| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Logistyka > Zarządzanie łańcuchem dostaw > Przemysł motoryzacyjny, a korzyści dla Europy

Przemysł motoryzacyjny, a korzyści dla Europy

Przemysł motoryzacyjny to jedna z największych gałęzi napędzających gospodarki państw europejskich. Na rozwoju przemysłu motoryzacyjnego korzysta też branża logistyczna.

Najnowszy raport znanej europejskiej agencji konsultingowej London Economics w sposób zdecydowany potwierdza znaczący wkład koncernu Hyundai Motor Group w rozwój gospodarki krajów Europy.

Opublikowany pod tytułem „Korzyści ekonomiczne i społeczne wynikające z obecności Kia i Hyundai w Europie” raport stwierdza jednoznacznie, iż działalności obu tych marek pracę zawdzięczać może nawet 268.000 osób na Starym Kontynencie.
Łączna kwota zapłaconych przez Kia i Hyundai ceł, VAT i podatków CIT w Europie wyniosła w roku 2011 niemal 1,7 mld Euro, stanowiąc liczący się zastrzyk finansowy dla gospodarek regionu.
Wartość dostaw do produkcji fabryk na Słowacji (Żylina) i w Republice Czech (Nošovice) wyniosła 4,8 mld €, w tym 3.4 mld (72%) z samej tylko Europy.
Raport jednocześnie podkreśla, iż w Europie znajduje się cały łańcuch powstawania wartości dodanej Hyundai Motor Group, od sektora R&D (badwczo-rozwojowego) aż po dystrybucję. Sieć sprzedaży w krajach członkowskich UE oraz EFTA wspiera europejski PKB dodatkową kwotą 2 mld Euro.

Michael Cole, dyrektor operacyjny (COO) Kia Motors Europe powiedział: „Utrzymując ponad ćwierć miliona miejsc pracy tak bezpośrednio jak i w europejskim łańcuchu dostaw, Hyundai Motor Group prowadzi także programy szkoleń i profesjonalnego rozwoju dla naszych pracowników w Europie, łącząc je z szerokim spektrum projektów edukacyjno-socjalnych. Obserwując coroczny wzrost produkcji i udziału rynkowego Hyundai Motor Group w Europie możemy czuć się zadowoleni i dumni, iż raport London Economics ujawnia skalę naszego udziału w rozwoju gospodarczym Starego Kontynentu.”

„Raport ten wyraźnie potwierdza, iż stopień zaangażowania Hyundai Motor Group w sferze społecznej i ekonomicznej Europy jest większy niż kiedykolwiek przedtem. Dzięki wielomiliardowym inwestycjom w tym regionie wzrosła jakość naszych produktów i usług, tworząc nowe możliwości zatrudnienia zarówno w sposób bezpośredni jak i pośredni. Tak więc w dłuższej perspektywie czasowej życzymy Europie sukcesu, ponieważ jego częścią będzie nasza działalność i nasi ludzie.” - somentował Allan Rushford, wiceprezes i dyrektor operacyjny (COO) Hyundai Motor Europe.

Źródło: Materiały prasowe KIA Motors

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Łukasz Nysztal

Adwokat

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »