano, ok. 7 mld zł mogą zainwestować m.in. spółki prowadzące działalność w porcie, jak PERN, DCT i OT Logistics, a ok. 1 mld zł – Zarząd Morskiego Portu Gdańsk.

W środę Zarząd Morskiego Portu Gdańsk SA (ZMPG) poinformował w komunikacie, że spółka w najbliższych 5 latach planuje zrealizować największy plan inwestycyjny w historii. Do 2020 r. planowane jest wydanie na inwestycje ok. 842 mln zł, z czego środki własne mają stanowić 479 mln zł, a 363 mln zł ma pochodzić z funduszy unijnych. Zakłada się, że najwięcej inwestycji realizowanych będzie w latach 2017-2019, kiedy mają być realizowane prace o wartości prawie 600 mln zł. Tylko na bieżący rok zaplanowano realizację ponad stu przedsięwzięć. M.in. trwa rozbudowa intermodalnego terminalu kontenerowego w rejonie Nabrzeża Szczecińskiego. Gruntownie zmodernizowane ma być też, zarówno w części lądowej jak i wodnej Nabrzeże Oliwskie. Przy Pirsie Węglowym natomiast prowadzone są prace inwestycyjne polegające na umocnieniu 24 ha dna akwenu eksploatowanego przez statki masowe zawijające do portu po węgiel.

Zobacz też: Do portu w Gdańsku będą wpływać statki drugiej linii oceanicznej z Azji

Jak podano, spośród zaplanowanych projektów inwestycyjnych do największych należą: modernizacja toru wodnego w Porcie Wewnętrznym o wartości ok. 500 mln zł oraz modernizacja sieci drogowej i kolejowej w Porcie Zewnętrznym o wartości ok. 110 mln zł. Port liczy, że dzięki poprawie warunków nawigacyjnych, Port Wewnętrzny stanie się bardziej dostępny dla większych jednostek, o długości 250 metrów. Po zrealizowaniu inwestycji tor wodny ma mieć 90 m szerokości i 12 m głębokości i ma umożliwić sprawną i bezpieczną żeglugę na odcinku od wejścia portowego do obrotnicy portowej przy stoczni remontowej. W tzw. Kanale Kaszubskim szerokość toru ma wynosić 75 m a głębokość 10,8 m.

Podano, że w Porcie Wewnętrznym każdego roku obsługiwanych jest ok. dwóch tysięcy statków handlowych oraz ok. tysiąca zawijających w innym celu lub przepływających tranzytem przez tę część portu. W Porcie Wewnętrznym np. w ub. roku przeładowano ok. 7,5 mln ton ładunków, czyli ok. jednej czwartej całego wolumenu obsłużonego w porcie.

W nadchodzących latach port zamierza wydać ok. 110 mln zł na rozbudowę i modernizację sieci drogowej i kolejowej w Porcie Zewnętrznym. Jak podano, planowana inwestycja ma objąć budowę i przebudowę ulic o łącznej długości ponad 7 km oraz torów o długości 10 km. Prace mają być prowadzone na powierzchni ok. 70 ha. Planuje się też zrealizować podobne prace o wartości ok. 178 mln zł na liczących ok. 29 ha terenach przyportowych.

reklama

Źródło:

PAP

Zdjęcia

Do 2020 r. w porcie w Gdańsku może zostać zainwestowanych aż 8 mld złotych. Około 1 mld zł z tej sumy może zainwestować Zarząd Morskiego Portu Gdańsk, pozostałą część kwoty zainwestują spółki prowadzące działalność w porcie. Fot. Fotolia
Do 2020 r. w porcie w Gdańsku może zostać zainwestowanych aż 8 mld złotych. Około 1 mld zł z tej sumy może zainwestować Zarząd Morskiego Portu Gdańsk, pozostałą część kwoty zainwestują spółki prowadzące działalność w porcie. Fot. Fotolia

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Anna Sosnowska Kancelaria Radcy Prawnego

radca prawny, ekspert prawa pracy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »