| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Logistyka > Zarządzanie łańcuchem dostaw > Jak operator logistyczny może uzyskać przewagę konkurencyjną

Jak operator logistyczny może uzyskać przewagę konkurencyjną

Różnorodne aktywności, które stanowią wartość dodaną do standardowo realizowanych operacji logistycznych stanowią o przewadze konkurencyjnej firmy.

Szereg usług dodanych, które mogą być projektowane, modyfikowane i wdrażane zależnie od aktualnego zapotrzebowania Klienta są dodatkowym atutem przemawiającym za ekonomicznymi korzyściami zlecenia obsługi logistycznej firmie zewnętrznej.

W dobie silnej konkurencji na rynku usług logistycznych to, co wyróżnia operatora logistycznego to indywidualne podejście do każdego Klienta i oferowanie znacznie szerszego pakietu, wykraczającego poza standardy rynkowe. Usługi dodane (VAS – value added services) oferowane przez firmę logistyczną są zindywidualizowane i ustalane z każdym klientem, w zależności od jego potrzeb.

Promocja zlecona operatorowi logistycznemu

W zależności od branży są to bardzo różne usługi - W branży FMCG bardzo popularne jest wsparcie kampanii sprzedażowej poprzez akcje promocyjne zlecane właśnie operatorom logistycznym.

Przygotowanie wielopaków, zestawów, etykietowanie itp. wykonywane są w magazynach na miejscu gdzie dostępne są wyroby gotowe i dostarczone komponenty. Kluczowe znaczenie ma tu czas reakcji operatora na przygotowanie się do akcji oraz koszt jednostkowy operacji – przy dużej ilości wolumenu, budżet kampanii ma ogromne znacznie. Jeśli chodzi o branżę przemysłową to na przykład docinanie elementów metalowych, wstępny montaż podzespołów przed dostarczeniem na linię produkcyjną czy dostosowanie wyposażenia maszyn, wymiana filtrów i napełnianie silników olejem przed wysłaniem do odbiorcy.

Na przykład w magazynie dostosowanym do potrzeb branży odzieżowej w Fiege wdrożony jest system wieszaków i automatycznego sortowania co znacząco przyspiesza proces przygotowania zamówień oraz pozwala na eliminację błędów kompletacyjnych. Do usług VAs należą również: weryfikacja rozmiarów zgodnie ze wzorcem oraz wielokrotnym praniem ubrań w celu sprawdzenia pożądanej jakości materiału i koloru, a także metkowanie cenowe tuż przed wysłaniem asortymentu do sklepów, co daje z kolei Klientowi możliwość dopasowania oferty zgodnie z prowadzonym planem sprzedażowym.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Kancelaria Porad Finansowo-Księgowych dr Piotr Rojek Sp. z o.o.

Kancelaria audytorska

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »