| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Logistyka > Zarządzanie łańcuchem dostaw > Branża TSL przygotowuje się do Wielkanocy

Branża TSL przygotowuje się do Wielkanocy

Branża TSL przeżywa kolejny logistyczny szczyt - Wielkanoc. To wyzwanie dla wszystkich uczestników łańcucha dostaw i szansa na budowanie przewagi konkurencyjnej na rynku, a tym samym sprostanie wyzwaniu jakim jest staranna i terminowa realizacja złożonych zamówień. -mówi Jerzy Markow, Dyrektor Krajowego Biznesu Lądowego Schenker Sp. z o.o.

Wiosenne porządki oraz przygotowania do Świąt Wielkanocnych przekładają się na każdą dziedzinę życia. Zwiększone w tym czasie zapotrzebowanie na zaopatrzenie ze strony producentów, hipermarketów, hurtowni i sklepów odczuwa również branża TSL, która jest swojego rodzaju barometrem gospodarki.

Nadchodzący okres „żniw” dla wszystkich uczestników łańcucha dostaw, to próba sprawności przekładająca się na potencjalny wzrost zysków z prowadzonej działalności gospodarczej. Każdy szczyt przewozowy jest szansą budowy przewagi konkurencyjnej firm uczestniczących w łańcuchu. Jak to zrobić? Wszyscy muszą zachować dużą staranność w realizacji przyjętych przez siebie zobowiązań.

Ważną rolę odgrywa współpraca i przepływ informacji. DB Schenker na bieżąco monitoruje realizację przyjętych na siebie zobowiązań przez wszystkich uczestników łańcucha dostaw.

Dotyczy to m.in. przestrzegania ustalonych terminów przygotowywania przesyłek (nadawca/operator logistyczny), transportu (operator logistyczny/firmy transportowe) i sprawności rozładunków (odbiorcy). Dzięki temu towary klientów znajdą się we właściwym miejscu i czasie.

Niezwykle ważnym elementem w starannej realizacji zamówień klientów są także: zasada szybkiej wymiany informacji między uczestnikami łańcucha dostaw w temacie statusu przesyłki oraz stworzenie procedur reakcji na nieprzewidziane wydarzenia np. wypadki drogowe czy anomalie pogodowe.

Polacy nie oszczędzają na świętach

Okres przedświąteczny w Polsce, to czas, kiedy zwłaszcza w branży FMCG, bez względu na sytuację gospodarczą, odnotowuje się wzmożony ruch towarów. Nawet podczas spowolnienia gospodarczego w 2009 roku, polscy konsumenci nie ograniczali wydatków na artykuły z szeroko pojętego segmentu FMCG.

Ponad 70 proc. polskich rodzin wydało wtedy na Święta Wielkanocne tyle samo lub nawet więcej niż przed rokiem (badania Pentor dla TVN CNBC Biznes). Można więc przypuszczać, że także tegoroczne święta są dla większości polskich rodzin równie uroczyste i bogate jak w latach poprzednich. Jakie produkty będą cieszyć się największym zainteresowaniem klientów, detalistów i hurtowników w okresie przedświątecznym?

Biorąc pod uwagę polskie tradycje świąteczne oraz prognozowany na bieżący rok kilkuprocentowy wzrost gospodarczy, z dużą dozą prawdopodobieństwa można przyjąć, że przed Świętami Wielkanocnymi zanotujemy dwucyfrowe wzrosty zamówień na dostawy napojów bezalkoholowych, win, wódek, piwa, ciast, słodyczy, bakalii. - wyjaśnia Jerzy Markow z DB Schenker. Co szczególnie ważne, w tym roku zaopatrzenie przedświąteczne zbiegnie się z dostawami „ogrodowo – wiosennymi”, gdyż Święta Wielkanocne przypadają zaledwie na tydzień przed 1-majowym weekendem.

Taka kumulacja zamówień sprzyjała będzie najbardziej sprawnym operatorom logistycznym oraz producentom i firmom handlowym, które stawiają na najwyższą skuteczność dostaw, nawet za trochę wyższą cenę.

Oprac. DB Schenker

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Robert Ofiara

Kancelaria Adwokacka

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »