| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Logistyka > Zarządzanie łańcuchem dostaw > Specyfika usług logistycznych dla sektora Fashion

Specyfika usług logistycznych dla sektora Fashion

Sektor Fashion jest jednym z bardziej złożonych rynków. Do tej grupy zaliczają się w głównej mierze sklepy znajdujące się w galeriach i przy ulicach handlowych, outlety, a także sklepy internetowe. Główne cechy, które determinują proces obsługi logistycznej to duże wahania popytu w ciągu roku, znaczne rozproszenie punktów dostaw oraz konieczność ich realizowania w ściśle wyznaczonym czasie, narzuconym przez centra handlowe.

Muszą się one odbywać poza godzinami otwarcia placówek, a więc najczęściej w godzinach porannych lub nocnych.
Branżę charakteryzują również częste wymiany asortymentu. Skróceniu ulega cykl życia produktu, kolekcje są coraz krótsze i częstsze niż to miało miejsce w przeszłości. W związku z tym mamy do czynienia z mniejszymi, ale częstszymi wolumenami dostaw. Pojawia się też potrzeba realizowania większej ilości czynności manipulacyjnych związanych z kompletacją towaru na magazynie i przygotowaniem go do wysyłki.

Bardzo duże sezonowe zmiany popytu w ciągu roku stawiają wyzwania związane z planowaniem procesu zatowarowania punktów sprzedaży, zarówno podczas kompletacji zleceń na magazynie jak i w samym procesie dystrybucji. Procesy operacyjne muszą być odpowiednio skoordynowane, aby sprostać wzmożonym wysyłkom towarów. Konieczne jest zapewnienie odpowiedniej ilości siły roboczej oraz floty transportowej, która będzie w stanie podołać obsłudze zwiększonych zamówień. 

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Rafał Tołwiński

Radca Prawny z kancelarii BGST Radcowie Prawni Borek, Gajda, Tołwiński Spółka partnerska

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »