| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Logistyka > Zarządzanie flotą > Czyste auto wizytówką firmy

Czyste auto wizytówką firmy

Każdy samochód brudzi się wprost proporcjonalnie do odległości, jaką pokonuje. Auta firmowe przejeżdżające tysiące kilometrów miesięcznie brudzą się zatem w zastraszającym tempie. O to, jak efektywnie dbać o dobry wygląd użytkowanych pojazdów, pytamy przedstawiciela autoryzowanego serwisu oraz firmy zajmującej się car detailing.

Nie tylko marka, model, kolor czy wersja wyposażenia auta firmowego to wizytówka naszej działalności. Nawet najdroższa, ale brudna i zaniedbana limuzyna będzie świadczyć o niechlujstwie zarówno w zarządzaniu parkiem, jak i całym biznesem. Dlatego też czyste, lśniące auto to nie tylko inwestycja w jego dobry stan – to element biznesowej etykiety.

Istnieje wiele czynników wpływających na czystość naszego samochodu. Co można do nich zaliczyć?

Mariusz Rychły, kierownik serwisu Volkswagen i Audi, firmy Krotoski–Cichy: O estetykę auta można dbać w trzech płaszczyznach: stan zewnętrzny samochodu, wnętrze pojazdu (kabina) oraz komora silnika. Ogromny wpływ na stan wewnętrzny nadwozia mają m.in. warunki eksploatacyjne (np. pogodowe), miejsce użytkowania pojazdu (nawet warunki geograficzne – podmokłe tereny, piaszczyste tereny, górzyste tereny). Kolejny czynnik to warunki drogowe eksploatacji. Inny rodzaj zabrudzeń czeka nas na autostradach, a inny na drogach lokalnych, dojazdowych czy bezdrożach. Nie bez znaczenia według mnie jest również miejsce postoju samochodu. Podczas gdy w garażu auto nie jest narażone na warunki pogodowe, to pod tzw. chmurką wystawione jest na duże zmiany temperatury, zmienne warunki pogodowe, kurz, pył oraz różne czynniki zewnętrzne (np. uszkodzenia mechaniczne, ptaki i inne zwierzęta).

Zobacz też: Glinka do karoserii - jak jej używać?

Jakie są wady i zalety: myjni ręcznych, tunelowych, bezdotykowych?

Mariusz Rychły: Każdy z rodzajów myjni ma swoje wady i zalety. Do zalet myjni ręcznej można zaliczyć: możliwość bardziej szczegółowego mycia, mniejsze ryzyko uszkodzeń mechanicznych, dokładniejsze mycie czy możliwość kompleksowej usługi, połączonej z myciem komory silnika i wnętrza pojazdu. Takie mycie jest też niestety kosztowniejsze i bardziej czasochłonne. Popularne w naszym kraju myjnie tunelowe są z kolei uniwersalne, oferują krótki czas mycia i bez zaangażowania użytkownika. Niestety zmechanizowana obsługa zwiększa ryzyko uszkodzeń elementów zewnętrznych. Poza tym mamy tu mniejszą dokładność mycia w trudno dostępnych miejscach oraz możliwość mycia wyłącznie nadwozia. Myjnie bezdotykowe to z kolei szybki proces mycia, małe ryzyko uszkodzeń mechanicznych, zadrapań oraz samodzielna obsługa przez kierowcę. Na takiej myjni umyjemy jednak wyłącznie elementy zewnętrzne.

Jacek Szlachetka, Autoklinika s.c.: Najmniej wad ma myjnia ręczna. Na przykładzie naszej firmy mogę powiedzieć, że największy brud usuwa się najpierw myjką wysokociśnieniową, następnie auto jest gąbkowane. Oczywiście używamy do tego różnych profesjonalnych środków chemicznych. Nie wiem, jak w innych myjniach wygląda suszenie pojazdu, my stosujemy do tego nierysującą lakieru irchę. Następnie wycieramy go szmatką z mikrofibry. Według mnie taki sposób mycia jest najlepszy dla auta. Każda myjnia w jakiś sposób narusza strukturę lakieru, największe spustoszenie robią jednak szczotki w myjniach tunelowych.

Zobacz też: Plasti Dip lub Plasti Lak – co to jest?

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Krzysztof Bogusz

Aplikant radcowski

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »