| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Logistyka > Zarządzanie łańcuchem dostaw > Branża TSL podczas UEFA EURO 2012

Branża TSL podczas UEFA EURO 2012

Mistrzostwa Europy w Polsce i na Ukrainie, jak każda tego typu impreza, mają duży wpływ na sytuację w transporcie i logistyce. Obsługa wielkich imprez sportowych wiąże się z ogromnym popytem na usługi logistyczne ze strony organizatorów i gospodarzy imprezy, a także mediów, sponsorów, dostawców i partnerów.

Korzyści dla branży TSL

Nie ulega wątpliwości, że podczas Mistrzostw Europy nastąpiło zwiększenie popytu na usługi transportowe. Sprzyja temu wiele okoliczności, chociażby kampania reklamowa firm nawiązująca do Mistrzostw Europy. Przykładem są promocje sprzętu elektronicznego, na który wzrasta popyt w okresie przed turniejem. Wszystkie towary są oczywiście dystrybuowane przez operatorów logistycznych, co w bezpośredni sposób przekłada się na rozwój branży TSL. Organizowanych jest także wiele wydarzeń, bardziej lub mniej związanych z Mistrzostwami Europy, które także wymagają obsługi logistycznej

Trudno jednak ocenić, na jaką skalę nastąpi wzrost przepływu towaru i przesyłek związanych z Mistrzostwami Europy. Usługi, jakie DB Schenker Logistics oferuje w związku z turniejem, charakteryzują się trochę inną specyfiką, ponieważ nasza oferta jest kompleksowa, wychodzimy ponad standard. Nasi klienci oczekują oferty all in one. Często takie usługi angażują różne departamenty w firmie: przesyłki lotnicze, cło, magazynowanie, transport międzynarodowy i krajowy. Obecnie pracownicy zespołu koordynującego obsługę mistrzostw zarządzają na stadionach także sprzętem handlingowym (wózki widłowe, paleciaki, sprzęt rozładowczy).

Strategia działania DB Schenker

Organizatorzy Mistrzostw Europy założyli, że duża część zwiększonego ruchu podczas turnieju będzie odbywać się po drogach. To wymagało ścisłej współpracy z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad, między innymi w celu opracowania wariantów alternatywnych na wypadek nieukończenia przed turniejem określonych odcinków dróg. Ważne było także zdefiniowanie wąskich gardeł w transporcie i opracowanie propozycji rozwiązywania trudnych sytuacji. Dlatego wprowadzono zasady czasowego ograniczenia ruchu ciężarówek oraz nakaz ograniczenia prac drogowych podczas mistrzostw.

W polskim DB Schenker Logistics oprócz regularnych połączeń wprowadziliśmy dodatkowe wahadła, które połączą centra dystrybucyjne z miastami gospodarzami, a także niektóre miasta między sobą. Nie wszystkie bowiem dostawy realizować można przy pomocy standardowej sieci. Co więcej, musimy również pamiętać, iż obsługa mistrzostw nie może odbić się na jakości usług realizowanych na rzecz naszych stałych klientów.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Łukasz Opaliński

Adwokat specjalizujący się m.in. w prawie rolnym

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »