| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Logistyka > Zarządzanie flotą > Czym kierują się kobiety przy wyborze samochodów flotowych?

Czym kierują się kobiety przy wyborze samochodów flotowych?

Kobiety coraz częściej decydują o zakupie samochodów do flot firmowych. Czy podejmując decyzję o wyborze konkretnego modelu auta zwracają na inne kwestie niż mężczyźni? Poniżej wyniki badań przeprowadzonych przez Alphabet Polska.

Zobacz też: Prawidłowe dokumentowanie wydatków szkoleniowych w przedsiębiorstwie

Pozostałe typy nadwozi, czyli kombi/sedan i niewielki hatchback, uzyskały w badaniu Alphabet Polska odpowiednio 20 proc. i 15,6 proc. głosów. Pragmatyczne uzasadnienie zwycięskich kategorii obu badań ma jeszcze jeden aspekt, który podziałał na niekorzyść kombi/sedana - ten typ samochodu jest najczęściej wybierany przez mężczyzn. Jedno auto tego typu w gospodarstwie domowym, pełniące często rolę pojazdu rodzinnego, daje tym samym kobietom możliwość swobodnego wyboru spośród damskich faworytów - hatchbacka lub SUV-a

Jak kobiety wybierają auta do flot? Cenią bezpieczeństwo

Niezależnie od wybranej kariery zawodowej, najistotniejszymi atrybutami samochodu dla kobiet są bezpieczeństwo i niezawodność, wybrane przez 65 proc. ogółu pań oraz 72,1 proc. uczestniczek badania Alphabet Polska.

Pierwsze miejsce na liście najważniejszych cech na etapie wyboru auta nie jest zaskoczeniem. Relacje pomiędzy kobietami, a ich samochodami są tak dobre między innymi dlatego, że we współczesnych autach możemy czuć się pewnie, polegać na ich niezawodności oraz bezpieczeństwie, jakie zapewniają – mówi Ewa Warakomska. Jeśli dodatkowo jesteśmy matkami, które podróżują autem z rodziną, wybór bezpieczeństwa i niezawodności jako kluczowych cech naszego samochodu jest bezdyskusyjny.

Różnice wśród preferowanych atrybutów wybieranego przez kobiety pojazdu pojawiają się dopiero na kolejnych miejscach. W badaniach Instytutu Badawczego ARC Rynek i Opinia, przy możliwości wielokrotnego wyboru, były to kolejno: wielkość auta (39 proc.), wygląd zewnętrzny i bogate wyposażenie (po 32 proc.) oraz marka/prestiż (29 proc.)

Zobacz też: Zaawansowane systemy nawigacyjne dla ciężarówek

W przypadku naszej grupy respondentek wyraźnie widać wpływ podejścia zawodowego na kwestie związane z pożądanymi cechami auta. Na drugim miejscu, z 44,2 proc. głosów, znalazły się wygląd zewnętrzny i bogate wyposażenie, na trzecim natomiast ekonomia zakupu i eksploatacji (39,5 proc.). Wszystkie te aspekty są charakterystyczne dla wyboru auta służbowego przez pryzmat wizerunku firmy, wygody kierowcy oraz kosztów – mówi Ewa Warakomska. Dwa z trzech kluczowych aspektów, wskazanych przez próbę generalną kobiet, pozostało daleko w tyle w naszym badaniu. Wielkość auta dostała zaledwie 9,3 proc. głosów, a marka i prestiż za nią idący jedynie 4,7 proc. Nie można jednak wykluczyć, że wskazując SUV-a jako swój preferowany samochód zaledwie jedno pytanie wcześniej, nasze respondentki założyły, że te dwa aspekty mają już niejako „w pakiecie” takiego wyboru i w związku z tym skoncentrowały się na pozostałych kwestiach praktycznych.

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Radosław Hancewicz

prawnik, urzędnik, trener administracji publicznej

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK