| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Logistyka > Zarządzanie łańcuchem dostaw > Jakie są podstawowe fazy realizacji projektu logistycznego

Jakie są podstawowe fazy realizacji projektu logistycznego

Czym jest projekt logistyczny? Jakie są etapy jego realizacji. O tym w artykule Tomasza Dobczyńskiego.

Realizację projektu logistycznego można podzielić na pięć podstawowych etapów. Do każdej z nich przypisana jest określona liczba zasobów. Faza pierwsza to faza koncepcji. W sposób ogólny określa się istotę i zakres projektu. Definiuje się najważniejsze potrzebne zasoby, wstępnie określa się wysokość budżetu oraz czas realizacji.

W tej fazie można stwierdzić czy projekt logistyczny jest wykonalny.

Faza pierwsza - Opis projektu logistycznego

Przykładowy opis projektu może wyglądać następująco: „Wybrać firmę kurierską do realizacji doręczeń paczek w firmie „A”. Szacunki budżetowe w fazie koncepcji powinny zgadzać się w minimum +/-70% z budżetem końcowym.

Faza druga - narzędzia, sposób organizacji

Faza druga określona jest jako faza definicji projektu. Tutaj określa się sposób wykonania pracy i sposób organizacji prac w projekcie, bazę narzędzi, z których będzie można skorzystać, najważniejsze osoby i zasoby, wstępne harmonogramy, wstępne założenia budżetowe, które powinny się zgadzać z budżetem końcowym w minimum +/- 90-95%. Opis projektu w tej fazie przykładowy opis może przyjąć następujące brzmienie: „Wybrać najtańszą firmę kurierską do realizacji doręczeń paczek w firmie „A” w systemie krajowym i międzynarodowym lotniczym na terenie UE”.

Faza trzecia - Planowanie projektu logistycznego

Trzecią fazą jest faza planowania. Tutaj powstają szczegółowe plany zawierające listę czynności wraz z terminami, delegacja środków finansowych, wykaz zasobów do wykonania poszczególnych działań. Tworzą się zespoły projektowe. Wyznaczone zostają punkty kluczowe (daty realizacji grup czynności oraz wymagane wyniki w wyniku prac tych grup). Czynnościami w przykładowym projekcie mogą być: analiza wielkości i struktury wysyłek w przepracowanym okresie (w zależności od potrzeb: ostatni miesiąc, kwartał, półrocze, rok), wybór potencjalnych dostawców i wstępna ocena pod kątem możliwości realizacji doręczeń na wymaganym poziomie, stworzenie i dopracowanie zapytania ofertowego, analiza ryzyk i zagrożeń, które mogą wystąpić po podpisaniu umowy z wybranym dostawcą.

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

EXCO A2A Polska

EXCO A2A Polska (www.exco.pl) jest polską filią Grupy EXCO (www.exco.fr) France, sieci niezależnych biur działających w zakresie audytu, ekspertyz księgowych oraz doradztwa.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK