| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Logistyka > Zarządzanie łańcuchem dostaw > Jak operator logistyczny może uzyskać przewagę konkurencyjną

Jak operator logistyczny może uzyskać przewagę konkurencyjną

Różnorodne aktywności, które stanowią wartość dodaną do standardowo realizowanych operacji logistycznych stanowią o przewadze konkurencyjnej firmy.

Szereg usług dodanych, które mogą być projektowane, modyfikowane i wdrażane zależnie od aktualnego zapotrzebowania Klienta są dodatkowym atutem przemawiającym za ekonomicznymi korzyściami zlecenia obsługi logistycznej firmie zewnętrznej.

W dobie silnej konkurencji na rynku usług logistycznych to, co wyróżnia operatora logistycznego to indywidualne podejście do każdego Klienta i oferowanie znacznie szerszego pakietu, wykraczającego poza standardy rynkowe. Usługi dodane (VAS – value added services) oferowane przez firmę logistyczną są zindywidualizowane i ustalane z każdym klientem, w zależności od jego potrzeb.

Promocja zlecona operatorowi logistycznemu

W zależności od branży są to bardzo różne usługi - W branży FMCG bardzo popularne jest wsparcie kampanii sprzedażowej poprzez akcje promocyjne zlecane właśnie operatorom logistycznym.

Przygotowanie wielopaków, zestawów, etykietowanie itp. wykonywane są w magazynach na miejscu gdzie dostępne są wyroby gotowe i dostarczone komponenty. Kluczowe znaczenie ma tu czas reakcji operatora na przygotowanie się do akcji oraz koszt jednostkowy operacji – przy dużej ilości wolumenu, budżet kampanii ma ogromne znacznie. Jeśli chodzi o branżę przemysłową to na przykład docinanie elementów metalowych, wstępny montaż podzespołów przed dostarczeniem na linię produkcyjną czy dostosowanie wyposażenia maszyn, wymiana filtrów i napełnianie silników olejem przed wysłaniem do odbiorcy.

Na przykład w magazynie dostosowanym do potrzeb branży odzieżowej w Fiege wdrożony jest system wieszaków i automatycznego sortowania co znacząco przyspiesza proces przygotowania zamówień oraz pozwala na eliminację błędów kompletacyjnych. Do usług VAs należą również: weryfikacja rozmiarów zgodnie ze wzorcem oraz wielokrotnym praniem ubrań w celu sprawdzenia pożądanej jakości materiału i koloru, a także metkowanie cenowe tuż przed wysłaniem asortymentu do sklepów, co daje z kolei Klientowi możliwość dopasowania oferty zgodnie z prowadzonym planem sprzedażowym.

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

EY

Firma EY jest światowym liderem rynku usług profesjonalnych obejmujących usługi audytorskie, doradztwo podatkowe, doradztwo biznesowe i doradztwo transakcyjne.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK