| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Logistyka > Zarządzanie łańcuchem dostaw > Praca w logistyce: Co decyduje o wyborze pracodawcy?

Praca w logistyce: Co decyduje o wyborze pracodawcy?

Dla szukających pracy w logistyce liczy się głównie pozycja firmy na rynku i jej rozpoznawalność. Ponad 53 proc kandydatów szukających pracy w branży TSL wybiera pracodawcę oceniając pozycję jego marki na rynku. - wynika z sondy, którą przeprowadził portal Pracujwlogistyce.pl w okresie sierpień - wrzesień tego roku.

Portal Pracujwlogistyce.pl przeprowadził sondę pytając o to swoich czytelników. Do wyboru było 5 opcji. 

Najwięcej głosów uzyskała odpowiedź: brand (marka pracodawcy). Aż 53,5proc. głosujących uznało, że to właśnie marka pracodawcy decyduje o tym, którą firmę poszukujący pracy wybiorą na przyszłego pracodawcę, albo chcą aplikować na wolne wakaty.

Równie istotna okazała się wielkość firmy, aż 20,1 procent biorących udział w badaniu uznało, że właśnie ten czynnik decyduje o ubieganiu się o miejsce pracy.

Mniej ważny okazał się zasięg działania pracodawców. Głosujący mieli do wyboru dwie opcje - globalny zasięg i krajowy zasięg działania. Dla ponad 20 proc. osób biorących udział w badaniu istotny okazał się globalny zasięg działania, a tylko 2,7 proc. uznało, że najlepszym pracodawcą będzie firma świadcząca usługi wyłącznie na terenie kraju.

Nie bez znaczenia pozostaje też to, czy pracodawca posiada jakieś certyfikaty i wyróżnienia. 9,5 proc. głosujących uznało, że to właśnie te elementy uwiarygadniają firmę i zadecydowałyby o wyborze przyszłego pracodawcy.

Pracodawcy, którzy do tej pory nie zwracali uwagi na to czy ich marka jest dobrze postrzegana na rynku pracy, będą musieli bardziej zadbać o ten element marketingu.

Wizerunek firmy oczami pracowników

- Dla każdego pracownika employee branding oznacza z reguły coś innego z uwagi na różnicujące nas cechy osobowe, wiek, kompetencje, specyfikę wykonywanego zawodu, sytuację rodzinną, akceptowane wartości, pozycję zawodową i wiele innych czynników. Wielu pracowników stykając się z tym terminem dzieli potencjalnych pracodawców na trzy zasadnicze grupy.

Pierwsza to firmy wyznaczające standardy – czyli firmy poszukujące nowych rozwiązań podnoszących standard i efektywność współpracy pracownika z pracodawcą.

Druga to firmy realizujące standardy rynkowe lub aspirujące do osiągania w/w standardów oraz firmy, które faktycznie w/w standardów nie realizują.

Największym zainteresowaniem cieszą się firmy z grupy drugiej z uwagi na fakt, że są „ przewidywalne” i gwarantują obowiązujący na rynku standard. - komentuje wyniki sondy Marek Poleszak z biura HR Trade Trans Sp. z o.o.

Budowanie marki pracodawcy to coś więcej niż tylko rozpoznawalność znaku firmowego. To także zmiana filozofii działalności, która opiera się o identyfikację pracowników z firmą oraz budowanie jakości usług poprzez kadry.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Gabriela Borek

Księgowa z wieloletnią praktyką, niezależny konsultant z dziedziny rachunkowości, finansów i analizy finansowej.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »