| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Logistyka > Zarządzanie łańcuchem dostaw > Przemysł motoryzacyjny, a korzyści dla Europy

Przemysł motoryzacyjny, a korzyści dla Europy

Przemysł motoryzacyjny to jedna z największych gałęzi napędzających gospodarki państw europejskich. Na rozwoju przemysłu motoryzacyjnego korzysta też branża logistyczna.

Najnowszy raport znanej europejskiej agencji konsultingowej London Economics w sposób zdecydowany potwierdza znaczący wkład koncernu Hyundai Motor Group w rozwój gospodarki krajów Europy.

Opublikowany pod tytułem „Korzyści ekonomiczne i społeczne wynikające z obecności Kia i Hyundai w Europie” raport stwierdza jednoznacznie, iż działalności obu tych marek pracę zawdzięczać może nawet 268.000 osób na Starym Kontynencie.
Łączna kwota zapłaconych przez Kia i Hyundai ceł, VAT i podatków CIT w Europie wyniosła w roku 2011 niemal 1,7 mld Euro, stanowiąc liczący się zastrzyk finansowy dla gospodarek regionu.
Wartość dostaw do produkcji fabryk na Słowacji (Żylina) i w Republice Czech (Nošovice) wyniosła 4,8 mld €, w tym 3.4 mld (72%) z samej tylko Europy.
Raport jednocześnie podkreśla, iż w Europie znajduje się cały łańcuch powstawania wartości dodanej Hyundai Motor Group, od sektora R&D (badwczo-rozwojowego) aż po dystrybucję. Sieć sprzedaży w krajach członkowskich UE oraz EFTA wspiera europejski PKB dodatkową kwotą 2 mld Euro.

Michael Cole, dyrektor operacyjny (COO) Kia Motors Europe powiedział: „Utrzymując ponad ćwierć miliona miejsc pracy tak bezpośrednio jak i w europejskim łańcuchu dostaw, Hyundai Motor Group prowadzi także programy szkoleń i profesjonalnego rozwoju dla naszych pracowników w Europie, łącząc je z szerokim spektrum projektów edukacyjno-socjalnych. Obserwując coroczny wzrost produkcji i udziału rynkowego Hyundai Motor Group w Europie możemy czuć się zadowoleni i dumni, iż raport London Economics ujawnia skalę naszego udziału w rozwoju gospodarczym Starego Kontynentu.”

„Raport ten wyraźnie potwierdza, iż stopień zaangażowania Hyundai Motor Group w sferze społecznej i ekonomicznej Europy jest większy niż kiedykolwiek przedtem. Dzięki wielomiliardowym inwestycjom w tym regionie wzrosła jakość naszych produktów i usług, tworząc nowe możliwości zatrudnienia zarówno w sposób bezpośredni jak i pośredni. Tak więc w dłuższej perspektywie czasowej życzymy Europie sukcesu, ponieważ jego częścią będzie nasza działalność i nasi ludzie.” - somentował Allan Rushford, wiceprezes i dyrektor operacyjny (COO) Hyundai Motor Europe.

Źródło: Materiały prasowe KIA Motors

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Tomasz Nazim

Interim manager, ekonomista, bankowiec, finansista, księgowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »