REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Czy warto zostać studentem logistyki?

REKLAMA

REKLAMA

To on usprawnia pracę magazynu, ustala rozkład jazdy autobusów, sprawia, że przesłana paczka dociera do odbiorcy na czas. Specjalista do spraw logistyki to profesja wymagająca doskonałej organizacji i umiejętności logicznego myślenia, ale potrafiąca też dać dużo satysfakcji. Co więcej, jest dziś jednym z najbardziej przyszłościowych zawodów.

Wysokie zarobki, duże perspektywy zatrudnienia a może zgodny z zainteresowaniami program nauczania? Motywacje młodych ludzi do podjęcia określonego kierunku studiów bywają różnorodne.

REKLAMA

Zdaniem ekspertów rynku pracy, licealiści podejmują decyzje o swojej przyszłości, mając niewystarczającą wiedzę o bieżących tendencjach i zapotrzebowaniu pracodawców. Pod względem liczby chętnych na jedno miejsce triumfują kierunki humanistyczne: prawo, dziennikarstwo czy psychologia.

Tymczasem rosnący popyt na specjalistów w dziedzinach ścisłych sprawia, że absolwenci wydziałów technicznych są rozchwytywani na rynku pracy. Przyjrzyjmy się zatem, jakie perspektywy niesie za sobą jeden z cieszących się największym zainteresowaniem kierunków w ostatnim czasie.

2,5 tys. ofert pracy w logistyce

REKLAMA

Termin logistyka oznacza planowanie, realizowanie i zarządzanie przepływem towarów. W tym obszernym pojęciu mieści się zarówno osoba zarządzająca składowaniem towarów w magazynie, pracująca w transporcie czy koordynowaniu produkcji. Po zakończonych studiach absolwent może podjąć pracę w przedsiębiorstwie produkcyjnym dowolnej branży, firmie logistycznej, doradczej, jednostkach gospodarczych i administracyjnych. Nic nie stoi też na przeszkodzie, aby prowadził własną działalność.

Możliwości pracy po tym kierunku są bardzo szerokie zwłaszcza, że absolwenci nie mogą narzekać na brak zainteresowania pracodawców. Według danych serwisu Pracuj.pl liczba ofert w działach logistyki, spedycji i transportu w I kwartale 2010 roku wyniosła ponad 2,5 tys., a więc wzrosła o 58 proc. w porównaniu do 2009 roku.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Specjalistę zatrudnię od zaraz

REKLAMA

Szczypta zaradności, odrobina kreatywności i duża dawka zmysłu analitycznego - to przepis na idealnego przyszłego pracownika branży logistycznej. Jednak zdaniem praktyków, wszystkiego można się nauczyć podczas studiów i odbywanych staży. Aby odnaleźć się na rynku zawodowym, niezbędna jest także doskonała znajomość programów informatycznych oraz języków obcych, ponieważ większość dużych firm to środowiska międzynarodowe.

– W branży logistycznej obserwujemy ożywienie, więc popyt na wykwalifikowanych pracowników stale rośnie – mówi Borys Wochna, prezes firmy STILL,  – Specjaliści do spraw transportu i magazynowania są niezbędni zarówno w przedsiębiorstwie, jak i w hurtowniach, sklepach czy urzędach. Odzwierciedleniem zainteresowania pracodawców są stosunkowo wysokie zarobki w tej branży. Dla przykładu, według Ogólnopolskiego Badania Wynagrodzeń, przeprowadzonego przez firmę Sedlak & Sedlak w 2010 roku mediana wynagrodzeń kierowników działu logistyki wynosiła 10 646 zł brutto.

Studia logistyczne

Naukę na kierunku logistycznym można podjąć zarówno na politechnice, uniwersytecie, uczelni ekonomicznej i niepaństwowej. Dobrą renomą cieszą się wyższe szkoły zawodowe specjalizujące się w nauczaniu logistyki. Przykładowo, w 2010 roku mury Wyższej Szkoły Logistyki w Poznaniu opuściło 563 licencjatów i 424 magistrów. Studenci podczas nauki muszą zmierzyć się z takimi przedmiotami jak podstawy logistyki, rachunkowości, marketing, prawo pracy czy logika. Mimo, że zdaniem samych zainteresowanych przedmioty ścisłe wymagają systematyczności i zaangażowania, nie potrzebne są specjalne zdolności matematyczne. W tej branży liczy się przede wszystkim zorganizowanie i otwarty umysł na wyzwania.

źródło: Still

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

REKLAMA

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

Jak podróżować z przyczepą kempingową? Jak się przygotować na taki wyjazd?

Pokój hotelowy z widokiem na jezioro i wraz z serią osobistych drobiazgów? Proszę bardzo! To jednak z zalet podróżowania z przyczepą kempingową. Sezon na takie wyjazdy właśnie w Polsce startuje. Warto zatem podpowiedzieć, jak kierowca może się do niego przygotować.

Wielkie zmiany dla kierowców w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim. Obejmą m.in. DTŚ

Rząd szykuje wielkie zmiany dla kierowców. Wyznaczył odcinki dróg w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim, które stracą status dróg krajowych. Nowelizacja, która wejdzie w życie 1 stycznia 2025 r., obejmuje m.in. legendarną Drogową Trasę Średnicową. Szlaki te wyjdą spod zarządu GDDKiA. Co to oznacza?

Nowy zakład bieżnikowania opon w Polsce. Handlopex wykorzysta technologię Bridgestone

Handlopex uruchamia zakład bieżnikowania opon używanych w Kleszczelach. Ten każdego roku rocznie będzie produkował ok. 12 000 opon bieżnikowanych w technologii Bandag. Technologii Bandag, która została opracowana przez Bridgestone.

REKLAMA

1,4 mld zł na autobusy z KPO. Nowy nabór dofinansuje nie tylko zakup autobusów elektrycznych

Ministerstwo infrastruktury ogłasza drugi nabór w konkursie autobusowym. Dostępna jest pula 1 403,5 mln zł. Za tą kwotę z KPO ma zostać sfinansowany zakup 372 autobusów. I nie muszą być one zeroemisyjne.

Kolejne podwyżki dla kierowców. Po cichu zmieni się stawka za psychotesty. Co z badaniami lekarskimi i przeglądami?

Do listy zmian, którą można zatytułować "seria podwyżek dla kierowców", spokojnie da się dopisać kolejną. Ministerstwo zdrowia planuje właśnie zmianę ceny badań psychologicznych. Ta wzrośnie o jedną trzecią. Ile zapłacą kierowcy? I kiedy stawka wzrośnie?

REKLAMA