| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Logistyka > Zarządzanie flotą > PKP Cargo kupi lokomotywy za 200 mln zł

PKP Cargo kupi lokomotywy za 200 mln zł

Największy polski towarowy przewoźnik kolejowy ogłosi przetarg na zakup dziesięciu lokomotyw wielosystemowych. Wartość kontraktu może sięgnąć 200 mln zł.

Od kilku lat PKP CARGO realizuje skuteczną ekspansję zagraniczną w zakresie kolejowych przewozów towarowych. Do realizacji przewozów wykorzystywane są lokomotywy wielosystemowe. Spółka sukcesywnie powiększa park taborowy tego typu maszyn. W latach 2008-2009 PKP CARGO użytkowało sześć lokomotyw wielosystemowych, a od 2010 roku wozi towary dziesięcioma takimi lokomotywami. Dziewięć z nich jest dzierżawionych, podczas gdy jedna jest własnością PKP CARGO. Odpowiadając na stale rosnące zapotrzebowanie na przewozy zagraniczne, w najbliższych latach przewoźnik planuje stopniowo zwiększać liczbę lokomotyw wielosystemowych.

Zobacz też: Dokumentowanie udzielenia bonusu w VAT od 1 stycznia 2014 r.

PKP Cargo coraz częściej zarabia za granicą

Powiększenie parku taborowego o kolejne lokomotywy wielosystemowe jest naturalną konsekwencją realizowania strategii PKP CARGO. Pozwoli nam to na wzmocnienie pozycji na rynkach ościennych. Nasze lokomotywy mogą jeździć już w ośmiu krajach, przez które przebiegają i krzyżują się główne szlaki transportowe Europy. To potencjał, który będziemy wykorzystywać – mówi Adam Purwin, prezes PKP CARGO.

Największy polski i drugi w Unii Europejskiej kolejowy przewoźnik towarowy notuje sukcesywny wzrost wykorzystania lokomotyw wielosystemowych poza granicami kraju. Stabilizacja pozycji spółki na rynkach zagranicznych i planowany dalszy wzrost przewozów międzynarodowych pozwala na podjęcie decyzji o zakupie kolejnych lokomotyw.

Sukcesywnie zwiększamy zasięg terytorialny, na którym możemy wozić towary, i dlatego chcemy dysponować odpowiednią liczbą lokomotyw, którymi wykonamy przewozy dla naszych klientów za granicą – mówi Wojciech Derda, członek zarządu PKP CARGO ds. operacyjnych.

Obecnie PKP CARGO prowadzi analizę, na podstawie której podejmie decyzję o sposobie finansowania zakupu nowych lokomotyw.

Operacje za granicą stanowią coraz ważniejszy element działalności PKP CARGO. W pierwszym kwartale 2014 roku przewozy tranzytowe oraz importowe i eksportowe stanowiły łącznie 53 proc. wszystkich przewozów zrealizowanych przez spółkę. Dywersyfikacja źródeł przychodów na rynki zagraniczne jest jednym z elementów strategii przewoźnika. Pod względem udziału w przychodach od zagranicznych klientów zewnętrznych prym wiodą firmy z Niemiec (31 proc.), Czech (18 proc.) i Słowacji (12 proc.).

PKP CARGO posiada uprawnienia pozwalające na samodzielne realizowanie przewozów na terenie Niemiec, Austrii, Czech, Słowacji, Belgii, Holandii, Węgier oraz na części normalnotorowej infrastruktury na Litwie.

Zobacz też: Eksport za pośrednictwem innego kraju członkowskiego UE, a VAT

Czym się charakteryzują lokomotywy wielosystemowe?

W różnych krajach w Europie stosuje się inne napięcia zasilające na liniach kolejowych. Lokomotywy wielosystemowe są wyposażone w osprzęt, który pozwala na ich zasilanie prądem o różnym napięciu, aby skład bez problemu mógł przejechać przez terytorium kilku krajów, bez konieczności przepinania lokomotywy. Takie rozwiązanie przyśpiesza i ułatwia międzynarodowy transport towarów koleją.

Źródło: PKP Cargo S.A.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Krzysztof Bogusz

Aplikant radcowski

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »