REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Dachser: Jakie zmiany w logistyce kontraktowej

REKLAMA

REKLAMA

W logistyce kontraktowej dostawca logistyczny musi oferować w pełni zintegrowany wachlarz usług takich jak transport, magazynowanie, copacking, inne usługi dodatkowe oraz doradztwo. Musi także brać pod uwagę stale zmieniające się trendy, jak np. zmniejszanie się wielkości zamówień i rozdrobnienie przesyłek.

Postępująca globalizacja wymusza zmiany i kreuje nowe trendy w każdym aspekcie naszego życia, a jest to szczególnie widoczne w podejściu do biznesu. Zjawisko to wymusza zmiany także w logistyce kontraktowej. Nowe trendy pojawiające się na rynku logistycznym wynikają z m.in. wciąż rosnącej kompleksowości procesów oraz postępującego wydłużania łańcucha dostaw.

REKLAMA

Dostawca logistyczny powinien podążać za zmieniającym się światem, adaptować nowe trendy rynkowe, a nawet je wyprzedzać. Wszystko po to, aby zapewnić klientom maksymalne wsparcie.

Jednym z zauważalnych na rynku logistycznym trendów jest rozdrobnienie przesyłek, które dodatkowo podnosi złożoność procesów. Klienci oczekują obecnie coraz mniejszych, częstszych i bardziej skomplikowanych dostaw.


REKLAMA

Wymaga to od operatorów dużej elastyczności i umiejętności dostosowania się do zmieniających się warunków. „Dachser posiada wieloletnie doświadczenie w dostarczaniu usług o wartości dodanej. Jako jeden z filarów logistyki kontraktowej, w ostatnich latach zyskują one na znaczeniu.

Umożliwiają uproszczenie procesów oraz optymalizację ostatniego etapu łańcucha logistycznego. VAS (value-added services) takie jak etykietowanie, montowanie displayów lub indywidualny sposób kompletacji i pakowania zamówień dla każdego pojedynczego odbiorcy mogą znacząco poprawić efektywność ostatniej fazy łańcucha dostaw” – mówi Grzegorz Lichocik, prezes Dachser w Polsce.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kolejnym trendem jest dywersyfikacja oraz rozszerzenie portfolio usług dodanych oferowanych przez operatorów. Jest to w dużej mierze związane ze wspomnianym wcześniej rozdrobnieniem przesyłek. Jest także efektem wciąż rosnących oczekiwań klientów dotyczących jakości oferowanych usług oraz ich efektywności kosztowej. Doskonałym tego przykładem jest kompletacja zamówień za pomocą technologii głosowej – Pick-by-Voice. Rozwiązanie to, oferowane przez firmę Dachser, może zwiększyć wydajność przy kompletowaniu zamówień nawet
o kilkanaście procent.

Własne systemy zarządzania transportem i magazynem

REKLAMA

Dachser nie tylko podąża za widocznymi na rynku logistycznym trendami, ale również sam je kreuje. Podczas gdy standardem wśród firm logistycznych jest praca na osobnych systemach zarządzania transportem i magazynowanie, które często nie są kompatybilne i wyglądają inaczej w różnych oddziałach firmy, Dachser korzysta z samodzielnie opracowanych systemów zarządzania, takich samych dla wszystkich oddziałów.

„Dachser jest jedyną firmą na świecie, która może zaoferować klientom jeden, spójny system. Aplikacja Warehouse Control dodatkowo umożliwia podglądanie na bieżąco procesów magazynowych” – podkreśla Grzegorz Lichocik. Jednolite oprogramowanie do zarządzania transportem i magazynami eliminuje lokalne rozbieżności oraz wzmacnia przejrzystość procesów logistycznych.

Operator na całym świecie pracuje na tych samych systemach – Domino, Mikado i Othello. Oznacza to, że np. status wydania przesyłki jest jednakowy we wszystkich platformach operacyjnych, w każdym z oddziałów na świecie. Wszystkie systemy IT zaprojektowane przez firmę, włączając w to zarządzanie transportem i magazynami, jak również eLogistics (program dla klientów) i ActiveReport (wewnętrzny system kontroli jakości), są cotygodniowo aktualizowane.

W 2011 roku Dachser, międzynarodowy operator logistyczny, wygenerował obrót w wysokości 4,3 miliarda Euro, zatrudniając 21000 pracowników w 315 oddziałach na całym świecie. Firma dostarczyła 49,3 miliony przesyłek o łącznej wadze 37,1 milionów ton.

fot. Dachser
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Ten Opel spala tylko 5 litrów benzyny na 100 km. Ruszają zamówienia na hybrydową Astrę. Ile kosztuje?

    Opel Astra L wykonuje kolejny krok w stronę eko-mobilności. Właśnie stała się hybrydą, a właściwie to lekką hybrydą. Oferuje 136 koni mocy i spalanie wynoszące tylko 5 litrów. Ile kosztuje Astra Hybrid w Polsce?

    Nie tylko na pasach. Tu pieszy ma pierwszeństwo... wszędzie. Niebieski znak zmienia wszystko. Lepiej go poznaj

    Niebieski znak informuje kierowcę o tym, że wjechał właśnie do strefy zamieszkania. A tu reguła jest jedna. To królestwo pieszego. To on ma pierwszeństwo. Choć szczególne zasady ruchu nie ograniczają się tylko do tego wymogu.

    "Rzucimy jeszcze okiem na oponki" Od tych słów często zaczyna się poważny problem kierowców. Mandaty za opony do 3 tys. zł

    Policjant podczas kontroli drogowej może sprawdzić nie tylko dokumenty pojazdu. Równie dobrze może przyjrzeć się oponom. Co to jednak oznacza w praktyce? To ważne pytanie w momencie, w którym rozpoczyna się sezon wymiany opon na letnie.

    Stan techniczny roweru. Za jakie usterki kierowca może dostać mandat w 2024 r.?

    Koła się kręcą, a więc rower jest sprawny? No właśnie nie. Cykliści przed rozpoczęciem sezonu powinni sprawdzić stan techniczny pojazdu. Przy czym kluczowy jest jeden element. Wyładowana bateria może bowiem kosztować kierującego nawet 3000 zł.

    REKLAMA

    Tracą prawo jazdy za prędkość w mieście, ale nie mają go jak odzyskać przez długie miesiące. Paradoks po wyroku TK

    Kierowca za przekroczenie prędkości w mieście o więcej niż 50 km/h stracił prawo jazdy. Teoretycznie, bo decyzji nie potwierdził starosta. W takim przypadku kierujący trafia w próżnię. Bo prawa jazdy nie ma i nie wiadomo, kto miałby mu oddać dokument. W efekcie zakaz obowiązuje dużo dłużej, niż zakładane w prawie 3 miesiące.

    Oto cennik nowej Dacii Duster III. Za auto trzeba zapłacić co najmniej 79 900 zł. Sprzedaż właśnie ruszyła

    Trzecia generacja Dacii Duster oficjalnie wchodzi do polskiej sieci sprzedaży. Marka wskazała cennik dla roku 2024. Za rumuńskiego SUV-a trzeba zapłacić minimum 79 900 zł. Od tej wartości zestawienie jednak dopiero startuje.

    Małe pojazdy elektryczne miejską przyszłością? Tak twierdzi polska firma

    Polski producent małych pojazdów elektrycznych zaczynał od pojazdów dla... seniorów. Dziś jest jedną z najbardziej popularnych marek pojazdów elektrycznych w Europie. Czy sukces firmy oznacza, że małe pojazdy elektryczne są miejską przyszłością?

    Idzie wiosna. A to oznacza, że na drogach robi się... coraz bardziej niebezpiecznie

    Wiosna za pasem. To dobra wiadomość dla kierowców? I tak, i nie. Tak, bo poprawiają się warunki drogowe. Nie, bo wiosną wcale bezpieczniej nie jest. To od wiosny właśnie zaczyna rosnąć ilość wypadków na drogach. Sprawdźcie, czemu tak się dzieje.

    REKLAMA

    Dostałeś drogową pocztówkę z Warszawy? Nie wskażesz kierowcy auta, a grozi ci 8 tys. zł mandatu

    Pocztówki ze stolicy potrafią być naprawdę drogie. Szczególnie te wysłane jako zdjęcie z fotoradaru. Znak X postawiony nie w tym miejscu, może podwyższyć karę nawet do 8000 zł. Za co należy się tak wysoka grzywna? Za niewskazanie kierującego.

    Jeździsz rowerem po mieście? O tym pamiętaj!

    Niektórzy na rowerze jeżdżą przez cały rok, inni przesiadają się dopiero jak robi się cieplej. Przepisy obowiązują wszystkich, dlatego warto je znać, zwłaszcza, gdy się korzysta z roweru w mieście. Za niektóre przewinienia może grozić mandat. 

    REKLAMA