REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Ograniczenie ryzyka w łańcuchu dostaw

Ograniczenie ryzyka w łańcuchu dostaw
Ograniczenie ryzyka w łańcuchu dostaw
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Na każdym etapie dostawy towaru zachodzi poważne ryzyko związane z uszkodzeniem przesyłki, pomyleniem adresu bądź wypadkiem. Firmy branży TSL dopracowały do perfekcji modele zarządzania ryzykiem w łańcuchu dostaw.

Potencjalne sytuacje kryzysowe to dla firm straty zarówno finansowe, jak i wizerunkowe. Wysoka wiarygodność firmy gwarantującej bezpieczne magazynowanie czy transport towarów jest bezcenna i może być źródłem przewagi konkurencyjnej. Co więcej, kwestia rzetelności ma duże znaczenie dla obu stron – operatorowi logistycznemu przynosi wymierne zyski, a klientowi gwarancję zadowolenia z usługi.
Zapewnienie odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa, czy to w transporcie, czy w logistyce, nie jest zadaniem łatwym. Zagrożenia czyhają przy każdym ogniwie łańcucha dostaw. Magazynowanie towarów niezgodnie z instrukcją, złe zabezpieczenie ładunku, kradzieże podczas postojów czy wreszcie zły stan techniczny pojazdów – to tylko kilka przykładów możliwych zagrożeń.

REKLAMA

Zobacz też: Opakowania tekstylne - sposób na ochronę sprzętu AGD?

Łańcuch dostaw w zarządzaniu ryzykiem

Zarządzanie ryzykiem to nieodzowny element strategii każdej firmy – niezależnie od branży, w której działa. Przepisy i zasady z tym związane zebrane są w formie obowiązujących norm ISO 31000:2009 oraz PN-ISO 31000:2012. Odpowiednia identyfikacja, analiza oraz szacowanie ryzyka pozwala zminimalizować ewentualne straty, a niejednokrotnie może nawet zapobiec katastrofie.
Prawdopodobieństwo zajścia niepożądanego zdarzenia można ograniczyć stosując się do trzech podstawowych reguł. Po pierwsze, należy stworzyć jak najbardziej wytrzymały na zakłócenia łańcuch dostaw. Po drugie, trzeba wprowadzić procedury wynikające z opracowanej przez firmę strategii dotyczącej zarządzania ryzykiem. Po trzecie, należy zadbać o jak największą elastyczność łańcucha, tak by mógł być sprawnie dostosowywany do zmieniających się wymagań klienta.
Takie zabiegi, choć pomogą usprawnić działanie, nie są jeszcze gwarantem stuprocentowego ustrzeżenia się przed niebezpieczeństwami i ryzykiem.

Zobacz też: Wydatki na bezpieczeństwo, a wzrost efektywności w logistyce

Ryzyko w magazynowaniu

Straty, braki, niezgodności – te problemy bezpośrednio dotyczą przewożonych towarów i z kwestią bezpieczeństwa w transporcie wiążą się nieodzownie. Odpowiednie składowanie i właściwe zabezpieczenie podczas podróży staje się coraz łatwiejsze dzięki nowoczesnym technologiom pozwalającym na obserwowanie zarówno samego ładunku, jak i warunków panujących w otoczeniu, w którym towar się znajduje. W związku ze stale zwiększającymi się wymaganiami wobec jakości świadczonych usług, systemy geolokalizacji i monitoringu stają się obowiązkowym elementem nowoczesnych flot transportowych. Ich wykorzystywanie pozwala na bezpieczne manipulowanie towarem podczas drogi oraz bezproblemowe przechowywanie w magazynach, co z kolei przekłada się na większe zaufanie klientów oraz ograniczenie strat finansowych związanych z uszkodzeniem ładunku.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Dokumenty dla celników w formie e-Załącznika

Edukacja kluczem do ograniczenia ryzyka w logistyce

REKLAMA

Optymalizacja tras przejazdu, ograniczenie pustych przebiegów, opracowanie systemu pracy dostosowanego do wymogów produkcji i dystrybucji – te i inne elementy składające się na strategię firmy stanowią razem mechanizm decydujący o powodzeniu lub porażce przedsiębiorstwa.
Niesłabnąca aktualność tematu bezpieczeństwa w transporcie wymaga ustawicznego kształcenia i pozyskiwania wiedzy w tej dziedzinie. Naprzeciw temu zapotrzebowaniu wychodzi, wraz ze swoimi Partnerami, organizator Międzynarodowych Targów Transportu i Logistyki Trans Poland, które odbędą się w dniach 5-7 listopada 2014 w Warszawskim Centrum EXPO XXI. Podczas konferencji „Trans & Log – Bezpieczeństwo w logistyce i transporcie”,  poruszonych zostanie wiele aspektów związanych z zapobieganiem ryzyka oraz minimalizacją prawdopodobieństwa wystąpienia nieoczekiwanych zdarzeń.

Temat logistyki potraktowany zostanie z perspektywy zarządzania powierzchnią magazynową, z uwzględnieniem poszczególnych rodzajów ryzyka, które mogą się pojawić w zarządzaniu łańcuchem dostaw. Wskażemy sposoby zabezpieczania się przed nieoczekiwanymi wydarzeniami zarówno na trasie, jak i na etapie magazynowania towarów. Wreszcie podejmiemy temat tych strategii bezpieczeństwa, które z perspektywy naszych, polskich warunków są najbardziej skuteczne – mówi Paweł Konowałek, Manager targów Trans Poland.

Źródło: Materiały prasowe Trans Poland

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Ten Opel spala tylko 5 litrów benzyny na 100 km. Ruszają zamówienia na hybrydową Astrę. Ile kosztuje?

    Opel Astra L wykonuje kolejny krok w stronę eko-mobilności. Właśnie stała się hybrydą, a właściwie to lekką hybrydą. Oferuje 136 koni mocy i spalanie wynoszące tylko 5 litrów. Ile kosztuje Astra Hybrid w Polsce?

    Nie tylko na pasach. Tu pieszy ma pierwszeństwo... wszędzie. Niebieski znak zmienia wszystko. Lepiej go poznaj

    Niebieski znak informuje kierowcę o tym, że wjechał właśnie do strefy zamieszkania. A tu reguła jest jedna. To królestwo pieszego. To on ma pierwszeństwo. Choć szczególne zasady ruchu nie ograniczają się tylko do tego wymogu.

    "Rzucimy jeszcze okiem na oponki" Od tych słów często zaczyna się poważny problem kierowców. Mandaty za opony do 3 tys. zł

    Policjant podczas kontroli drogowej może sprawdzić nie tylko dokumenty pojazdu. Równie dobrze może przyjrzeć się oponom. Co to jednak oznacza w praktyce? To ważne pytanie w momencie, w którym rozpoczyna się sezon wymiany opon na letnie.

    Stan techniczny roweru. Za jakie usterki kierowca może dostać mandat w 2024 r.?

    Koła się kręcą, a więc rower jest sprawny? No właśnie nie. Cykliści przed rozpoczęciem sezonu powinni sprawdzić stan techniczny pojazdu. Przy czym kluczowy jest jeden element. Wyładowana bateria może bowiem kosztować kierującego nawet 3000 zł.

    REKLAMA

    Tracą prawo jazdy za prędkość w mieście, ale nie mają go jak odzyskać przez długie miesiące. Paradoks po wyroku TK

    Kierowca za przekroczenie prędkości w mieście o więcej niż 50 km/h stracił prawo jazdy. Teoretycznie, bo decyzji nie potwierdził starosta. W takim przypadku kierujący trafia w próżnię. Bo prawa jazdy nie ma i nie wiadomo, kto miałby mu oddać dokument. W efekcie zakaz obowiązuje dużo dłużej, niż zakładane w prawie 3 miesiące.

    Oto cennik nowej Dacii Duster III. Za auto trzeba zapłacić co najmniej 79 900 zł. Sprzedaż właśnie ruszyła

    Trzecia generacja Dacii Duster oficjalnie wchodzi do polskiej sieci sprzedaży. Marka wskazała cennik dla roku 2024. Za rumuńskiego SUV-a trzeba zapłacić minimum 79 900 zł. Od tej wartości zestawienie jednak dopiero startuje.

    Małe pojazdy elektryczne miejską przyszłością? Tak twierdzi polska firma

    Polski producent małych pojazdów elektrycznych zaczynał od pojazdów dla... seniorów. Dziś jest jedną z najbardziej popularnych marek pojazdów elektrycznych w Europie. Czy sukces firmy oznacza, że małe pojazdy elektryczne są miejską przyszłością?

    Idzie wiosna. A to oznacza, że na drogach robi się... coraz bardziej niebezpiecznie

    Wiosna za pasem. To dobra wiadomość dla kierowców? I tak, i nie. Tak, bo poprawiają się warunki drogowe. Nie, bo wiosną wcale bezpieczniej nie jest. To od wiosny właśnie zaczyna rosnąć ilość wypadków na drogach. Sprawdźcie, czemu tak się dzieje.

    REKLAMA

    Dostałeś drogową pocztówkę z Warszawy? Nie wskażesz kierowcy auta, a grozi ci 8 tys. zł mandatu

    Pocztówki ze stolicy potrafią być naprawdę drogie. Szczególnie te wysłane jako zdjęcie z fotoradaru. Znak X postawiony nie w tym miejscu, może podwyższyć karę nawet do 8000 zł. Za co należy się tak wysoka grzywna? Za niewskazanie kierującego.

    Jeździsz rowerem po mieście? O tym pamiętaj!

    Niektórzy na rowerze jeżdżą przez cały rok, inni przesiadają się dopiero jak robi się cieplej. Przepisy obowiązują wszystkich, dlatego warto je znać, zwłaszcza, gdy się korzysta z roweru w mieście. Za niektóre przewinienia może grozić mandat. 

    REKLAMA