REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Poradnik: Jak bezpiecznie importować z Chin

REKLAMA

REKLAMA

Jak zostać importerem towarów z Chin? Jak biznesowo wykorzystać ogromny potencjał tamtejszej produkcji? Wielu polskich przedsiębiorców powstrzymuje przed importem z Chin nieznajomość rynku, bariery formalne oraz obawy przed niską jakością produktów. Okazuje się, że kluczem do sukcesu może być skorzystanie z usług specjalistycznego operatora logistycznego.

Według www.mg.gov.pl, wymiana handlowa między Polską a Chinami od kilkunastu lat ciągle rośnie. Coraz więcej przedsiębiorców z Europy, także polskich, decyduje się na import chińskich towarów, które nadal ze względu na niskie koszty wytworzenia są bardzo atrakcyjne cenowo. Jak jednak zapewnić ich bezpieczny transport oraz rozsądną dystrybucję w Europie? Bez wątpienia warto nawiązać współpracę z odpowiednim operatorem logistycznym, mającym doświadczenie z rynkami Dalekiego Wchodu.

REKLAMA

Dachser Air & Sea Loigistics – nie tylko transport

Dachser jest jednym z niewielu operatorów logistycznych, znających doskonale zarówno rynek azjatycki, jak i europejski. Działa na Dalekim Wschodzie już od wielu lat, obsługując firmy m.in. z przemysłu motoryzacyjnego, branży energii odnawialnych (systemy słoneczne
i wiatrowe), elektronicznej, DIY, chemicznej oraz medycznej. Dzięki Dachser i jego ofercie logistyki kontraktowej, znajomości lokalnych rynków oraz zastosowaniu jednolitego systemu IT na całym świecie, handel międzynarodowy staje się łatwiejszy.


Dachser Air & Sea Logistics zajmuje się doradztwem w zakresie frachtu oraz transportem lotniczym i morskim. Operator konsoliduje przesyłki z różnych regionów Chin, które następnie transportuje na drogą morską lub lotniczą do Europy i dystrybuuje poprzez gęstą sieć oddziałów. Wsparcie operatora nie kończy się na pewnym i bezpiecznym dostarczeniu towarów, może również obejmować szereg usług dodatkowych, świadczonych w Azji lub miejscu docelowym. Może być to np.: sprowadzenie próbek towarów, nadzór nad realizacją zamówienia, kontrola jakości i ilości zamówienia oraz obsługa celna. Dla każdego przedsiębiorcy operator przygotowuje indywidualny model współpracy, uwzględniający jego wymagania oraz specyfikę branży w której działa.

Sprowadzenie próbek towarów

Nie zawsze oferta produktów prezentowana na stronie internetowej, zgadza się jakościowo z tym, co producent z Chin chce dostarczyć. Dlatego, zanim przedsiębiorca zdecyduje się na zamówienie większej ilości produktów, Dachser proponuje dostarczenie próbek towarów, np. od różnych producentów lub z różnych regionów kraju. Operator zajmuje się wtedy całą logistyką przedsięwzięcia, a przedsiębiorca dokonuje ostatecznego wyboru kontrahenta.

Nadzór nad realizacją zamówienia

Dachser zajmuje się kontrolą całego łańcucha dostaw, od producenta do finalnego odbiorcy. Operator stosuje jeden system IT do zarządzania transportem na całym wiecie, dzięki czemu przesyłka ma jeden numer, niezależnie od kraju w jakim się znajduje czy środka, jakim jest transportowana. Usprawnia to nie tylko jej dostarczenie, ale także kontrolę statusu w czasie rzeczywistym.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Transport z Chin: Kontrola ilości i jakości 

Z Dachser przedsiębiorca nie musi się martwić o to, czy przesyłka będzie zawierała to, co zamówił. Pracownicy operatora mogą dokładnie sprawdzić przesyłkę przed nadaniem, zarówno pod kątem jakościowym, według wcześniej ustalonych wytycznych, jak i ilościowym, czyli po prostu policzyć, czy ilość zgadza się z zamówieniem.

Obsługa celna

REKLAMA

Dachser oferuje również wsparcie w zakresie obsługi celnej, załatwienia wszelkich formalności związanych z wysyłką zamówionych towarów do Europy oraz dostarczenie wymaganych dokumentów. Przedsiębiorca nie musi martwić się o stronę formalną transportu swoich towarów.

„Dzięki naszym 3 273 pracownikom w 141 oddziałach, świetnie znamy specyfikę każdego z lokalnych rynków” – mówi Robert Pastryk, Dyrektor Generalny Dachser Air & Sea Logistics w Polsce. „Świadczone przez nas doradztwo dotyczy nie tylko logistyki związanej z dystrybucją towarów, zdarza się że możemy ocenić poszczególnych kontrahentów naszych klientów. Wieloletnia obecność na rynkach Dalekiego Wschodu dała nam ogromną wiedzę i doświadczenie, którymi chętnie dzielimy się z naszymi klientami” – podkreśla Robert Pastryk.

Chiński eksport

Według China Custom Statistics, łączna wartość chińskiego eksportu w pierwszej połowie 2011 roku wyniosła 874 298,541 tys. USD, w tym 164 481,427 tys. USD do krajów Unii Europejskiej oraz 5075,285 tys. USD do Polski (co stanowi 14,4 proc. wzrost w skali roku). Towarami importowanymi do Polski były głównie tekstylia, aparatura optyczna, fotograficzna oraz medyczna, metale, różne materiały produkcyjne oraz sprzęt transportowy. Polska jest największym odbiorcą chińskich towarów wśród krajów Europy Środkowo-Wschodniej.

W 2011 roku Dachser, międzynarodowy operator logistyczny, wygenerował obrót w wysokości 4,3 miliarda Euro, zatrudniając 21000 pracowników w 315 oddziałach na całym świecie. Firma dostarczyła 49,3 miliony przesyłek o łącznej wadze 37,1 milionów ton.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    REKLAMA

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    REKLAMA

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    REKLAMA