| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Logistyka > Zarządzanie łańcuchem dostaw > Jakie są podstawowe fazy realizacji projektu logistycznego

Jakie są podstawowe fazy realizacji projektu logistycznego

Czym jest projekt logistyczny? Jakie są etapy jego realizacji. O tym w artykule Tomasza Dobczyńskiego.

Realizację projektu logistycznego można podzielić na pięć podstawowych etapów. Do każdej z nich przypisana jest określona liczba zasobów. Faza pierwsza to faza koncepcji. W sposób ogólny określa się istotę i zakres projektu. Definiuje się najważniejsze potrzebne zasoby, wstępnie określa się wysokość budżetu oraz czas realizacji.

W tej fazie można stwierdzić czy projekt logistyczny jest wykonalny.

Faza pierwsza - Opis projektu logistycznego

Przykładowy opis projektu może wyglądać następująco: „Wybrać firmę kurierską do realizacji doręczeń paczek w firmie „A”. Szacunki budżetowe w fazie koncepcji powinny zgadzać się w minimum +/-70% z budżetem końcowym.

Faza druga - narzędzia, sposób organizacji

Faza druga określona jest jako faza definicji projektu. Tutaj określa się sposób wykonania pracy i sposób organizacji prac w projekcie, bazę narzędzi, z których będzie można skorzystać, najważniejsze osoby i zasoby, wstępne harmonogramy, wstępne założenia budżetowe, które powinny się zgadzać z budżetem końcowym w minimum +/- 90-95%. Opis projektu w tej fazie przykładowy opis może przyjąć następujące brzmienie: „Wybrać najtańszą firmę kurierską do realizacji doręczeń paczek w firmie „A” w systemie krajowym i międzynarodowym lotniczym na terenie UE”.

Faza trzecia - Planowanie projektu logistycznego

Trzecią fazą jest faza planowania. Tutaj powstają szczegółowe plany zawierające listę czynności wraz z terminami, delegacja środków finansowych, wykaz zasobów do wykonania poszczególnych działań. Tworzą się zespoły projektowe. Wyznaczone zostają punkty kluczowe (daty realizacji grup czynności oraz wymagane wyniki w wyniku prac tych grup). Czynnościami w przykładowym projekcie mogą być: analiza wielkości i struktury wysyłek w przepracowanym okresie (w zależności od potrzeb: ostatni miesiąc, kwartał, półrocze, rok), wybór potencjalnych dostawców i wstępna ocena pod kątem możliwości realizacji doręczeń na wymaganym poziomie, stworzenie i dopracowanie zapytania ofertowego, analiza ryzyk i zagrożeń, które mogą wystąpić po podpisaniu umowy z wybranym dostawcą.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

SmartConsulting S.K.A.

SmartConsulting S.K.A. jest częścią SmartGoup Division, grupy firm powiązanych personalnie i kapitałowo.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »