| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Logistyka > Zarządzanie flotą > Czym kierują się kobiety przy wyborze samochodów flotowych?

Czym kierują się kobiety przy wyborze samochodów flotowych?

Kobiety coraz częściej decydują o zakupie samochodów do flot firmowych. Czy podejmując decyzję o wyborze konkretnego modelu auta zwracają na inne kwestie niż mężczyźni? Poniżej wyniki badań przeprowadzonych przez Alphabet Polska.

Zobacz też: Prawidłowe dokumentowanie wydatków szkoleniowych w przedsiębiorstwie

Pozostałe typy nadwozi, czyli kombi/sedan i niewielki hatchback, uzyskały w badaniu Alphabet Polska odpowiednio 20 proc. i 15,6 proc. głosów. Pragmatyczne uzasadnienie zwycięskich kategorii obu badań ma jeszcze jeden aspekt, który podziałał na niekorzyść kombi/sedana - ten typ samochodu jest najczęściej wybierany przez mężczyzn. Jedno auto tego typu w gospodarstwie domowym, pełniące często rolę pojazdu rodzinnego, daje tym samym kobietom możliwość swobodnego wyboru spośród damskich faworytów - hatchbacka lub SUV-a

Jak kobiety wybierają auta do flot? Cenią bezpieczeństwo

Niezależnie od wybranej kariery zawodowej, najistotniejszymi atrybutami samochodu dla kobiet są bezpieczeństwo i niezawodność, wybrane przez 65 proc. ogółu pań oraz 72,1 proc. uczestniczek badania Alphabet Polska.

Pierwsze miejsce na liście najważniejszych cech na etapie wyboru auta nie jest zaskoczeniem. Relacje pomiędzy kobietami, a ich samochodami są tak dobre między innymi dlatego, że we współczesnych autach możemy czuć się pewnie, polegać na ich niezawodności oraz bezpieczeństwie, jakie zapewniają – mówi Ewa Warakomska. Jeśli dodatkowo jesteśmy matkami, które podróżują autem z rodziną, wybór bezpieczeństwa i niezawodności jako kluczowych cech naszego samochodu jest bezdyskusyjny.

Różnice wśród preferowanych atrybutów wybieranego przez kobiety pojazdu pojawiają się dopiero na kolejnych miejscach. W badaniach Instytutu Badawczego ARC Rynek i Opinia, przy możliwości wielokrotnego wyboru, były to kolejno: wielkość auta (39 proc.), wygląd zewnętrzny i bogate wyposażenie (po 32 proc.) oraz marka/prestiż (29 proc.)

Zobacz też: Zaawansowane systemy nawigacyjne dla ciężarówek

W przypadku naszej grupy respondentek wyraźnie widać wpływ podejścia zawodowego na kwestie związane z pożądanymi cechami auta. Na drugim miejscu, z 44,2 proc. głosów, znalazły się wygląd zewnętrzny i bogate wyposażenie, na trzecim natomiast ekonomia zakupu i eksploatacji (39,5 proc.). Wszystkie te aspekty są charakterystyczne dla wyboru auta służbowego przez pryzmat wizerunku firmy, wygody kierowcy oraz kosztów – mówi Ewa Warakomska. Dwa z trzech kluczowych aspektów, wskazanych przez próbę generalną kobiet, pozostało daleko w tyle w naszym badaniu. Wielkość auta dostała zaledwie 9,3 proc. głosów, a marka i prestiż za nią idący jedynie 4,7 proc. Nie można jednak wykluczyć, że wskazując SUV-a jako swój preferowany samochód zaledwie jedno pytanie wcześniej, nasze respondentki założyły, że te dwa aspekty mają już niejako „w pakiecie” takiego wyboru i w związku z tym skoncentrowały się na pozostałych kwestiach praktycznych.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Blog Księgowy

Piszemy o finansach i podatkach

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »