REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak ograniczyć emisję CO2 przez samochody ciężarowe lub autobusy

W maju br. Komisja Europejska opracowała strategię ograniczającą emisję CO2 dla samochodów ciężarowych, autobusów i autokarów. Główne założenia dokumentu to zmniejszenie zużycia paliwa oraz emisji CO2 w transporcie drogowym. Co to oznacza dla Polski?
W maju br. Komisja Europejska opracowała strategię ograniczającą emisję CO2 dla samochodów ciężarowych, autobusów i autokarów. Główne założenia dokumentu to zmniejszenie zużycia paliwa oraz emisji CO2 w transporcie drogowym. Co to oznacza dla Polski?
CARGAZ Bis

REKLAMA

REKLAMA

Komisja Europejska jest bezlitosna dla firm, które eksploatują starsze pojazdy ciężarowe lub autobusy. W maju ogłosiła strategię ograniczenia emisji dwutlenku węgla przez samochody ciężarowe i autobusy. Jak sprostać tym wymaganiom, gdy eksploatujemy starszą flotę?

Strategia ograniczenia emisji CO2 przez samochody ciężarowe lub autobusy

Komisja Europejska zadeklarowała, że udało się zmniejszyć emisję CO2 w przypadku samochodów typu van i osobowych. - Poziom emisji ulega zmniejszeniu, zanieczyszczenie powietrza w miastach maleje, a obywatele mają dostęp do coraz bardziej innowacyjnych, paliwooszczędnych pojazdów. Dlatego też kierujemy teraz uwagę na samochody ciężarowe i autobusy – mówi Connie Hedegaard, komisarz ds. działań w dziedzinie klimatu.
Unia stawia na działania krótkoterminowe. Pojazdy ciężarowe stanowią znaczne obciążenie emisyjne, jak i paliwowe. Zdaniem Hedegaard ważnym czynnikiem jest zwiększenie niezależności od ropy naftowej. Nowe technologie, zdaniem Komisji Europejskiej, mają zredukować emisję CO2 o 30%.

REKLAMA

Zobacz też: Test Volvo XC60 T6 AWD aut.

Jak ograniczyć emisję CO2 w starszych pojazdach ciężarowych?

Samochody ciężarowe, autobusy i autokary, które jeżdżą po Polsce, zgodnie z nową strategią KE znajdą się na cenzurowanym. Wymiana na nowy tabor oznacza ogromne koszty, szczególnie dla średnich i wielkich firm posługujących się flotami złożonymi nawet z kilkuset pojazdów. – Problem jest bardzo złożony. Większe wykorzystanie systemów gazodieslowych, które drastycznie zmniejszają  emisję CO2 i oleju napędowego, to jedna z dróg, która pozwoli na uniknięcie kosztów związanych z wymianą samochodów – mówi Henryk Rewers z firmy Cargaz Bis, która produkuje ekologiczne systemy gazodieslowe na rynki takich krajów jak USA, Czech, Malty, Białorusi czy Kazachstanu. -  W Polsce nadal nie ma zaufania do tych systemów, mimo że z powodzeniem sprawdza się w wielu krajach. Podam przykład, po instalacji Solaris Diesel Dual Fuel w ciągu miesiąca jeden autobus z normą emisji spalin Euro 6 wytwarza ok. 5820 kg CO2, a po instalacji systemu już 5497 kg – dodaje.

Zobacz też: Wpływ czujników parkowania na koszty eksploatacji floty

Deklaruje, że w przypadku wielkich flot, np. 200 samochodów ciężarowych emisja może zmniejszyć się nawet o 775 ton. Jest to pojemność czterech stadionów narodowych. 
W przypadku systemów gazodieslowych następuje redukcja cząstek stałych (ok. 85 proc.) oraz zadymienia. To szczególnie istotne dla miast, które borykają się z problemem smogu. Emisje z pojazdów ciężarowych stanowią około jednej czwartej emisji z transportu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Źródło: Materiały prasowe Cargaz Bis

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    REKLAMA

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    REKLAMA

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    REKLAMA