REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Kiedy i gdzie najczęściej dochodzi do wypadków ze skutkiem śmiertelnym?

Kiedy i gdzie najczęściej dochodzi do wypadków ze skutkiem śmiertelnym?
Kiedy i gdzie najczęściej dochodzi do wypadków ze skutkiem śmiertelnym?
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Wypadki w wyniku, których dochodzi do śmierci uczestników ruchu to wciąż w Polsce zbyt częste zjawisko. Wbrew opinii wielu kierowców do tragedii na drogach dochodzi równie często w terenie zabudowanym co poza nim.

Wypadki ze skutkiem śmiertelnym to wciąż zbyt częste zjawisko na polskich drogach. Nie da się wskazać jednej przyczyny takiego stanu rzeczy. Tragiczne statystyki odnoszące się do zabitych na polskich drogach to efekt wielu czynników. Głównymi są mentalność polskich kierowców, którzy nonszalancko podchodzą do przepisów ruchu drogowego, brawura, wciąż zły stan dróg, brak poboczy, przyzwolenie społeczne na znaczne przekraczanie prędkości w terenie zabudowanym, brak kultury jazdy.

REKLAMA

Jednak analizując statystyki wypadków na drogach można wysnuć wnioski, które wskazują m.in. na to kto najczęściej jest uczestnikiem tragicznych skutkach wypadków drogowych.

Wypadki ze skutkiem śmiertelnym zdarzają się równie często w terenie zabudowanym

Które miejsca są statystycznie najbardziej niebezpieczne? Jak się okazuje między terenem zabudowanym a niezabudowanym nie ma kolosalnej różnicy. W 2012 roku doszło na nich do odpowiednio 1 549 oraz 1 697 wypadków ze skutkiem śmiertelnym. W terenie zabudowanym mamy jedynie niższy wskaźnik osób zabitych na miejscu (996 wypadków vs. 1480 wypadków). "Na terenie zabudowanym obowiązuje ograniczenie prędkości do 50 km/h, co skraca drogę hamowania, a w rezultacie w teorii podnosi bezpieczeństwo jazdy – mówi Katarzyna Florkowska z serwisu Korkowo.pl. – W większych miastach zauważyć można trend do dodatkowego limitowania prędkości. W centrum Poznania mamy na przykład strefę ograniczającą prędkość pojazdów do 30 km/h. Warto zauważyć, że w dużych miastach prędkości pojazdów „trzymają” też uliczne korki. Według naszych badań w większości miast wojewódzkich średnia prędkość pojazdów nie przekracza 39 km/h. – dodaje Florkowska.

O jakiej porze roku najczęściej dochodzi do wypadków ze skutkiem śmiertelnym?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Największe natężenie wypadków przypadło na miesiące jesienne. W październiku i listopadzie zdarzyło się prawie 21% wszystkich wypadków ze skutkiem śmiertelnym. Jeśli chodzi o dni tygodnia to największe żniwo zebrał początek weekendu – na piątki i soboty przypadała ok. 1/3 wszystkich wypadków. Amatorzy weekendowych imprez i wypadów powinni mieć się na baczności i nie dać się ponieść chwili. Wypadki ze skutkiem śmiertelnym to z reguły owoc brawury: zwykle chodzi o nadmierną prędkość (prawie 70% wszystkich wypadków), nieudzielenie pierwszeństwa przejazdu, nieprawidłowe wyprzedzanie bądź też nieprawidłowe zachowanie wobec pieszego. Piesi uczestnicy ruchu drogowego przyczyniają się do wypadków ze skutkiem śmiertelnym choć robią to znaczenie rzadziej od kierowców (150 wypadków w 2012 r., dane Policja).

Źródło: Korkowo.pl

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wielki potencjał zielonej logistyki, na który długo jeszcze poczekamy [ESG w logistyce 2024-2030]
Będą nowe stawki za badania psychologiczne kierowców

Ministerstwo Zdrowia chce podnieść stawkę za badania psychologiczne kierowców. Aktualna stawka obowiązuje już dekadę. Ile ma wynosić nowa?  

Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

REKLAMA

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

REKLAMA

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

REKLAMA