| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Logistyka > Zarządzanie flotą > Czym kierują się kobiety przy wyborze samochodów flotowych?

Czym kierują się kobiety przy wyborze samochodów flotowych?

Kobiety coraz częściej decydują o zakupie samochodów do flot firmowych. Czy podejmując decyzję o wyborze konkretnego modelu auta zwracają na inne kwestie niż mężczyźni? Poniżej wyniki badań przeprowadzonych przez Alphabet Polska.

Coraz więcej kobiet decyduje o zakupie flot

Kobiety w branży flotowej stanowią rosnącą siłę. Mają one też coraz więcej do powiedzenia w temacie decyzji związanych z zakupem samochodów, czy to prywatnych, czy służbowych. Alphabet Polska postanowił dowiedzieć się, co myślą kobiety zawodowo związane z flotami oraz porównać, czy ich punkt widzenia bardzo różni się od typowo damskiego spojrzenia na samochody.

Według danych CEPIK panie stanowią już 44 proc. wszystkich kierowców poruszających się po naszych drogach, co daje w sumie imponującą liczbę 8,8 mln. Niewiele mniej, bo aż 40 proc. wszystkich klientów kupujących nowe auta to właśnie przedstawicielki płci pięknej. Jeśli dodamy do tego wiedzę płynącą z badań konsumenckich, dzięki której wiemy, że panie pomagają podejmować aż 80 proc. decyzji o kupnie samochodów oraz podejmują 60 proc. ostatecznych decyzji, możemy jasno stwierdzić, że mamy do czynienia z potężną siłą, której nie wolno ignorować. 

Coraz więcej kobiet decyduje się na karierę w branży flotowej, jeszcze kilka lat temu uważanej za typową męską. Co istotne, nie tylko jest nas więcej, ale także jesteśmy coraz lepiej przygotowane i doświadczone w obsłudze flot samochodowych. Dla przykładu już blisko 20 proc. osób odpowiedzialnych za floty po stronie naszych klientów to kobiety, a proporcja wśród opiekunów flot w naszej firmie wygląda bardzo podobnie – mówi Ewa Warakomska, Doradca Klientów Korporacyjnych w Alphabet Polska. Właśnie dlatego zdecydowaliśmy się sprawdzić w jaki sposób praca w tej branży wpływa na opinie oraz decyzje zakupowe kobiet.

Badanie Alphabet Polska zostało przeprowadzone na początku marca br. na reprezentacyjnej grupie 45 kobiet zawodowo związanych z zarządzaniem flotami. Punktem odniesienia dla wyników sondy są rynkowe badania opinii TNS Pentor oraz Instytutu Badawczego ARC Rynek i Opinia.

Zobacz też: Jak stworzyć politykę flotową w firmie?

Jak kobiety wybierają auta do flot? Przede wszystkim pragmatyzm

Kupując samochód kobiety kierują się przede wszystkim względami praktycznymi. Ponad połowa najchętniej wybiera małe auta typu hatchback, które umożliwiają sprawne poruszanie się po mieście oraz ułatwiają parkowanie na zatłoczonych ulicach, czy ciasnych parkingach. Jedna trzecia pań (32 proc.) decyduje się na nadwozie typu kombi i sedan, a zaledwie 17 proc. porusza się dużymi autami typu SUV (dane TNS Pentor).

Okazuje się, że typ nadwozia najrzadziej wybierany przez ogół kobiet jest równocześnie najbardziej pożądany przez panie zawodowo związane z branżą flotową. Aż 64,4 proc. uczestniczek badania Alphabet wskazało właśnie SUV-y jako preferowany typ samochodu, argumentując swój wybór m.in. wygodną pozycją za kierownicą, dużą przestrzenią, poczuciem bezpieczeństwa na drodze oraz brakiem konieczności martwienia się o krawężniki - podsumowuje Ewa Warakomska z Alphabet Polska. Dodatkowym atutem aut typu SUV jest też z pewnością ich charakterystyczna rola we flotach pojazdów służbowych. Są to najczęściej auta wysokiej klasy, dobrze wyposażone i leasingowane dla kadry zarządzającej w firmach. Nie bez powodu więc taka kombinacja zalet szczególnie przemawia do wyobraźni naszych respondentek.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

dr Witold Florczak

Aktuariusz, Ekspert ds. wyceny rezerw na świadczenia pracownicze

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »