REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

MŚP w III kwartale 2014 r. wciąż będą inwestować

MŚP w III kwartale 2014 r. wciąż będą inwestować.
MŚP w III kwartale 2014 r. wciąż będą inwestować.
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Nastroje wśród przedstawicieli MŚP są dobre. niemal połowa z przebadanych przez Instytut Keralla Research przedsiębiorców deklarowała inwestycje w III kwartale 2014 r.

Przedsiębiorcy będą inwestowali w III kwartale 2014 r.

Niemal połowa przedsiębiorców badanych przez Instytut Keralla Research (49,5 proc.) w lipcu br. deklarowała inwestycje w III kwartale. Były to głosy przedstawicieli wszystkich typów firm niezależnie od ich rozmiaru, przy czym częściej taki zamiar wyrażali przedstawiciele średnich firm (tj. zatrudniających > 50 osób).

REKLAMA

REKLAMA

Przedsiębiorcy niezmiennie chcą inwestować głównie wykorzystując środki własne. W tym kwartale skorzysta z nich 84,2 proc. badanych. Drugim, najważniejszym źródłem finansowania inwestycji będzie leasing. 25,6 proc. ankietowanych wskazuje go, jako drugą w kolejności formę finansowania.

Najwięcej, bo 19,7 proc. badanych przedsiębiorców deklarowało przeznaczenie rezerw finansowych na zakup maszyn i urządzeń, 19,2 proc. na zakup lub remont lokalu oraz marketing i reklamę (18,5 proc.). Równie silną pozycję stanowiły deklaracje zakupu oprogramowania (12,5 proc.) oraz środków transportu (12,3 proc.). Na tym tle ciekawie prezentują się głosy dotyczące zamiaru finansowania inwestycji leasingiem, który przez badanych jest postrzegany, jako środek łatwy w uzyskaniu (częściej, niż co czwarty badany zainteresowany leasingiem wskazuje, że prościej mu uzyskać leasing (26,3 proc.).

Firmy w III kwartale chciały sfinansować leasingiem przede wszystkim zakup samochodu osobowego (35,5 proc.), maszyn i urządzeń oraz innych środków transportu (po 27,6 proc.). Zdecydowany progres odnotowano natomiast w grupie sprzętu budowlanego. Aż 9,2 proc. badanych informowało o zamiarze zakupu takich środków trwałych jeszcze do września br.

Zobacz też: Na co zwrócić uwagę w zarządzaniu flotą samochodową

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Środki sfinansowane przy udziale firm leasingowych

REKLAMA

Ostatnie szacunkowe dane raportowane przez Związek Polskiego Leasingu (za osiem miesięcy 2014 r.) pokazują, iż w dalszym ciągu zyskuje sektor pojazdów, który stanowił w sierpniu 62,1 proc. w strukturze finansowania ruchomości.
Od początku roku firmy leasingowe raportujące do Związku Polskiego Leasingu wypracowały w segmencie pojazdów wynik o 41,1 proc. lepszy od tego z ubiegłego roku i sfinansowały aktywa za 17,1 mld zł. Patrząc na drugi, kluczowy sektor maszyn – firmy raportujące do ZPL, sfinansowały od stycznia do końca sierpnia aktywa na poziomie 8,8 mld zł oraz wypracowały wzrost (liczony rok do roku) na poziomie 19,5 proc. Trzeci ilościowo najmniejszy, jednak uznawany za wysoko perspektywiczny segment IT, wzrósł w sierpniu o 22,9 proc. (rok do roku.) Przez pierwsze osiem miesięcy firmy leasingowe łącznie sfinansowały sprzęt z segmentu IT
o wartości 368,2 mln zł.

EFL w sierpniu zachował pozycję lidera w finansowaniu sektora ruchomości (samodzielnie wypracowany przez firmę udział w rynku na poziomie 8,7 proc.), w jego ramach - na kluczowym rynku pojazdów (z 9,5 proc. samodzielnie wypracowanym udziałem w rynku), oraz sektorze IT (14 proc. samodzielnie wypracowany udział w rynku). 

Zobacz też: Urządzenie do automatycznego generowanie raportów VAT

EFL jest firmą, która działa na polskim rynku od 23 lat, będąc prekursorem branży leasingu w Polsce. Nasza pozycja rynkowa oraz wyniki finansowe zostały wypracowane przez jeden podmiot, a  nie są wynikiem przejęć innych spółek. Jest to wartość szczególnie ważna dla pracowników, którzy wzmacniają wyniki finansowe firmy, budują zaufanie klientów oraz wspierają nas w dążeniu do zachowania najwyższej jakość obsługi. EFL podczas swojej 23 letniej działalności na rynku leasingu zawsze wyznaczał najwyższe standardy i tak pozostanie – powiedział Radosław Kuczyński, prezes EFL.

Źródło: Materiały prasowe EFL

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    REKLAMA

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    REKLAMA

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    REKLAMA