| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Logistyka > Zarządzanie łańcuchem dostaw > Jak korzystnie przekazać usługi logistyczne w outsourcing

Jak korzystnie przekazać usługi logistyczne w outsourcing

Z jakich narzędzi warto skorzystać przed podjęciem decyzji dotyczącej przekazania usług logistycznych w outsourcing?

Outsourcing (outside resource using) polega na wykorzystaniu zasobów zewnętrznych, a więc na przekazaniu zewnętrznemu partnerowi biznesowemu realizacji poszczególnych procesów zachodzących w przedsiębiorstwie. Outsourcing usług logistycznych może dotyczyć różnych dziedzin, m.in. zaopatrzenia, produkcji, dystrybucji, magazynowania, technologii informatycznych czy transportu. Decyzje o outsourcingu logistyki niosą ze sobą radykalną restrukturyzację całej struktury przedsiębiorstwa, a są wynikiem działań polegających na redukcji kosztów.

Outsourcing logistyki jest wprowadzany w przedsiębiorstwach ze względu na:

● obniżenie kosztów (brak kosztów tworzenia i utrzymania stanowisk pracy, ubezpieczeń itp.),

● powierzenie części organizacji firmy grupie fachowców, którzy przewyższają wiedzą i doświadczeniem pracowników firmy stosującej outsourcing,

● uzyskanie większej stabilności nadzoru nad powierzonym majątkiem i funkcjami organizacyjnymi,

● możliwość korzystania z usług ekspertów w danej dziedzinie, bez konieczności ich pełnoetatowego zatrudniania,

● możliwość korzystania z całej wiedzy zgromadzonej w firmie doradczej,

● bardziej efektywne wykorzystanie czasu pracy,

● łatwiejszy dostęp do nowoczesnych technologii informatycznych (ryzyko starzenia się technologii spada na firmę outsourcingową),

● zwiększenie wydajności pracy poprzez oddelegowanie rutynowych i czasochłonnych zadań na zewnątrz.

W gospodarce można jednak spotkać przedsiębiorstwa, które w przeszłości korzystały z usług firm outsourcingowej, a obecnie zrezygnowały z tych usług na rzecz wykonania określonych procesów własnymi zdolnościami wytwórczymi. Inne przedsiębiorstwa w ogóle nie korzystały podczas prowadzonej działalności przedsiębiorstwa z usług firm outsourcingowych. Wynika to z zagrożeń, jakie niesie ze sobą outsourcing, a należą do nich:

● możliwość uzależnienia się od outsourcera,

● utrata części kompetencji,

● osłabienie kontroli wizerunku produktu,

● niepewność poufności przekazywanych informacji,

● zagrożenie utraty pozycji konkurencyjnej,

● utrata kontroli nad częścią kosztów,

● pogorszenie kontaktów z klientami.

UWAGA

Z punktu widzenia controllingu należy sobie zadać pytanie, czy przekazanie danego procesu na zewnątrz wygeneruje większy zysk w porównaniu z własnym wykonaniem tego procesu. Analizy controllingu mają na celu określenie progu decyzyjnego, na podstawie którego należy podjąć decyzję o samodzielnym wykonaniu procesu bądź przekazaniu go firmie zewnętrznej.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

ASCS-Consulting Biuro Rachunkowe

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »